14.1.17

ΕΔΩ..ΛΙΔΟΡΙΚΙ...ΕΔΩ..ΛΙΔΟΡΙΚΙ..

  OI  ΠΑΛΙΕΣ  ΜΑΣ  ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ 


      Ο αξέχαστος χωριανός  και φίλος  Αλέκος  Κωστάκης , ο  Καφτανιαλέκος , όπως  τον λέγαμε , " κάνει χωράφι " ,οργώνει  δηλαδή  κάπου στο  Στενό , φυσικά  πριν  απ' τη  λίμνη , μάλλον δεκαετία του'50 ...


    Ένας  αγαπημένος  συγγενής  και χωριανός , ο  αείμνηστος  Γιάννης Μπουλούμπασης - Καραατσαμπόγιαννος , βοσκάει  τα  πρόβατά  του  στο Δαολάλωνο , παιζοντας  και  τη  φλογέρα  του ΄Απ' τη  συλλογη του  γιου  του Γ.Ριόλα 

Μεγάλες  Λιδορικιώτικες  δόξες  φίλοι  μου , είναι η  δεκαετία του  ΄60 , και  μια  απ' τις  πολλές " βεγγέρες ' που  γίνονταν  τότε .σε πρώτο  πλάνο, Θόδωρος  Μποβιάτσης , Ασημούλα Τημπέλη , χορεύει με  το  Γιώργο Τσιώνο , , αριστερά  ο  Σάκης  Γκομόζιας , ο  Γ.Ζόγκζας και δεξιά  , μάλλον , ο  Γ. Νικολέτος , απ'το Κροκύλειο ..


Καλησπέρα  Λιδορικιώτες 
Καλησπέρα  φίλοι  του  Λιδορικιού




Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2017
Ανατολή Ήλιου: 07:38 – Δύση Ήλιου: 17:30
ΣΑΝ   ΣΗΜΕΡΑ
ΓΕΓΟΝΟΤΑ

μ.Χ.
1822
Ο Δημήτριος Υψηλάντης και ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης κυριεύουν τον Ακροκόρινθο, κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης.
1915
Ο επιτελάρχης και μετέπειτα δικτάτωρ Ιωάννης Μεταξάς σε υπόμνημά του προς τον Ελευθέριο Βενιζέλο με τίτλο «Μικρά Ασία: δυνατότητες διανομής» προβάλλει ισχυρές επιφυλάξεις σχετικά με ενδεχόμενη εκστρατεία στο μικρασιατικό έδαφος.
1943
Συναντώνται μυστικά στην Καζαμπλάνκα ο βρετανός πρωθυπουργός Γουίνστον Τσόρτσιλ και ο αμερικανός πρόεδρος Φράνκλιν Ρούσβελτ, μαζί με στρατιωτικούς ειδήμονες, για το θέμα της ανάπτυξης ενός δεύτερου μετώπου στην Ευρώπη. (Β' Παγκόσμιος Πόλεμος).
1966
Ο Ντέιβιντ Τζόουνς ηχογραφεί το πρώτο τραγούδι του με τον τίτλο «Can't help thinking about me». Την ίδια μέρα αλλάζει το όνομά του σε Ντέιβιντ Μπόουι για να μην συγχέεται με τον Ντέιβιντ Τζόουνς του συγκροτήματος «The Monkees».
1975
Προφυλακίζονται οι πραξικοπηματίες Ιωαννίδης, Παττακός, Μακαρέζος, Παπαδόπουλος, Λαδάς και Ρουφογάλης, μετά τις απολογίες τους στον εφέτη ανακριτή Βολτή, που διενεργεί την τακτική ανάκριση για τον καταλογισμό ευθυνών για το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου.
2001
Σε «διαζύγιο» οδηγείται τελικά ο περιπετειώδης «γάμος» της Εθνικής Τράπεζας με την Alpha Bank, έπειτα από ένα θρίλερ διαβουλεύσεων που κράτησε δυόμισι μήνες. Η χρυσή συγχώνευση δεν πραγματοποιείται, καθώς στελέχη των δυο πλευρών διαπιστώνουν ότι δεν υπάρχουν περιθώρια συνεργασίας.
ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ 

μ.Χ.
1896
Τζον Ντος Πάσος, αμερικανός συγγραφέας. («Μανχάταν Τράνσφερ», «42ος Παράλληλος») (Θαν. 28/9/1970)
1918
Δημήτρης Τσαφέντας, ελληνικής καταγωγής νοτιοαφρικανός, που το 1966 δολοφόνησε τον πρωθυπουργό του απαρτχάιντ Χέντρικ Φέρβερντ, επειδή οι αρχές του απαγόρευσαν να παντρευτεί μία μαύρη. (Θαν. 7/10/1999)
1925
Γιούκιο Μισίμα, ιάπωνας συγγραφέας, που αυτοκτόνησε κάνοντας χαρακίρι. (Θαν. 25/11/1970)
ΘΑΝΑΤΟΙ



μ.Χ.
1742
Έντμουντ Χάλεϊ, βρετανός αστρονόμος και μαθηματικός, που υπολόγισε την τροχιά ενός κομήτη και του έδωσε το όνομά του (Κομήτης του Χάλεϊ). (Γεν. 8/11/1656)
1957
Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, αμερικανός ηθοποιός. («Καζαμπλάνκα», «Το γεράκι της Μάλτας») (Γεν. 25/12/1899)
2001
Κώστας Ρηγόπουλος, έλληνας κωμικός ηθοποιός. (Γεν. 22/11/1930)

Κώστας Ρηγόπουλος


1930 – 2001


Βιογραφία

Στιγμιότυπο από την ταινία «Αγάπη μου Ουά-Ουά»
Στιγμιότυπο από την ταινία «Αγάπη μου Ουά-Ουά»
Δημοφιλής έλληνας ηθοποιός, με σημαντική προσφορά στο θέατρο.
Ο Κώστας Ρηγόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα στις 22 Νοεμβρίου 1930 και σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου.
Πρωτοεμφανίστηκε στο θέατρο το 1951, παίζοντας δύο μικρούς ρόλους στην τραγωδία του Σέξπιρ «Καίσαρ και Κλεοπάτρα», που ανέβηκε στο Εθνικό Θέατρο. Το 1954 έκανε το ντεμπούτο του στο ελεύθερο θέατρο με το θίασο Καλλέργη - Σκούρα, στο έργο «Πεγκ καρδούλα μου» του Τζον Μάνερς, ενώ την ίδια χρονιά συνεργάστηκε και με το θίασο Λαμπέτη - Παππά - Χορν στο έργο «Φτωχό σαν Σπουργιτάκι» του Λαντίσλας Φόντορ. Τα επόμενα οκτώ χρόνια συνεργάστηκε με κορυφαία ονόματα του θεάτρου, όπως η Κατερίνα, ο Μάνος Κατράκης, ο Μίμης Φωτόπουλος, ο Λυκούργος Καλλέργης και ο Λάμπρος Κωνσταντάρας και συμμετείχε στις ομάδες μεγάλων θιάσων όπως του Μποστ και της Μιράντας.
Το 1955 γνωρίστηκε με τη 18χρονη τότε Κάκια Αναλυτή στις πρόβες του έργου του Όσκαρ Γουάιλντ «Μια γυναίκα χωρίς σημασία», που θα ανέβαινε στο Θέατρο Κυβέλη. Παντρεύτηκαν τον ίδιο χρόνο και αποτέλεσαν το μακροβιότερο ζευγάρι του ελληνικού θεάτρου. Μαζί απέκτησαν μία κόρη, τη Ζωή Ρηγοπούλου (1956), η οποία ακολούθησε τα επαγγελματικά βήματα των γονιών της.
Το 1962 ο Κώστας Ρηγόπουλος συγκρότησε τον δικό του θίασο, με τη συνεργασία του Γιάννη Αργύρη, στο Θέατρο Διάνα, με το έργο «Μια πόρτα δραχμές... 500» των Σκουφά - Ανδρεόπουλου. Ένα χρόνο αργότερα, μαζί με τη σύντροφο της ζωής του δημιούργησαν το δικό τους θεατρικό σχήμα, στη δική τους σκηνή, το Θέατρο Αναλυτή. Το έργο που σημάδεψε την καριέρα του ήταν το «Αγάπη μου Ουά-Ουά» του Φρανσουά Καμπό, το οποίο έπαιξε με την Κάκια Αναλυτή για έξι συνεχόμενα χρόνια (1967-1972), γεγονός που το ανέδειξε σε μία από τις εμπορικότερες επιτυχίες του ελληνικού θεάτρου.
Μαζί με τη σύζυγό του ή μόνος -κυρίως τα τελευταία χρόνια που εντάχθηκε ξανά στο δυναμικό του Εθνικού Θεάτρου- ο Κώστας Ρηγόπουλος εμφανίστηκε μεταξύ πολλών άλλων στα έργα: «Σούκι Γιάκι» των Στόουν - Κούνεϋ (επίσης μεγάλη επιτυχία του ζευγαριού), «Ο επιθεωρητής έρχεται» του Τζον Πρίστλεϊ, «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» του Πιραντέλο κ.ά., καθώς και σε αρκετά έργα ελλήνων θεατρικών συγγραφέων: «Η Βίλα των Οργίων» του Γερ. Σταύρου, «Παραμύθι χωρίς Όνομα» του Kαμπανέλλη, «Δάφνες και Πικροδάφνες» των Κεχαΐδη - Χαβιαρά, «Ωραία Φάση» του Χρηστίδη, «Σε φιλώ στη μούρη» του Διαλεγμένου και «Βασιλικός» του Αντωνίου Μάτεσι.
Έντονο παρών είχε και στον κινηματογράφο, συμμετέχοντας σε περισσότερες από 30 ταινίες: «Ανθισμένη Αμυγδαλιά» (1959), «Το ραντεβού της Κυριακής» (1960), «Σταχτοπούτα» (1960), «Χωρίς Ταυτότητα» (1962) κ.ά. Το 1972 κέρδισε το βραβείο ερμηνείας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για την ταινία του Παντελή Βούλγαρη «Το προξενιό της Άννας». Παράλληλα, συμμετείχε και σε πολυάριθμες τηλεοπτικές σειρές και εκπομπές: «Αξιωματικός Υπηρεσίας», «Βίβα Κατερίνα», «Χαμογελάστε παρακαλώ», ενώ το 1988 παρουσίαζε και το τηλεπαιχνίδι «Εσείς τι λέτε».
Ο Κώστας Ρηγόπουλος πέθανε στις 14 Ιανουαρίου 2001, μετά από βαρύ εγκεφαλικό επεισόδιο.

Can’t Help Thinking About Me


Τραγούδι του Ντέιβιντ Μπόουι, που κυκλοφόρησε σε δίσκο 45 στροφών στις 14 Ιανουαρίου 1966 με το συγκρότημά του «The Lower Third». Ήταν η πρώτη ηχογράφηση, κατά την οποία ο 19χρονος Ντέιβιντ Τζόουνς χρησιμοποιούσε το ψευδώνυμο Ντέιβιντ Μπόουι για να μην τον συγχέουν με τον συνονόματό του τραγουδιστή του δημοφιλούς συγκροτήματος «The Monkees».
Στις 25 Νοεμβρίου 1965 ο Μπόουι και το συγκρότημά του υπέγραψαν συμβόλαιο με τη δισκογραφική εταιρεία Pye Records, με τη μεσολάβηση του δημοφιλούς παραγωγού και συνθέτη Τόνι Χατς. Μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου είχαν μπει στο στούντιο και ηχογραφήσει τα τραγούδια « Can’t Help Thinking About Me» και «And I Say to Myself», τα οποία τελικά συμπεριλήφθηκαν στο σινγκλ.
Το δισκάκι 45 στροφών κυκλοφόρησε στις 14 Ιανουαρίου 1966 στη Μεγάλη Βρετανία και πέρασε απαρατήρητο. Λίγες μέρες αργότερα, στις 28 Ιανουαρίου, οι «The Lower Third» διαλύθηκαν, επειδή τρία από τα μέλη τους θεώρησαν ότι ο Μπόουι τους «έρριξε» στα οικονομικά. Τον Μάιο του 1966 το σινγκλ κυκλοφόρησε στις Ηνωμένες Πολιτείες, χωρίς να προκαλέσει κι εκεί αίσθηση, παρότι απέσπασε καλές κριτικές.
Το τραγούδι αφέθηκε στη λήθη από τον δημιουργό του μέχρι τον Αύγουστο του 1999, όταν το ξανατραγούδησε σ’ ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα. Συμπεριλήφθηκε στο λάιβ άλμπουμ του Μπόουι «VH1 Storytellers», που κυκλοφόρησε το 2009.
Σήμερα, το δισκάκι με το «Can’t Help Thinking About Me» είναι συλλεκτικό αντικείμενο και κοστολογείται από 600 έως 1.000 λίρες Αγγλίας.

Άλαν Ρίκμαν


1946 – 2016


Βρετανός ηθοποιός, με σπουδαία θητεία στο θέατρο. Στο ευρύ κοινό είναι γνωστός από τους ρόλους του στις ταινίες του Χάρι Πότερ και στο «Πολύ σκληρός για να πεθάνει» (Die Hard).
Ο Άλαν Ρίκμαν (Alan Rickman), με αγγλικές, ιρλανδικές και ουαλικές καταβολές, γεννήθηκε από εργατική οικογένεια στο Άκτον του Δυτικού Λονδίνου στις 21 Φεβρουαρίου 1946. Έχασε το πατέρα του σε ηλικία 8 ετών και μεγάλωσε με τη μητέρα του, μαζί με τα τρία αδέλφια του.
Αρχικά σπούδασε γραφιστική στο Κολέγιο του Τσέλσι, όπου συνάντησε τη μετέπειτα σύζυγό του, τη Ρίμα Χόρτον, με την οποία έμειναν μαζί ως τον θάνατό του. Μετά από τρία χρόνια στο κολέγιο, έκανε μεταπτυχιακά στο «Royal College of Art» και στη συνέχεια άνοιξε μαζί με φίλους του την επιχείρηση σχεδιασμού γραφικών «Graphiti», που λειτούργησε επιτυχώς τρία χρόνια.
Η αγάπη του για το θέατρο, ωστόσο, τον οδήγησε στη Βασιλική Ακαδημία Δραματικής Τέχνης του Λονδίνου, από την οποία πήρε υποτροφία σε σχετικά μεγάλη ηλικία, 26 ετών, ενώ παράλληλα ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία ως ηθοποιός. Η καριέρα του, που κράτησε σχεδόν 40 χρόνια, σημαδεύτηκε από μεγάλες επιτυχίες, τόσο στη μεγάλη οθόνη, στη θεατρική σκηνή και στην τηλεόραση, όσο και σε έργα που σκηνοθέτησε ο ίδιος.
Ο Ρίκμαν ήταν αναγνωρίσιμος από αρκετές γενιές και τελευταία είχε γίνει ακόμα πιο δημοφιλής μεταξύ του νεανικού κοινού χάρη στο ρόλο τού καθηγητή Σέβερους Σνέιπ στη σειρά ταινιών με ήρωα των Χάρι Πότερ. Ωστόσο, είχε γίνει παγκοσμίως γνωστός από το 1988, όταν έπαιξε το ρόλο του κακού Χανς Γκρούμπερ, στην ταινία του Τζον ΜακΤίρναν «Πολύ σκληρός για να πεθάνει» (Die Hard). Πρόκειται, μάλιστα, για ένα ρόλο που του προτάθηκε δύο μέρες μετά την άφιξή του στο Λος Άντζελες.
Ορισμένες από τις ταινίες στις οποίες είχε συμμετάσχει ήταν το «Truly, Madly, Deeply» (1990) του Άντονι Μιγκέλα, «Αγάπη Είναι...» («Love Actually», 2003) του Ρίτσαρντ Κέρτις και «Sweeney Todd: Ο φονικός κουρέας της οδού Φλιτ» (2007) του Τιμ Μπάρτον. Ο Ρίκμαν έχει κερδίσει Χρυσή Σφαίρα και Έμμυ για το μίνι σίριαλ «Ρασπούτιν» κι ένα βραβείο BAFTA, υποδυόμενος τον δεσποτικό Σερίφη του Νότιγχαμ στην ταινία «Ρομπέν των Δασών: Ο πρίγκιπας των κλεφτών» του Κέβιν Ρέινολντς.
Στο θέατρο διακρίθηκε ως μέλος του ονομαστού θιάσου Royal Shakespeare Company, ενώ ένας από τους πιο καθοριστικούς ρόλους της καριέρας του ήταν αυτός του Υποκόμη ντε Βαλμόντ στις «Επικίνδυνες Σχέσεις» του Κρίστοφερ Χάμπτον, διασκευή του επιστολικού μυθιστορήματος του Λακλό, που παρουσιάστηκε στο Μπρόντγουεϊ το 1985 και του χάρισε μία υποψηφιότητα για το βραβείο Τόνι.
Ο Άλαν Ρίκμαν πέθανε στις 14 Ιανουαρίου 2016 στο Λονδίνο, σε ηλικία 69 ετών, χτυπημένος από την επάρατη νόσο.

Δημήτρης Τσαφέντας


1918 – 1999


Νοτιοαφρικάνος ναυτικός και δημόσιος υπάλληλος, ελληνομοζαμβικιανής καταγωγής, που έμεινε στην ιστορία, επειδή δολοφόνησε τον πρωθυπουργό της Νότιας Αφρικής, Χέντρικ Φέρβουρντ, τον επονομαζόμενο «αρχιτέκτονα του Απαρτχάιντ».
Ο Δημήτρης Τσαφέντας (Dimitri Tsafendas) γεννήθηκε στις 14 Ιανουαρίου 1919 στο Λορέντζο Μαρκές (σημερινό Μαπούτο) της Μοζαμβίκης, τότε αποικία της Πορτογαλίας. Ήταν ο καρπός μιας τυχαίας συνεύρεσης του χανιώτη ναυτικού Μιχάλη Τσαφέντα ή Τσαφεντάκη και της μοζαμβικανής μιγάδος Αμέλια Γουίλιαμς. Μεγάλωσε με τη γιαγιά του και στη συνέχεια με τους θετούς γονείς του. Σπούδασε σε καθολικό σχολείο, όπου ήρθε αντιμέτωπος με τα ρατσιστικά σχόλια των συμμαθητών του, εξαιτίας του σκουρόχρωμου χρώματος του δέρματός του.
Την ίδια αντιμετώπιση είχε και στη Νότιο Αφρική, αν και οι αρχές τον κατέταξαν στη λευκή κατηγορία του πληθυσμού, βάσει των φυλετικών διακρίσεων που ίσχυαν τότε στη χώρα. Στα μέσα της δεκαετίας του '30 ήταν ενεργό μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος της Νοτίου Αφρικής. Την ίδια εποχή μπάρκαρε στα καράβια και γύρισε όλο τον κόσμο. Μάλιστα, τη διετία 1947-1949 έζησε στην Ελλάδα. Ήταν ιδιαίτερα έξυπνος και κατόρθωσε να μάθει οκτώ γλώσσες. Τότε διαγνώστηκαν τα πρώτα συμπτώματα σχιζοφρένειας και ήταν αναγκασμένος να μπαινοβγαίνει σε διάφορες ψυχιατρικές κλινικές για νοσηλεία.
Το 1966 επέστρεψε στη Νότιο Αφρική και αφού έκανε διάφορες περιστασιακές δουλειές, την 1η Αυγούστου προσελήφθη ως κλητήρας στο κοινοβούλιο της χώρας, που έδρευε στο Κέιπ Τάουν. Ένα μήνα αργότερα απασχόλησε τα πρωτοσέλιδα όλου του κόσμου, όταν δολοφόνησε τον πρωθυπουργό της Νοτίου Αφρικής μέσα στο κοινοβούλιο. Το μεσημέρι της 6ης Σεπτεμβρίου, ο 65χρονος  Χέντρικ Φέρβουρντ εισήλθε στην αίθουσα συνεδριάσεων του κοινοβουλίου και κατευθύνθηκε προς το πρωθυπουργικό έδρανο. Τότε, ο Τσαφέντας όρμησε κατά πάνω του και τον μαχαίρωσε τέσσερις φορές στο στήθος, αφήνοντάς τον άπνου.
Συνελήφθη αμέσως από προστρέξαντες βουλευτές και παραδόθηκε στην αστυνομία. Στους αστυνομικούς που τον ανέκριναν είπε ότι σκότωσε τον Φέρβουρντ, επειδή «ήταν αηδιασμένος με τις ρατσιστικές πολιτικές του». Όπως αποκαλύφθηκε αργότερα, ο Τσαφέντας ήταν εξοργισμένος με τις αρχές, επειδή λίγες ημέρες πριν από το φονικό είχαν απορρίψει αίτηση μετάταξής του στην κατηγορία των «εγχρώμων», προκειμένου να συζήσει με τη φίλη του, που ανήκε στην ίδια φυλετική κατηγορία. Στη δίκη που ακολούθησε, η πράξη του κρίθηκε από το δικαστήριο μη καταλογιστή λόγω της σχιζοφρένειας από την οποία έπασχε, και του επιβλήθηκε ο περιορισμός αόριστης διάρκειας σε ψυχιατρείο.
Οι αρχές εκμεταλλευόμενες ένα «παράθυρο» του νόμου, πέτυχαν τον εγκλεισμό του σε φυλακή μελλοθανάτων κι έτσι για τα επόμενα χρόνια βρισκόταν καθημερινά με τη δαμόκλειο σπάθη της εκτέλεσης. Μετά την κατάρρευση του καθεστώτος των φυλετικών διακρίσεων το 1994, ο Τσαφέντας μετήχθη σε ψυχιατρική κλινική του Γιοχάνεσμπουργκ, όπου άφησε την τελευταία του πνοή στις 7 Οκτωβρίου του 1999, σε ηλικία 81 ετών. Κηδεύτηκε με το τυπικό της Ορθόδοξης Εκκλησίας και ενταφιάστηκε σε άγνωστη τοποθεσία.

Σχετικά

Δύο θεατρικά έργα έχουν ως πηγή έμπνευσης την προσωπικότητα και τον βίο του Δημήτρη Τσαφέντα:
  • «Tsafendas» του νοτιοαφρικανού Άντον Κρίγκερ (2002)
  • «I.D.» του άγγλου Άντονι Σερ (2003)

Mambo Italiano



Μεγάλη επιτυχία της δεκαετίας του ‘50, που πρωτοτραγούδησε στα τέλη του 1954 η Ρόζμαρι Κλούνεϊ (1928 - 2002), θεία του ηθοποιού Τζορτζ Κλούνεϊ.
Ήταν μία έμπνευση της στιγμής για τον τραγουδοποιό Μπομπ Μέριλ (1921-1998), που έτρεχε να προλάβει κάποιες προθεσμίες της δισκογραφικής του εταιρείας. Μέσα σ’ ένα ιταλικό εστιατόριο στη Νέα Υόρκη έγραψε τους στίχους σε μια χαρτοπετσέτα και τους υπαγόρευσε μαζί με τη μελωδία από το τηλέφωνο του μαγαζιού στον μαέστρο Μιτς Μίλερ, που βρισκόταν στο στούντιο. Τόσο πιεστικές ήταν οι προθεσμίες που του είχαν επιβληθεί!
Το τραγούδι κυκλοφόρησε στα τέλη του 1954 με ερμηνεύτρια τη Ρόζμαρι Κλούνεϊ, που μεσουρανούσε εκείνη την περίοδο στο καλλιτεχνικό στερέωμα των Ηνωμένων Πολιτειών. Έφθασε ως το Νο10 του αμερικάνικου πίνακα επιτυχιών και ως στο Νο1 του αντίστοιχου βρετανικού στις 14 Ιανουαρίου 1955, όπου παρέμεινε στην κορυφή συνολικά τρεις εβδομάδες.
Το «Mambo Italiano» αναφέρεται σε μια ιταλο-αμερικανιδούλα που επιστρέφει στη πατρώα γη (Νάπολι) και αιφνιδιάζεται όταν βλέπει τους ντόπιους να διασκεδάζουν με το κουβανέζικο μάμπο και το αμερικάνικο ροκ εντ ρολ (Shake...) αντί για τους δικούς τους ρυθμούς (ταραντέλα κλπ). Το τραγούδι είναι γεμάτο από ιταλικές λέξεις, που δίνουν μία αίσθηση αυθεντικότητας και χρησιμοποιούνται χάριν της ομοιοκαταληξίας.
Τις δικές τους ερμηνείες στο τραγούδι έχουν δώσει καλλιτέχνες, όπως ο Ντιν Μάρτιν, η Μπέτι Μίντλερ και Ρενάτο Καροζόνε. Το 2011, η Λέιντι Γκάγκα συμπεριέλαβε την εναρκτήρια μελωδία του κομματιού στο τραγούδι της «Americano».

Mambo Italiano
Μουσική - Στίχοι: Μπομπ Μέριλ

A girl went back to Napoli
Because she missed the scenery
The native dances and the charming songs
But wait a minute, something's wrong
Hey, mambo! Mambo italiano!
Hey, mambo! Mambo italiano
Go, go, go you mixed up sicialiano
All you calabraise-a do the mambo like a crazy
Hey mambo, don't wanna tarantella
Hey mambo, no more a mozzarella
Hey mambo! Mambo italiano!
Try an enchilada with a fish baccala and then a
Hey grumpa, I love a how you dance rhumba
But take a some advice paisano
Learn how to mambo
If you gonna be a square
You ain't a gonna go nowhere
Hey mambo! mambo italiano!
Hey mambo! mambo italiano!
Go, go, Joe, shake like a Giovanno
E lo che se dice you get happy in the feets
When you mambo italiano
Shake-a Baby shake-a cause i love a when you take a me
Mama say "stop-a or I'm gonna go to papa"
And a hey chadrool you don't a have to go to school
Just make-a with a big bambino
It's a like a vino
Kid you good a lookin' but you don't a-know what's cookin' till you
Hey mambo, Mambo italiano
Hey mambo, Mambo italiano
Ho, ho, ho, you mixed up Siciliano
it's a so delish a ev'rybody come capisce
How to mambo italianoooooo!
'Ats nice!
UNH!

Εθνική Προοδευτική Ένωσις

Κέντρου (ΕΠΕΚ)


Πολιτικός σχηματισμός της κεντροαριστεράς, που έπαιξε σημαντικό ρόλο στις πολιτικές εξελίξεις στη χώρα μας αμέσως μετά τη λήξη του Εμφυλίου Πολέμου.
Η «Εθνική Προοδευτική Ένωσις Κέντρου» (ΕΠΕΚ) ιδρύθηκε στις 14 Ιανουαρίου 1950, ενόψει των εκλογών της 5ης Μαρτίου, που είχαν προκηρυχθεί μία εβδομάδα νωρίτερα. Την αποτελούσαν δύο κόμματα με βενιζελικές αναφορές:
  • Οι «Προοδευτικοί Φιλελεύθεροι» του Νικολάου Πλαστήρα (είχε ιδρυθεί στις 15 Δεκεμβρίου 1949), στο οποίο συμμετείχαν πολλά στελέχη του ΕΑΜ και επαγγέλλονταν την εθνική συμφιλίωση, την πάταξη της διαφθοράς και της αυθαιρεσία, και
  • το «Δημοκρατικό Προοδευτικό Κόμμα» του Εμμανουήλ Τσουδερού (είχε ιδρυθεί στις 22 Οκτωβρίου 1946), που είχε διατελέσει πρωθυπουργός της εξόριστης ελληνικής κυβέρνησης κατά τη διάρκεια της Κατοχής.
Στις πρώτες μετεμφυλιακές εκλογές της 5ης Μαρτίου 1950, που έγιναν με το σύστημα της απλής αναλογικής, η ΕΠΕΚ αναδείχτηκε τρίτο κόμμα, συγκεντρώνοντας το 16,44% των ψήφων και εκλέγοντας 45 βουλευτές. Μετά την πτώση της βραχύβιας κυβέρνησης του Σοφοκλή Βενιζέλου, ο ηγέτης της ΕΠΕΚ Νικόλαος Πλαστήρας σχημάτισε κυβέρνηση συνεργασίας (15 Απριλίου) με δύο άλλους κεντρώους πολιτικούς αρχηγούς, τον Σοφοκλή Βενιζέλο (Κόμμα Φιλελευθέρων με 56 έδρες) και τον Γεώργιο Παπανδρέου, το προσωποπαγές κόμμα του οποίου διέθετε 35 έδρες στη Βουλή. Ο Πλαστήρας αντιμετώπισε εξαρχής τη δυσπιστία των Αμερικανών, του Παλατιού και την υπονόμευση από τους συνεταίρους του στην κυβέρνηση, που δεν έβλεπαν με καλό μάτι την προωθούμενη πολιτική αμνηστίας προς τους ηττημένους του εμφυλίου πολέμου. Έτσι, στις 21 Αυγούστου 1950 ο Σοφοκλής Βενιζέλος θα αποσύρει τους υπουργούς του από την κυβέρνηση, με αποτέλεσμα την πτώση της. Στις 13 Ιουλίου του 1951 επισυμβαίνει η πρώτη διάσπαση στην ΕΠΕΚ, με την αποχώρηση του Τσουδερού και 16 βουλευτών και την ένταξή τους τους στο Κόμμα των Φιλελευθέρων.
Στις εκλογές της 9ης Σεπτεμβρίου 1951, που γίνονται με σύστημα της ενισχυμένης αναλογικής, η ΕΠΕΚ επιτυγχάνει την κορυφαία επίδοση της εκλογικής της ιστορίας. Αναδεικνύεται αξιωματική αντιπολίτευση, συγκεντρώνοντας το 23,49% των ψήφων και εκλέγοντας 74 βουλευτές. Νικητής των εκλογών είναι ο δεξιός «Ελληνικός Συναγερμός» του Αλέξανδρου Παπάγου, που δεν συγκεντρώνει αυτοδύναμη πλειοψηφία. Στις 29 Σεπτεμβρίου ο βασιλιάς Παύλος αναθέτει με κρύα καρδιά την εντολή σχηματισμού κυβέρνησης στον «παλαιό εχθρό της βασιλικής οικογένειας» Νικόλαο Πλαστήρα, που εξασφαλίζει τη σύμπραξη των Φιλελευθέρων του Σοφοκλή Βενιζέλου. Το νέο κυβερνητικό σχήμα ΕΠΕΚ-Φιλελευθέρων διαθέτει την απόλυτη πλειοψηφία στη Βουλή, με 131 επί συνόλου 258 εδρών. Η κυβέρνηση θα αντέξει έως τις 10 Οκτωβρίου 1952, οπότε ο Νικόλαος Πλαστήρας θα υποβάλει την παραίτησή του, λόγω των σοβαρών διαφωνιών στους κόλπους της για τα «μέτρα ειρήνευσης», αλλά και την υπονόμευσή της από το δεξιό παρακράτος της εποχής. Κατά τη διάρκεια της θητείας της κυβέρνησης εκτελέστηκαν ο Νίκος Μπελογιάννης και οι σύντροφοί του, παρά τις αντιρρήσεις του ασθενούντος Πλαστήρα.
Ακολούθησαν οι εκλογές της 16ης Νοεμβρίου 1952, οι οποίες γίνονται με πλειοψηφικό εκλογικό σύστημα και στις οποίες θριαμβεύει ο «Ελληνικός Συναγερμός» του Αλέξανδρου Παπάγου. Η ΕΠΕΚ κατεβαίνει σε συνεργασία με το «Κόμμα των Φιλελευθέρων» και «Σοσιαλιστικό Κόμμα - Ένωση Λαϊκής Δημοκρατίας» (ΣΚΕΛΔ) του Αλέξανδρου Σβώλου και αποσπά τις 26 από τις 51 έδρες που κερδίζει ο κεντρώος συνασπισμός.
Στις 3 Μαΐου 1953, 12 ηγετικοί παράγοντες της ΕΠΕΚ διαφωνούν με την τοποθέτηση του Σάββα Παπαπολίτη ως κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του κόμματος και αποχωρούν. Την ίδια ώρα, βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο οι συζητήσεις για τη συγχώνευση ΕΠΕΚ και Φιλελευθέρων, απόντος του Νικολάου Πλαστήρα, που ασθενεί βαρέως. Μετά τον θάνατο του «Μαύρου Καβαλάρη» (26 Ιουλίου 1953), τον τίτλο του κόμματος κράτησε η ομάδα του Πειραιώτη βουλευτή Σάββα Παπαπολίτη (1911-1973). Η ΕΠΕΚ πήρε μέρος στις εκλογές της 19ης Φεβρουαρίου 1956 ως συνιστώσα της «Δημοκρατικής Ενώσεως», ενός ετερόκλητου συνασπισμού ομάδων και κομμάτων της Δεξιάς, του Κέντρου και της Αριστεράς, που αν και συγκέντρωσε περισσότερες ψήφους από την ΕΡΕ του Κωνσταντίνου Καραμανλή, λόγω του «τριφασικού» εκλογικού συστήματος έλαβε λιγότερες έδρες και βρέθηκε στην αντιπολίτευση. Η ΕΠΕΚ κέρδισε 16 από τις 132 έδρες του συνασπισμού.
Οι εκλογές της 11ης Μαΐου 1958 αποτέλεσαν το κύκνειο άσμα της ΕΠΕΚ. Συνεργάστηκε με τον συνασπισμό «Προοδευτική Αγροτική Δημοκρατική Ένωση» (ΠΑΔΕ) και εξέλεξε μόλις ένα βουλευτή, τον Νίκο Ζορμπά στη Χίο. Τον Σεπτέμβριο του 1961 η υπό τον Σάββα Παπαπολίτη ΕΠΕΚ συγχωνεύτηκε στην Ένωση Κέντρου του Γεωργίου Παπανδρέου, οπότε έπαψε η αυτοτελής πολιτική δραστηριότητά της.

Τόσκα

Φωτογραφία προ του 1914, από παραγωγή της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης
Φωτογραφία προ του 1914, από παραγωγή της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης
Τρίπρακτη όπερα του Τζάκομο Πουτσίνι, από τα δημοφιλέστερα έργα του λυρικού ρεπερτορίου. Θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα του ιταλικού βερισμού (ρεαλισμού).
Η Τόσκα, μία τραγική ερωτική ιστορία με πολιτικό φόντο, εκτυλίσσεται στη Ρώμη του 1800, όταν την Αιώνια Πόλη κυβερνούσαν αυταρχικά οι Βουρβώνοι. Η Φλόρια Τόσκα (ερμηνεύεται από σοπράνο), μια δημοφιλής τραγουδίστρια της εποχής, είναι ερωτευμένη με τον ζωγράφο Μάριο Καβαραντόσι (ερμηνεύεται από τενόρο). Ο βαρώνος Σκάρπια (ερμηνεύεται από βαρύτονο), αρχηγός της αστυνομίας του καθεστώτος, συλλαμβάνει τον Καβαραντόσι για τις δημοκρατικές του πεποιθήσεις. Όταν η Τόσκα του ζητά να απελευθερώσει τον αγαπημένο της, αυτός δέχεται, αλλά υπό έναν όρο: να υποκύψει στις ορέξεις του…
Η δημιουργία της όπερας πέρασε από χίλια κύματα. Ο συνθέτης είδε το ομώνυμο θεατρικό έργο του Βικτοριέν Σαρντού το 1887 στο Παρίσι, με τη Σάρα Μπερνάρ στο ρόλο της Τόσκα. Ενθουσιάστηκε και διαμήνυσε στον ατζέντη του να του κλείσει τα δικαιώματα του έργου για να το μεταφέρει στην όπερα. Το ίδιο έπραξαν και ο διάσημος συνάδελφός του Τζουζέπε Βέρντι και ο Αλμπέρτο Φρανκέτι. Τελικά, ο Βέρντι αποσύρθηκε, επειδή διαφωνούσε με το φινάλε του Σαρντού. Ο Φρανκέτι κέρδισε τα δικαιώματα, αλλά γρήγορα αποσύρθηκε, επειδή η έμπνευση τον είχε εγκαταλείψει και δεν μπόρεσε να συνθέσει μια μουσική αντάξια του έργου.
Έτσι, ο δρόμος έμεινε ανοιχτός για τον Πουτσίνι, ο οποίος δεν φάνηκε ζεστός, επειδή δεν είχε προτιμηθεί στην αρχή. Τελικά πείστηκε να συνθέσει την όπερα σε λιμπρέτο των Λουίτζι Ιλικα και Τζουζέπε Τζακόζα. Το Οκτώβριο του 1899 η όπερα ήταν έτοιμη, δώδεκα χρόνια μετά το αρχικό ενδιαφέρον του Πουτσίνι.
Η πρεμιέρα του έργου δόθηκε στις 14 Ιανουαρίου 1900 στο θέατρο Κοντσάντσι της Ρώμης, παρουσία όλης της καλής κοινωνίας. Παρέστη σύσσωμη η πολιτειακή και η πολιτική ηγεσία της Ιταλίας και πολλοί άνθρωποι της μουσικής, όπως οι συνθέτες Πιέτρο Μασκάνι, Φραντσέσκο Τσιλέα και ο Αλμπέρτο Φρανκέτι. Τον επώνυμο ρόλο ερμήνευσε η ρουμάνα σοπράνο Χαρίκλεα Νταρκλέ, η οποία ήταν ελληνικής καταγωγής και απόγονος της μεγάλης οικογένειας των Μαυροκορδάτων (Χαρίκλεια Χαρτουλάρη το πατρικό της όνομα). Οι συντελεστές της παράστασης και ο ίδιος ο Πουτσίνι γνώρισαν την αποθέωση και το παρατεταμένο χειροκρότημα των παρισταμένων.
Από την πρώτη στιγμή, το έργο άγγιξε το κοινό της όπερας κι έγινε ένα από τα αγαπημένα του. Στο ρεπερτόριο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής μπήκε στις 27 Αυγούστου 1942, μεσούσης της γερμανικής κατοχής. Παρουσιάσθηκε στο θέατρο Παρκ της Πλατείας Κλαυθμώνος, με τη 19χρονη Μαρία Καλογεροπούλου (αργότερα Κάλλας) στον κεντρικό ρόλο, υπό τη μουσική διεύθυνση του Σώτου Βασιλειάδη. Τον ρόλο της Τόσκα, εκτός της πρώτης διδάξασας Νταρκλέ και της Κάλας, έχουν δοξάσει οι υψίφωνοι Ζίνκα Μιλάνωφ, Μονσεράτ Καμπαγιέ, Μιρέλα Φρένι, Ράινα Καμπαϊβάνσκα, Ρενάτα Σκότο και Άντζελα Γκεοργκίου.

Κλαρινέτο



Το κλαρινέτο ανήκει στην κατηγορία των ξύλινων πνευστών οργάνων. Είναι το πιο ευέλικτο πνευστό, με έκταση τρεισήμισι οκτάβες και χρησιμοποιείται σε όλα τα είδη της μουσικής.
Η λέξη κλαρινέτο σημαίνει στα ιταλικά μικρό κλαρίνο (από το επίθετο clarus = φωτεινός, καθαρός). Κλαρίνο ήταν ένα είδος τρομπέτας, o ήχος της οποίας έμοιαζε με τον ήχο των πρώτων κλαρινέτων. Στη χώρα μας είναι πασίγνωστο ως κλαρίνο από τη δημοτική μουσική, ενώ η λόγια ονομασία του οργάνου είναι ευθύαυλος. Ίσως από τη λέξη αυτή να προέρχεται η έκφραση «στέκεται κλαρίνο», το οποίο λέγεται με σκωπτική διάθεση γι’ αυτόν που στέκεται ευθυτενής σε στάση προσοχής ή χαιρετισμού. Ο ερμηνευτής του οργάνου για μεν την κλασσική μουσική αποκαλείται κλαρινετίστας, για δε τη δημοτική μουσική κλαρινίστας ή κλαριντζής.
Το κλαρινέτο είναι κυλινδρικό όργανο με μονό γλωσσίδι (καλάμι), σε αντίθεση με το όμποε που έχει διπλό, και καταλήγει σε καμπάνα. Κατασκευάζεται συνήθως από ξύλο Δαλβεργίας, τριανταφυλλιά Ονδούρας ή έβενο. Στη σύγχρονη εποχή και από πλαστικό. Ο ερμηνευτής, μόνο με τα δάκτυλά του, αλλά και με ένα σύστημα κλειδιών, ανοιγοκλείνει τις οπές του οργάνου για να επιτύχει τον ήχο που θέλει. Ο ήχος του κλαρινέτου, μπορεί να είναι γλυκός, διαυγής με πλούσιο ηχόχρωμα, σκοτεινός και βαρύς, θλιμμένος, σκληρός και τσιριχτός. Οι δύο σχολές ερμηνείας του οργάνου που κυριάρχησαν είναι η Γερμανοβιεννέζικη και η Γαλλική.
Η ιστορία του κλαρινέτου χάνεται στα βάθη των αιώνων. Το συναντάμε εν είδει αυλού στην Αρχαία Αίγυπτο και στις γύρω περιοχές. Το σύγχρονο κλαρινέτο έλκει την καταγωγή του από το γαλλικό πνευστό σαλιμό (chalumeau, από την ελληνική λέξη κάλαμος), ένα μεσαιωνικό ευρωπαϊκό όργανο, και οφείλει την εξέλιξή του στον γερμανό οργανοποιό Γιόχαν Ντένερ (1655-1707) και στις βελτιώσεις που επέφεραν οι Τέομπαλντ Μπεμ, Λουί-Ογκίστ Μπιλτέ, Ιασίντ Κλοζέ, Ιβάν Μίλερ και Άντολφ Σαξ.
Η οικογένεια του κλαρινέτου περιλαμβάνει τα εξής μέλη: κλαρινέτο σε λα ύφεση, μι ύφεση (πίκολο), σε Ντο (το παραδοσιακό κλαρίνο της Ελλάδας), σε Σι ύφεση (το πλέον διαδεδομένο), Λα, Μι ύφεση (άλτο), μπάσο κλαρινέτο σε Μι ύφεση και κοντραμπάσο κλαρινέτο σε Σι ύφεση.
Ο Μότσαρτ υπήρξε από τους πρώτους συνθέτες που έδωσαν στο κλαρινέτο μια θέση στην ορχήστρα, αλλά και το ανέδειξε ως σολιστικό όργανο. Τον 20ο αιώνα πλήθυναν οι συνθέτες που έγραψαν έργα για κλαρινέτο. Ανάμεσά τους, οι Ντεμπισί, Στραβίνσκι, Κόπλαντ, Άρνολντ, Μπρίτεν, Φίνζι, Χίντεμιτ, Νίλσεν, Πουλένκ και Πεντερέτσκι. Το περίφημο γκλισάντο του κλαρινέτου στην αρχή της Γαλάζιας Ραψωδίας του Τζορτζ Γκέρσουιν, έμεινε στην ιστορία της μουσικής.
Σημαντικά έργα για κλαρινέτο έγραψαν οι:
  • Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ: Κοντσέρτο για κλαρινέτο σε λα μείζονα, K. 622.
  • Καρλ Μαρία φον Βέμπερ: Κοντσέρτο για κλαρινέτο αρ.1
  • Φραντς Σούμπερτ: Ο βοσκός πάνω στο βράχο (Der Hirt auf dem Felsen, Op. 129, D. 965) για φωνή, πιάνο και κλαρινέτο.
  • Λούις Σπορ: Κοντσέρτο για κλαρινέτο και ορχήστρα αρ. 1
  • Γιοχάνες Μπραμς: Σονάτα για κλαρινέτο και πιάνο, έργο 120, αρ. 1 και 2
  • Καρλ Στάμιτς: Κοντσέρτο για κλαρινέτο αρ. 7
  • Κλοντ Ντεμπισί: Πρώτη Ραψωδία για κλαρινέτο και ορχήστρα
  • Iγκόρ Στραβίνσκι: Ebony Concerto για κλαρινέτο και τζαζ ορχήστρα
  • Ααρών Κόπλαντ: Κοντσέρτο για κλαρινέτο
  • Θεόδωρος Καρυωτάκης: Τρίο για κλαρινέτο, βιόλα και πιάνο
Στην τζαζ, το κλαρινέτο αποτέλεσε το κύριο πνευστό όργανο, προτού εκτοπιστεί από το σαξόφωνο. Γνώρισε μεγάλες δόξες από τη δεκαετία του 1910 έως τη δεκαετία του 1940. Στους κορυφαίους του οργάνου περιλαμβάνονται οι Σίντνεϊ Μπεσέτ, Γούντι Χέρμαν, Άρτι Σο, Μπένι Γκούντμαν, Έρικ Ντόλφι, Τζίμι Τζιούφρι και Ντον Μπάιρον. Λάτρης του κλαρινέτου είναι και ο γνωστός σκηνοθέτης Γούντι Άλεν, ο οποίος εμφανίζεται συχνά σε κλαμπ της Νέας Υόρκης με το κουαρτέτο, παίζοντας τζαζ της Νέας Ορλεάνης.
Το κλαρινέτο (κλαρίνο στα καθ’ ημάς) έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στη δημοτική μουσική της χώρας μας, ιδίως στις περιοχές Πελοποννήσου, Στερεάς Ελλάδας, Ηπείρου και Θεσσαλίας. Στην Ελλάδα έκανε την εμφάνισή του στις αρχές του 19ου αιώνα, είτε μέσω των Οθωμανικών στρατιωτικών μουσικών συγκροτημάτων, είτε μέσω κάποιων μουσικών, που ήλθαν με τους Βαυαρούς του Όθωνα και σίγουρα μέσω των λεγόμενων τουρκόγυφτων (μουσουλμάνων γύφτων), που περιόδευαν ως πλανόδιοι μουσικοί.
Το κλαρίνο άρεσε στους λαϊκούς οργανοπαίχτες για τις ευκολίες που παρείχε και από τα μέσα του 19ου αιώνα εκτόπισε σταδιακά τις φλογέρες και τους ζουρνάδες. Το παραδοσιακό κλαρίνο στην Ελλάδα είναι σε κλίμακα Ντο, αλλά ευρέως χρησιμοποιείται και το σε Σι ύφεση. Η ηπειρώτικη οικογένεια των Χαλκιάδων έβγαλε σπουδαίους κλαριντζήδες (Τάσος, Πετρολούκας κ.ά), ενώ από τους σύγχρονους ξεχωρίζουν ο Βασίλης Σαλέας και ο ιδιόρρυθμος Γιώργος Μάγγας. Το κλαρίνο στη δημοτική μας μουσική έγινε το όργανο που εξέφρασε τον καημό της ξενιτιάς στα ηπειρώτικα τραγούδια, αλλά και το πανηγυριώτικο ξεφάντωμα στα τραγούδια της Πελοποννήσου και της Στερεάς Ελλάδας.

Ειδήσεις


Ελλάδα

  • Την εκτίμηση ότι η Ελλάδα θα βρεθεί μπροστά σε νέα συμφωνία εκφράζει, με ανακοίνωσή της, η Ένωση Κεντρώων. «Είτε φύγει το ΔΝΤ, είτε μείνει, η Ελλάδα θα βρεθεί μπροστά σε ένα πακέτο νέας συμφωνίας» αναφέρει και τονίζει ότι «καλό είναι να καθοριστεί ημερομηνία εκλογών».
  • Την εκτίμηση ότι χρησιμοποιείται το προσφυγικό ζήτημα «για να πέσει ο ΣΥΡΙΖΑ», εξέφρασε ο υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιάννης Μουζάλας, τονίζοντας ότι «για να γίνει αυτό, πρέπει να χτυπηθεί με έναν τρόπο που θυμίζει δολοφονία χαρακτήρων ο υπουργός, που έτυχε να είμαι εγώ». Προανήγγειλε ότι τον Μάρτιο θα προκηρυχθούν 8.000 θέσεις φιλοξενίας σε διαμερίσματα που θα διαχειριστούν οι δήμοι σε όλη τη χώρα, καθώς και ότι θα δημιουργηθούν δομές χωρητικότητας 500 ατόμων.
  • «Διεκδικούμε να γίνουμε εμείς το μεγάλο, το προοδευτικό ρεύμα πλειοψηφίας που θα επηρεάσει καθοριστικά τις εξελίξεις στην πατρίδα μας και θα επιβάλει την εθνική συνεννόηση και θα εγγυηθεί ότι η πορεία εξόδου από την κρίση θα γίνει πράξη» είπε η Φώφη Γεννηματά στο χαιρετισμό της στη συγκέντρωση των 170 και πλέον βουλευτών και ευρωβουλευτών που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή της να στηρίξουν την προσπάθεια για ενίσχυση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης. Απόντες Βενιζέλος και Σημίτης.
  • Η τύχη δύο ιστορικών εφημερίδων, όπως το «Το Βήμα» και «Τα Νέα», των περιοδικών, του sansimera.gr, των υπόλοιπων ιστοσελίδων και του ΒHMA 99,5 κινητοποίησε τους επί χρόνια συνεργάτες-πανεπιστημιακούς του ΔΟΛ σε μια πρωτοβουλία-κάλεσμα προς τους ανθρώπους της Επιστήμης, των Γραμμάτων, των Τεχνών, του Πολιτισμού και τους Κοινωνικούς Φορείς. Ενα κείμενο στήριξης των εργαζομένων αλλά και της πολυφωνίας, του πλουραλισμού στην ενημέρωση· για περισσότερη δημοκρατία, εν τέλει, που δεν μπορεί και δεν πρέπει να χαθεί.
  • Διπλή επίθεση με μολότοφ κατά αστυνομικών στο κέντρο της Αθήνας σημειώθηκε το βράδυ της Παρασκευής. Στην πρώτη, άγνωστοι εκτόξευσαν μολότοφ κατά αστυνομικών στην Τοσίτσα, ενώ στη δεύτερη στόχος ήταν η αστυνομική διμοιρία έξω από τα γραφεία του ΠΑΣΟΚ.

Κόσμος

  • Εξιτήριο για τον 62χρονο πρωθυπουργό της Ιταλίας, ο οποίος υποβλήθηκε σε αγγειοπλαστική επέμβαση. Ο Πάολο Τζεντιλόνι πήγε κατευθείαν από το νοσοκομείο στο πρωθυπουργικό μέγαρο για τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου.
  • Ο πρόεδρος της Παλαιστινιακής Αρχής Μαχμούντ Αμπάς δήλωσε το Σάββατο ότι σε περίπτωση που ο Ντόναλντ Τραμπ, εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ, υλοποιήσει τα σχέδια του, σχετικά με τη μεταφορά της αμερικανικής πρεσβείας στην Ιερουσαλήμ, τότε θα πληγεί η ειρηνευτική διαδικασία.
  • Η ακροαματική διαδικασία των υποψήφιων υπουργών της κυβέρνησης Ντ. Τραμπ στην Γερουσία ανέδειξε διάσταση θέσεων σε σημαντικά ζητήματα. Για «ασυνήθιστη διαφοροποίηση» κάνει λόγο ο γερμανός πολιτικός επιστήμονας Κρ. Λάμερτ.
  • Δύο ουιγούροι Κινέζοι συνελήφθησαν στην Τουρκία σε σχέση με τη φονική επίθεση της Πρωτοχρονιάς σε νυχτερινό κέντρο της Κωνσταντινούπολης που άφησε πίσω του 39 νεκρούς. Την ευθύνη για την επίθεση έχει αναλάβει η οργάνωση Ισλαμικό Κράτος.
  • Ο υποψήφιος της γαλλικής δεξιάς στις προεδρικές εκλογές Φρανσουά Φιγιόν θα αρνηθεί, σε περίπτωση που νικήσει, να υποδεχθεί περισσότερους πρόσφυγες, παρά τις εκκλήσεις της Γερμανίας για αλληλεγγύη, προειδοποίησε ο στενός συνεργάτης του Μπρουνό Λε Μερ.

Οικονομία

  • Την άποψη ότι η Ελλάδα κινείται στη «σωστή κατεύθυνση» εξέφρασε ο πρόεδρος του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ σε συνέντευξη που παραχώρησε στη βελγική εφημερίδα L' Echo. To μεγάλο ερώτημα για τον ίδιο είναι κατά πόσο θα διαρκέσει η πολιτική σταθερότητα.
  • Ο Μισέλ Μπαρνιέ, ευρωπαίος διαπραγματευτής υπεύθυνος για την αποχώρηση της Βρετανίας από την ΕΕ (Brexit), δήλωσε σήμερα, Σάββατο, ότι η ΕΕ θα χρειαστεί «να επιδείξει ειδική προσοχή» αναφορικά με την πρόσβαση των βρετανικών χρηματοοικονομικών εταιριών στην ενιαία αγορά, εξαιτίας του μεγάλου ρίσκου που θα μπορούσε να προκαλέσει το Λονδίνο στην οικονομική σταθερότητα της ΕΕ.
  • Την πεποίθηση ότι «η Ελλάδα θα ολοκληρώσει επιτυχώς το πρόγραμμα το 2018 και θα μπορεί πλέον να βγει στις αγορές» εκφράζει ο υπουργός Οικονομίας Δημήτρης Παπαδημητρίου. Εκτιμά ότι η αξιολόγηση θα ολοκληρωθεί επιτυχώς πολύ σύντομα, καθώς «δεν είναι πολλά τα θέματα που χωρίζουν τις δύο πλευρές».
  • Η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt επιχειρεί να αποκωδικοποιήσει τις δηλώσεις του γερμανού υπ. Οικονομικών, που άφησε για πρώτη φορά ανοιχτό το ενδεχόμενο μη συμμετοχής του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα.
  • Συγκεκριμένες ενέργειες, οι οποίες διασφαλίζουν πλήρως την εμπρόθεσμη ολοκλήρωση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης του ΑΔΜΗΕ εντός του πλαισίου της υφιστάμενης νομοθετικής ρύθμισης συμφωνήθηκαν μεταξύ Τσακαλώτου-Σταθάκη και τραπεζιτών. Η συνάντηση έγινε μετά την εμπλοκή που δημιούργησαν οι τράπεζες οι οποίες σε επιστολή τους στον υπουργό Οικονομικών, χαρακτήριζαν την διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΑΔΜΗΕ αντισυνταγματική.

Αθλητισμός

  • Εντυπωσιακή για άλλη μια φορά η Τότεναμ, συνέτριψε 4-0 τη Γουέστ Μπρομ στο «Γουάιτ Χαρτ Λέιν» και ανέβηκε στη δεύτερη της βαθμολογίας, με έναν αγώνα περισσότερο από Λίβερπουλ και Μάντσεστερ Σίτι που ακολουθούν. Ηγέτης της ομάδας του Μαουρίτσιο Ποκετίνο ήταν ο Χάρι Κέιν, που οδήγησε με ασφάλεια τους «πετεινούς» στο τρίποντο φτάνοντας στο χατ-τρικ και στη 13η εφετινή νίκη στην Premier League.
  • Με «λευκή» ισοπαλία ξεκίνησε η 18η αγωνιστική στην ισπανική Λίγκα, καθώς Λεγανές και Αθλέτικ Μπιλμπάο έμειναν στο 0-0 στο «Μπουτάρκε». Η ομάδα του Ερνέστο Βαλβέρδε, που δεν βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, δεν σκόραρε για δεύτερο σερί παιχνίδι, καθώς είχε προηγηθεί το 0-0 απέναντι στην Αλαβές, στο «Σαν Μαμές». Οι Βάσκοι στάθηκαν μάλιστα τυχεροί, καθώς στο 85ο λεπτό και σε προσπάθειά του να αποκρούσει ο Αϊμερίκ Λαπόρτ έστειλε την μπάλα στο δοκάρι του Γκόρκα Ιραϊθόθ.
  • Μετά τον αγώνα της ΑΕΛ με τον ΠΑΟΚ που ήταν προγραμματισμένος να διεξαχθεί την Κυριακή, αναβλήθηκε κι εκείνος ανάμεσα στον Ηρακλή και την Κέρκυρα, που επρόκειτο να διεξαχθεί σήμερα με ώρα έναρξης στις 15:00, για την (εξ αναβολής) 11η ημέρα του πρωταθλήματος. Έτσι, η αυλαία της αγωνιστικής θα ανοίξει στις 17:15 με τον αγώνα Βέροια - Λεβαδειακός, ενώ στις 19:30 ο Πλατανιάς υποδέχεται τον Ολυμπιακό. Το σημαντικότερο ματς της αγωνιστικής διεξάγεται την Κυριακή στη Λεωφόρο ανάμεσα στον Παναθηναϊκό και στην ΑΕΚ.
  • Ο προπονητής ποδοσφαίρου της ομάδας Νέων της Αλεσάντρια στη Ιταλία, Αντόνιο Μάρτσι, που συνελήφθη πριν από δύο ημέρες για κακοποίηση ανηλίκων, αυτοκτόνησε στη φυλακή προκαλώντας πνιγμό με μια πλαστική σακούλα.
  • Ο Αλί Σισοκό θα φορέσει οριστικά τη φανέλα του Ολυμπιακού. Σύμφωνα με τα γαλλικά ΜΜΕ, ο ακραίος αμυντικός της Άστον Βίλα έχει συμφωνήσει να παίξει, δανεικός για έξι μήνες, στην ομάδα του Πειραιά. Ο Σισοκό αναμένεται στην Αθήνα ακόμη τη Δευτέρα ή την Τρίτη προκειμένου να περάσει από τις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις και στη συνέχεια να υπογράψει συμβόλαιο διάρκειως έξι μηνών με τους πρωταθλητές Ελλάδας.






ΗΞΕΡΕΣ ΟΤΙ...
Όταν τα κινούμενα σχέδια γίνονταν χωρίς τη βοήθεια των ηλεκτρονικών υπολογιστών, οι περισσότεροι ήρωες είχαν μόνο τρία ή τέσσερα δάχτυλα σε κάθε χέρι. Αυτή η επιλογή υπαγορευόταν από την ανάγκη να τελειώνουν γρήγορα τα σχέδια. Αφαιρώντας μερικά δάχτυλα, μειώνονταν αντίστοιχα οι χρόνοι παραγωγής.
Περισσότερα...
ΕΙΠΕ...
Με πόσους τρόπους η τεχνίτρα φύση κρύβει κάθε πτυχή από τη μυστηριακή αρχαιότητα. Την κρύβει κάτω από ρόδα, βιολέτες και τις χιλιόμορφες χαραυγές.
Ραλφ Γουόλντο Έμερσον
Ραλφ Γουόλντο Έμερσον

Αμερικανός φιλόσοφος και δοκιμιογράφος.

Ο  ΑΥΡΙΑΝΟΣ  ΚΑΙΡΟΣ  ΣΤΟ  ΛΙΔΟΡΙΚΙ 


Κυριακή
15/1
02:00
3°C
87%
2 Μπφ ΒΔ
9 Km/h
ΑΡΚΕΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ
ΠΡΟΣΟΧΗ: Συνθήκες δημιουργίας αιθαλομίχλης!
08:00
2°C
Αισθητή Θερμοκρασία-1°C
90%
2 Μπφ ΒΔ
9 Km/h
ΛΙΓΑ ΣΥΝΝΕΦΑ
14:00
7°C
45%
2 Μπφ Δ
9 Km/h
ΑΡΑΙΗ ΣΥΝΝΕΦΙΑ
20:00
4°C
Αισθητή Θερμοκρασία1°C
76%
4 Μπφ Α
24 Km/h
ΣΥΝΝΕΦΙΑΣΜΕΝΟΣ

ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ  ΤΗΝ  ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 

ΤΙΜΗ  ΓΙΑ ΤΟ  ΧΩΡΙΌ  ΜΑΣ , Η  ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ  ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ  ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΩΝ  ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ  " ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ " 
  


   Βραβεύτηκε  πρόσφατα  φίλοι  μου στην  εκδήλωση   " ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ  ΣΤΗΝ  ΚΡΙΣΗ " της Εταιρίας  Doric Business Harmony στο «AthensΜoney Show 2017» η  ιστορική θα  λέγαμε , ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ  ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ  ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΎΛΟΥ , που  δραστηριοποιείται πολλές  δεκαετίες  τώρα στο  Λιδορίκι  κι  τα πέριξ , στον  τομέα  της Γαλακτοκομίας  και  όχι  μόνον ...  φτάνοντας στα  ψηλότερα  σκαλοπάτια  της  επιχειρηματικότητας  ...
    Εείναι η  γνωστή  σε  όλους  μας  Εταιρία   " ΚΑΛΛΙΟΝ " ΠΟΥ  ΠΑΡΆΓΕΙ  ΤΑ  ΠΟΥΒΡΑΒΕΥΜΕΝΑ ΑΛΛΆ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΑΞΙΔΕΜΈΝΑ ΛΙΔΟΡΙΚΙΏΤΙΚΑ  ΓΑΛΑΚΤΟΚΟΜΙΚΑ  ΠΡΟΪΟΝΤΑ ,
   Την  αυτοκρατορία την  ξεκίνησε  με κόπους  και  βάσανα ο  πατριάρχης Κώστας  Αναγνωστόπουλος , ο Κoτινος  , όπως τον λέγαμε  που  ξεκίνησε το 1958 , με  την  μοναδική  .τότε , συστηματική  " ΧΑΣΑΠΟΤΑΒΕΡΝΑ " στο  Αλωνάκι , εκεί  εκεί  που  σήμερα  είνααι το  φροντιστήριο  ξένων γλωσσών . 
   Προσωπικά , ζούσα  στο  Αλωνάκι , λόγω του  ζαχαροπλαστείου μας και παρακολουθούσα από πολύ κοντά  την  εξέλιξη του  μπάρμπα  Κώστα , που  άλλαξε τον  τρόπο λειτουργίας  των  ταβερνών , εξευρωπαίζοντάς  τον ...

     Το  " Λιδορίκι " αλλά  και  όλοι  πιστεύω  οι Λιδορικιώτες , χαιρόμαστε  ιδιαίτερα  για την επιτυχία των " ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΑΊΩΝ " ΚΑΙ  ΤΟΥΣ  ΣΤΈΛΝΟΥΜΕ  ΤΑ  ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ  ΜΑΣ ΚΑΙ  ΤΙΣ  ΕΥΧΕΣ  ΜΑΣ  ΓΙΑ ΣΥΝΕΧΗ  ΠΡΟΟΔΟ ΚΑΙ  ΠΡΟΚΟΠΗ .

    Κάποια  μέρα , θα  πρέπει  να  ασχοληθούμε περισσότερο με   το  φαινόμενο Κ.ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ , ΠΟΥ  ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ  ΣΤΗΣΕΙ  ΑΥΤΗ ΤΗΝ  ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ '                 ΑΓΑΠΗΤΈ  ΦΙΛΕ  ΚΩΣΤΑ , ΕΎΧΟΜΑΙ  ΣΕ  ΣΈΝΑ  ΚΑΙ  ΣΤΗΝ  ΟΙΚΟΓΈΝΕΙΆ  ΣΟΥ   ΟΛΑ  ΤΑ  ΚΑΛΆ  ΤΗΣ  ΖΩΗΣ  
                                    Απ' το  " Λιδορίκι "με  αγάπη 
                                        www.lidoriki.com 

No comments: