22.12.16

ΕΔΩ..ΛΙΔΟΡΙΚΙ...ΕΔΩ..ΛΙΔΟΡΙΚΙ..








                                   Η “ νερομάνα “ του  Βαρουσιού , η βρύση  του Κατρέλη

Καλησπέρα  Λιδορικιώτες  όλου  του  κόσμου ..
Καλησπέρα  φίλοι του  χωριού και  της  εφημερίδσς  μας
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2016
Ανατολή Ήλιου: 07:36 – Δύση Ήλιου: 17:11
ΣΑΝ  ΣΗΜΕΡΑ 
ΓΕΓΟΝΟΤΑ

μ.Χ.
1882
Ο Τόμας Έντισον στολίζει το πρώτο χριστουγεννιάτικο δέντρο με λαμπιόνια.
1927
Στην Ελλάδα, οι δημόσιοι υπάλληλοι απεργούν, ζητώντας την καταβολή ενός ολόκληρου μισθού για τις γιορτές των Χριστουγέννων (Δώρο Χριστουγέννων).
1953
Ο πρωθυπουργός Αλέξανδρος Παπάγος συναντάται με τον βρετανό υπουργό Εξωτερικών, Άντονι Ίντεν, στη βρετανική πρεσβεία της Αθήνας για το Κυπριακό. Υπάρχει διάσταση απόψεων, ενώ αίσθηση προκαλεί η δήλωση του τελευταίου ότι για τη βρετανική κυβέρνηση «δεν υφίσταται Κυπριακό ζήτημα, ούτε εις το παρόν, ούτε εις το μέλλον».
1963
Το ελληνικό κρουαζιερόπλοιο «Λακωνία», συμφερόντων Γουλανδρή, πιάνει φωτιά και βυθίζεται δύο ημέρες αργότερα στα ανοιχτά των νησιών Μαδέρα στον Ατλαντικό, προκαλώντας το θάνατο 128 ατόμων.
1989
Έπειτα από μία εβδομάδα αιματηρών διαδηλώσεων, ο Ίον Ιλιέσκου αναλαμβάνει την Προεδρία της Ρουμανίας, θέτοντας τέλος στο κομμουνιστικό καθεστώς του Νικολάε Τσαουσέσκου.
2013
Ξεπερνά τα 300 κιλά το βάρος του γιγάντιου κουραμπιέ, που παρασκευάζεται και καταναλώνεται στο πάρκο του Αστερόκοσμου, στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο της Θεσσαλονίκης, διεκδικώντας μία θέση στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες.
ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ 

μ.Χ.
244
Διοκλητιανός, ρωμαίος αυτοκράτορας. (Θαν. 3/12/311)
1882
Ευγένιος Ευγενίδης, έλληνας εφοπλιστής και φιλάνθρωπος. (Θαν. 21/4/1954)
1915
Νίκος Μπελογιάννης, έλληνας κομμουνιστής ηγέτης. (Θαν. 30/3/1952)
ΘΑΝΑΤΟΙ

μ.Χ.
1944
Ελένη Παπαδάκη, ελληνίδα ηθοποιός. (Γεν. 4/11/1903)
1989
Σάμιουελ Μπέκετ, ιρλανδός θεατρικός συγγραφέας. Βραβεύτηκε με Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1969. («Περιμένοντας τον Γκοντό») (Γεν. 13/4/1906)
2014
Τζο Κόκερ, βρετανός τραγουδιστής. (Γεν. 20/5/1944)

Ελένη Παπαδάκη
1908 – 1944


Μεγάλη ελληνίδα ηθοποιός του θεάτρου. Υπήρξε το πλέον «επώνυμο» θύμα των Δεκεμβριανών.
Η Ελένη Παπαδάκη γεννήθηκε στις 4 Νοεμβρίου 1908 στην Αθήνα από ευκατάστατη οικογένεια. Ο πατέρας της, Νικόλαος Παπαδάκης, ήταν ανώτερος υπάλληλος της Ιονικής Τράπεζας και η μητέρα της Αικατερίνη Κωνσταντινίδη ήταν κόρη του πανεπιστημιακού καθηγητή Στυλιανού Κωνσταντινίδη, με καταγωγή από την Κωνσταντινούπολη. Η οικογένεια Παπαδάκη είχε και ένα γιo, τον Μιχάλη, δύο χρόνια μικρότερο από την Ελένη.
Έτυχε εξαιρετικής μόρφωσης και από νεαρή ηλικία έτρεφε μεγάλο πάθος για το θέατρο. Αποφοίτησε από τη Γερμανική Σχολή Αθηνών και παρακολούθησε ως ακροάτρια μαθήματα φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Μιλούσε απταίστως τέσσερις γλώσσες (γερμανικά, αγγλικά, γαλλικά, ιταλικά) και τελειοποίησε τα αρχαία ελληνικά της για να μπορεί να διαβάζει τους τραγικούς από το πρωτότυπο. Τη μόρφωσή της συμπλήρωσε με σπουδές φωνητικής μουσικής και πιάνου στο «Ελληνικό Ωδείο» Αθηνών.
Σε ηλικία 17 ετών εμφανίσθηκε επί σκηνής στο Θέατρο Τέχνης του Σπύρου Μελά (25 Ιουνίου 1925), ερμηνεύοντας το ρόλο της Προγονής στο έργο του Λουίτζι Πιραντέλο Έξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα. Η πρώτη αυτή εμφάνισή της χαιρετίστηκε με ενθουσιώδεις κριτικές. «Η σκηνή απέκτησε μίαν μεγάλην ηθοποιόν» έγραψε στην εφημερίδα Δημοκρατία ο Κωστής Μπαστιάς. Το ίδιο έτος διακρίθηκε και ως Ηρωδιάς στη Σαλώμη του Όσκαρ Γουάιλντ και Ρίλκε βαν Έιντεν στο έργο του Λενορμάν Ο χρόνος είναι όνειρο.

Με την Κατίνα Παξινού, στο ξεκίνημα της καριέρας τους
Το 1926 συμμετείχε στο θίασο Οι Νέοι ως πρωταγωνίστρια σε έργα των Ντ’ Ανούτσιο (Τζοκόντα), Γρηγορίου Ξενόπουλου (Η Αναδυομένη) και άλλων συγγραφέων. Τα επόμενα χρόνια συνεργάστηκε με την Κυβέλη, τη Μαρίκα Κοτοπούλη, τον Αιμίλιο Βεάκη, τον Νίκο Δενδραμή, τον Γιώργο Παππά, τον Περικλή Γαβριηλίδη και διακρίθηκε ιδίως ως:
  • Μαργαρίτα («Κυρία με τις Καμέλιες» του Δουμά)
  • Άννα («Ωραία Νεράιδα» του Λοτάρ)
  • Κάτια Μάσλοβα («Ανάσταση» του Τολστόι)
  • Νόρα («Σπίτι με τις Κούκλες» του Ίψεν)
  • Δούκισσα («Εχθρά» του Νικοντέμι)
  • Ελένη Νικολάγεβνα («Ζήλεια» του Αρτσιμπάτσεφ)
Το 1931 έπαιξε με δικό της θίασο στην Κωνσταντινούπολη, όπου της έγιναν μεγάλες τιμές και γράφτηκαν ενθουσιώδεις κριτικές. Ο Τούρκος συγγραφέας και ποιητής Χαλίτ Φαχρί σε κριτική του ανέφερε μεταξύ άλλων: «Είδα τότε την Παπαδάκη εμπρός μου ζωντανό σύμβολο μιας ευγενούς τέχνης. Αν και δεν γνωρίζω λέξη ελληνική, ούτε και είχα διαβάσει το έργο στο πρωτότυπο, η φωνή της, οι κινήσεις, η μιμική και οι στάσεις της καλλιτέχνιδας αυτής με τη φλογερή ψυχή, μου μιλούσαν και έρχονταν σε εμένα ως λόγια. Είναι ιδιαιτέρως άξιο εκτίμησης και επαίνου το γεγονός ότι μια καλλιτέχνις τόσο νέα υποδύεται με τόση δύναμη το πρόσωπο μιας ώριμης γυναίκας, μιας μητέρας».
Το 1931 πραγματοποίησε και τη μοναδική της εμφάνιση στον κινηματογράφο. Πρωταγωνίστησε στη βωβή ταινία του Ιωάννη Λούμου Στέλλα Βιολάντη, η ψυχή του πόνου, που βασιζόταν στο διήγημα του Γρηγόριου Ξενόπουλου Στέλλα Βιολάντη. Το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα δεν την ικανοποίησε και αποφάσισε να αφιερωθεί στο θέατρο.
Το 1932 προσελήφθη στο επανασυσταθέν Εθνικό Θέατρο, στο οποίο μέχρι το τέλος της σύντομης ζωής της έπαιξε πρωταγωνιστικούς ρόλους, που άφησαν εποχή. Ξεχώρισε ως:
  • Έλα Ρεντχάιμ («Ιωάννης Γαβριήλ Μπόρκμαν» του Ίψεν, 1933)
  • Δυσδαιμόνα («Οθέλλος» του Σέξπιρ, 1933)
  • Ζελφά («Ιούδας» του Σπύρου Μελά, 1934)
  • Βασίλισσα («Δον Κάρλος» του Σίλερ, 1934)
  • Έρσίλια Ντρέι («Να ντύσουμε τους γυμνούς» του Πιραντέλο, 1935)
  • Μπετίνα Κλάουζεν («Πριν από το ηλιοβασίλεμα» του Χάουπτμαν, 1936)
  • Αγγέλα Παπαστάμου («Πειρασμός» του Ξενόπουλου, 1936)
  • Λαίδη Γουίντερμιρ («Βεντάλια» του Όσκαρ Γουάιλντ, 1937)
  • Μανταλένια («Ψευτοσπουδαίες» του Μολιέρου, 1938)
  • Ναταλία της Οράγγης («Πρίγκηπας του Χόμπουργκ» του Κλάιστ, 1938)
  • Ρεγάνη («Βασιλιάς Λιρ» του Σέξπηρ, 1938)
  • Λαίδη Τσίλτερν («Ιδανικός σύζυγος» του Όσκαρ Γουάιλντ, 1938)
  • Λαίδη Τιζλ («Σχολείο κακογλωσσιάς» του Σέρινταν, 1939)
  • Μαρία («Το Κοντσέρτο» του Χέρμαν Μπαρ, 1939)
  • Δωροθέα («Δωροθέα Άνγγερμαν» του Χάουπτμαν, 1940)
  • Δοούκισσα του Μάλμπορο («Ένα ποτήρι νερό» του Σκριμπ, 1940)
  • Πόρσια («Έμπορος της Βενετίας» του Σέξπιρ,1940)
  • Σελιμένη («Μισάνθρωπος» του Μολιέρου, 1943)
Στην κριτική του για την παράσταση του έργου του Πιραντέλο Να ντύσουμε τους φτωχούς ο Αχιλλέας Κύρου έγραψε: «Τα χειροκροτήματα ανήκον ιδίως εις την δεσποινίδα Παπαδάκη, η οποία απέδειξε προσόντα αληθώς ανωτέρου ηθοποιού». Για τον ίδιο ρόλο ο Θεμιστοκλής Αθανασιάδης-Νόβας σημείωνε: «Αλλά η δόξα της βραδυάς ήταν η δεσποινίς Παπαδάκη. Σ’ αυτή δεν λέω ότι ημπορεί να είναι υπερήφανη. Υπερήφανοι πρέπει να είμαστε ημείς γι’ αυτήν».

Η Ελένη Παπαδάκη ως Εκάβη
Υψηλού επιπέδου ήταν και οι ερμηνείες της σε παραστάσεις αρχαίου δράματος. Ξεχώρισε ως:
  • Κλυταιμνήστρα («Ηλέκτρα» του Σοφοκλή, 1936)
  • Αντιγόνη («Αντιγόνη» του Σοφοκλή. 1940 και 1941)
  • Ιφιγένεια («Ιφιγένεια Εν Ταύροις» του Ευριπίδη, 1941)
  • Εκάβη («Εκάβη» του Ευριπίδη, 1943 και 1944).
Στις 30 Δεκεμβρίου του 1943 ο Άγγελος Σικελιανός έγραψε στο Ελεύθερο Βήμα για την Εκάβη της Παπαδάκη, που αποτέλεσε και το κύκνειο άσμα της καριέρας της: «Η καταπληκτική ερμηνεία της Εκάβης μας σταμάτησε μπρος σε ένα γεγονός, που πολύ ολίγα όμοιά του μπορούμε να απαντήσουμε, όχι μόνο ανάμεσά μας, μα και γενικά στην ιστορία ολόκληρη της ηθοποιίας. Εννοώ το γεγονός αυτό: Να ιδούμε μια μεγάλη καλλιτέχνιδα σαν την Ελένη Παπαδάκη, να υποταχθή, να πειθαρχήση απόλυτα και ολόκληρη στο Λόγο και το Πνεύμα του έργου, με μια τέτοια καθαυτό θρησκευτική ταπείνωση μπροστά στον ποιητή, ώστε μονομιάς -όσο μεγάλη καλλιτέχνιδα κι’ αν ήταν σε πρωτήτερες της επιδόσεις- να μας αποκαλυφθή αναπλασμένη σ’ ένα άλλο ανώτατο επίπεδο δημιουργικής της Αρετής». Η ηθοποιός Έλσα Βεργή έλεγε αργότερα ότι «Η Εκάβη της Παπαδάκη ήταν το σύμβολο μιας ολόκληρης φυλής στο πρόσωπο μιας μάνας».
Κατά τη διάρκεια των Δεκεμβριανών, η Ελένη Παπαδάκη συνελήφθη στο σπίτι του φίλου και συναδέλφου της Δημήτρη Μυράτ στα Πατήσια (21 Δεκεμβρίου 1944) από άνδρες του ΕΛΑΣ, κατόπιν διαταγής του Καπετάν Ορέστη, του 23χρονου αρχηγού της ΟΠΛΑ της περιοχής. Κατηγορήθηκε για φιλογερμανική στάση και ως «φιλενάδα του Ράλλη», δηλαδή του κατοχικού πρωθυπουργού Ιωάννη Ράλλη. Φήμες που κυκλοφορούσαν στην Αθήνα την ήθελαν να παντρεύεται τον Ράλλη. Η πραγματικότητα ήταν ότι οι οικογένειες Ράλλη και Παπαδάκη συνδέονταν με φιλία από τα προπολεμικά χρόνια και η Ελένη Παπαδάκη είχε μεσολαβήσει στον Ράλλη για την απελευθέρωση αντιστασιακών ή Εβραίων καταζητούμενων. Νωρίτερα και συγκεκριμένα τον Νοέμβριο του 1944, η Παπαδάκη είχε διαγραφεί από το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ), που ελεγχόταν από το ΚΚΕ, για φιλογερμανική στάση.
Τα μεσάνυχτα άρχισε η ανάκριση της Παπαδάκη από τον καπετάν Ορέστη και τις πρώτες πρωινές ώρες της 22ας Δεκεμβρίου του 1944 καταδικάστηκε σε θάνατο από έκτακτο του ΕΛΑΣ. Αμέσως μετά μεταφέρθηκε μαζί με άλλους μελλοθανάτους στα διυλιστήρια της ΟΥΛΕΝ στο Γαλάτσι, όπου δολοφονήθηκε με δύο σφαίρες στον αυχένα από τον εκτελεστή της ΟΠΛΑ Βλάσση Μακαρώνα. Η διαταγή του Ορέστη ήταν να εκτελεστεί με τσεκούρι, αλλά ο Μακαρώνας μάλλον τη λυπήθηκε και προτίμησε ένα πιο «ανώδυνο» τρόπο.
Η Παπαδάκη παρέμεινε αγνοούμενη για ένα μήνα. Το πτώμα της βρέθηκε στις 26 Ιανουαρίου του 1945, προκαλώντας σοκ στην αθηναϊκή κοινωνία. Η κηδεία ήταν «μεγαλοπρεπεστάτη», σύμφωνα με τον Τύπο της εποχής, κι έγινε στις 28 Ιανουαρίου στο Άγιο Γεώργιο Καρύτση, παρουσία πλήθους κόσμου. Ο τραγικός θάνατος της Παπαδάκη έθεσε πρόωρα τέρμα σε μια λαμπρή καριέρα και θρηνήθηκε ως εθνική απώλεια. Ο Άγγελος Σικελιανός της αφιέρωσε τους στίχους, εν είδει επιγράμματος:
Μνήσθητι Κύριε: Για την ώρα που η λεπίδα του φονιά άστραψε
κι όλος ο θεός της Τραγωδίας εφάνη.
Μνήσθητι Κύριε: για την ώρα που άξαφνα, κ’ οι εννιά αδελφές εσκύψαν
να της βάλουνε των αιώνων το στεφάνι.
Ο επίλογος της δολοφονίας της Ελένης Παπαδάκη γράφτηκε με τη συγγνώμη του γ.γ. του ΚΚΕ, Νίκου Ζαχαριάδη, και την εκτέλεση του Ορέστη ως «πράκτορα της Ιντέλιτζενς Σέρβις». Ο Μακαρώνας και η ομάδα του συνελήφθησαν από τις αρχές, καταδικάστηκαν σε θάνατο και εκτελέστηκαν.

Νίκος Μπελογιάννης

1915 – 1952


Ο Νίκος Μπελογιάννης γεννήθηκε στις 22 Δεκεμβρίου του 1915 στην Αμαλιάδα. Από μαθητής του Γυμνασίου βρέθηκε στο δημοκρατικό κίνημα. Σπούδασε νομικά, αλλά δεν τέλειωσε τις σπουδές του, διότι αποβλήθηκε από το Πανεπιστήμιο με απόφαση της Συγκλήτου για τη δράση του «εναντίον της κοσμογονίας του Κονδύλη».
Έγινε μέλος του ΚΚΕ το 1934. Από τότε, πέρασε από πολλές δοκιμασίες. Φυλακές, εξορίες, βασανιστήρια στην Ασφάλεια Πατρών, τρομοκρατία στα ιταλικά στρατόπεδα. Στα χρόνια της ναζιστικής κατοχής ήταν καπετάνιος μεραρχίας του ΕΛΑΣ στην Πελοπόννησο και μέλος του Γραφείου Περιοχής Πελοποννήσου του ΚΚΕ. Στον εμφύλιο, ο Νίκος Μπελογιάννης ήταν πολιτικός επίτροπος μεραρχίας του Δημοκρατικού Στρατού. Παράλληλα με την καθοδηγητική του δουλειά, έγραψε άρθρα και μελέτες που αφορούσαν στην ελληνική ιστορία και στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
Περίπου ένα χρόνο μετά τη λήξη του εμφυλίου πολέμου, ο Νίκος Μπελογιάννης και 93 ακόμη σύντροφοί του -μεταξύ των οποίων ο δημοσιογράφος Στάθης Δρομάζος, ο Στέργιος Γραμμένος και η Έλλη Ιωαννίδου- συλλαμβάνονται και στις 22 Οκτωβρίου 1951 οδηγούνται σε δίκη. Κατηγορούνται για απόπειρα ανασυγκρότησης του Κομουνιστικού Κόμματος Ελλάδος (ΚΚΕ), το οποίο -βάση του Αναγκαστικού Νόμου 509/1947- θεωρείται παράνομο, προδοτικό και ξενοκίνητο κόμμα, που δρα ενάντια στην εδαφική ακεραιότητα της Ελλάδας.
Στις 15 Νοεμβρίου ο πρόεδρος του έκτακτου στρατοδικείου Αντισυνταγματάρχης Ανδρέας Σταυρόπουλος ανακοινώνει την ετυμηγορία, πλαισιωμένος από τους στρατοδίκες Γεώργιο Παπαδόπουλο (τον μετέπειτα δικτάτορα), Ν. Κομιάνο, Γ. Κοράκη, και Θ. Κυριακόπουλο. Ο Νίκος Μπελογιάννης είναι μεταξύ των καταδικασθέντων σε θάνατο. Η απόφαση προκαλεί διεθνή κατακραυγή, ενώ στο εσωτερικό της χώρας το πολιτικό κλίμα φορτίζεται και πάλι επικίνδυνα.
Τρεις μήνες μετά, στις 15 Φεβρουαρίου 1952, η δίκη επαναλαμβάνεται. Δεσπόζουσα μορφή, ο 37χρονος Μπελογιάννης, ο οποίος παρακολουθεί την όλη διαδικασία μ' ένα κόκκινο γαρύφαλλο στο χέρι, άψογα ντυμένος και με περισσή ευπρέπεια και ψυχραιμία. Την 1η Μαρτίου ο πρόεδρος του Στρατοδικείου Σίμος ανακοινώνει την ετυμηγορία... Εις θάνατον καταδικάζονται ο Νίκος Μπελογιάννης και επτά ακόμη κατηγορούμενοι.
Τα ξημερώματα της Κυριακής 30 Μαρτίου, ο βασιλικός επίτροπος συνταγματάρχης Αθανασούλας ανακοινώνει στους Μπελογιάννη, Καλούμενο, Αργυριάδη και Μπάτση ότι η αίτηση χάριτος που υπέβαλαν απορρίφθηκε. Λίγο αργότερα οδηγούνται στο Γουδί, όπου και εκτελούνται δια τυφεκισμού στις 4:12 π.μ. Στο άκουσμα των πυροβολισμών, ο πρωθυπουργός Νικόλαος Πλαστήρας κυριολεκτικά καταρρέει. Όλη η κινητοποίηση εντός και εκτός Ελλάδας δεν κατάφερε να αποτρέψει το γεγονός.
Τα άσχημα μαντάτα ταξιδεύουν γρήγορα μέχρι το στρατόπεδο συγκέντρωσης πολιτικών κρατουμένων στον Αϊ Στράτη, όπου ζει εξόριστος ο Γιάννης Ρίτσος. Την ίδια μέρα θα γράψει το ποίημα Ο Άνθρωπος με το Γαρύφαλλο.
Σήμερα το στρατόπεδο σωπαίνει.
Σήμερα ο ήλιος τρέμει αγκιστρωμένος στη σιωπή
όπως τρέμει το σακάκι του σκοτωμένου στο συρματόπλεγμα.
Σήμερα ο κόσμος είναι λυπημένος.
Ξεκρέμασαν μια μεγάλη καμπάνα και την ακούμπησαν στη γη.
Μες στο χαλκό της καρδιοχτυπά η ειρήνη.
Σιωπή. Ακούστε τούτη την καμπάνα.
Σιωπή. Οι λαοί περνούν σηκώνοντας στους ώμους τους
το μέγα φέρετρο του Μπελογιάννη.



Υπόθεση Ντρέιφους


Άλφρεντ Ντρέιφους
Άλφρεντ Ντρέιφους
Η πολύκροτη «Υπόθεση Ντρέιφους» έχει χαρακτηριστεί ως μία από τις μεγαλύτερες δικαστικές πλάνες και αποτέλεσε το επίκεντρο μιας έντονης αντιπαράθεσης, που ταλάνισε τη γαλλική κοινωνία για πολλά χρόνια.
Στις 15 Οκτωβρίου 1894 ο αξιωματικός του πυροβολικού Άλφρεντ Ντρέιφους συνελήφθη για προδοσία, μία κατηγορία που βασίστηκε σε απλές υποψίες και κυρίως στην εβραϊκή καταγωγή του. Οδηγήθηκε ενώπιον στρατοδικείου και καταδικάστηκε σε ισόβια κάθειρξη, σε καθεστώς πλήρους απομόνωσης, στο Νησί του Διαβόλου, στη Γαλλική Γουινέα.
Η υπόθεση πήρε γρήγορα μεγάλες διαστάσεις. Έγινε πολιτικό και ιδεολογικό λάβαρο, δίχασε βαθιά τη Γαλλία, συντάραξε τα θεμέλια της Γαλλικής Δημοκρατίας, και έφερε στο φως δηλητηριώδεις χυμούς που διαπότιζαν το σώμα της γαλλικής κοινωνίας, όπως π.χ. το ανερχόμενο κύμα αντισημιτισμού. Ο στρατός, όταν διαπίστωσε το λάθος, χρησιμοποίησε κάθε μέσο για να το συγκαλύψει.
Στο πλευρό του Ντρέιφους τάχθηκαν προοδευτικοί πολιτικοί, σοσιαλιστές και διανοούμενοι, όπως ο Εμίλ Ζολά, ο οποίος στις 13 Ιανουαρίου του 1898 δημοσίευσε στην εφημερίδα «L' Aurore» μια ανοιχτή επιστολή προς τον πρόεδρος της χώρας, υπό τον τίτλο «Κατηγορώ».
Το κείμενο αυτό αποτέλεσε την κύρια αιτία για την αναψηλάφηση της υπόθεσης, που οδήγησε τελικά στην αθώωση του Ντρέιφους, ο οποίος στις 12 Ιουλίου του 1906 επέστρεψε στο σύνταγμά του, με το βαθμό που είχε πριν από τη μακρόχρονη δικαστική του περιπέτεια.
    ΕΙΠΕ...
Σε κάθε συγγραφέα πρέπει να διακρίνουμε τον άνθρωπο απ' τα έργα του.
 Βολτέρος
Βολτέρος
Φιλολογικό ψευδώνυμο του Φρανσουά Μαρί Αρουέ, γάλλος συγγραφέας και διανοούμενος.
 

Η «Πέμπτη» του Μπετόβεν

Ο Μπετόβεν το 1804
Ο Μπετόβεν το 1804
Ένα από τα δημοφιλέστερα μουσικά έργα του κλασσικού ρεπερτορίου και ίσως το πιο γνωστό του γερμανού συνθέτη Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770 - 1827). Ο συγγραφέας Ε. Μ. Φόρστερ έγραψε ότι είναι «ο πιο σαγηνευτικός ήχος που εισχώρησε ποτέ στην ακοή του ανθρώπου» (Επιστροφή στο Χάουαρντς Εντ).
Ο Μπετόβεν άρχισε να σχεδιάζει τη Συμφωνία αρ. 5 το 1803, κατόπιν παραγγελίας του κόμη της Άνω Σιλεσίας, Φραντς φον Όπερσντορφ, αλλά την αφιέρωσε στους χορηγούς του, πρίγκηπα Φραντζ Γιόζεφ φον Λόμπκοβιτς και κόμη Αντρέι Ραζουμόφσκι. Το μεγαλύτερο μέρος της γράφτηκε το 1807 και ολοκληρώθηκε στις αρχές του 1808. Ήταν μια εποχή που η κυριαρχία της ναπολεόντειας Γαλλίας βρισκόταν στο απόγειό της, σε αντίθεση με την Αυστρία, που έχασε όλες τις κρίσιμες μάχες με σημαντικές απώλειες εδαφών. Ο Μπετόβεν, έχοντας δημοκρατικά φρονήματα, έτρεφε συμπάθεια για τη Γαλλία και τον Ναπολέοντα, έως το 1804, που αναγορεύθηκε σε Αυτοκράτορα. Σε προσωπικό επίπεδο, ο μεγάλος μουσουργός βίωνε μαρτυρικά τη σταδιακή απώλεια της ακοής του.
Η πρεμιέρα του έργου δόθηκε στο Θέατρο της Βιέννης στις 22 Δεκεμβρίου 1808 με τον Μπετόβεν στο πόντιουμ. Ήταν μια συναυλία - μαμούθ, διάρκειας τεσσάρων ωρών, με έργα του συνθέτη. Εκτός από την Πέμπτη, παρουσιάσθηκαν η Συμφωνία αρ.6, το Κοντσέρτο αρ.4 για πιάνο και ορχήστρα, η Φαντασία για πιάνο, χορωδία και ορχήστρα και αποσπάσματα από τη Λειτουργία σε ντο μείζονα.
Η υποδοχή του έργου από το κοινό ήταν χλιαρή και οφειλόταν στις αντίξοες συνθήκες, με τις οποίες πραγματοποιήθηκε η συναυλία. Η ορχήστρα με μόνο μία πρόβα έκανε πολλά λάθη, ενώ η αίθουσα ήταν παγωμένη και το ακροατήριο εξουθενωμένο από τη μεγάλη διάρκεια της συναυλίας. Όμως, ένα χρόνο αργότερα, η Πέμπτη έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από το κοινό της Βιέννης και συνοδεύτηκε από μία αποθεωτική κριτική του συνθέτη και συγγραφέα Ε.Τ.Α. Χόφμαν (Καρυοθραύστης) στη Γενική Μουσική Εφημερίδα.
Η Πέμπτη αποτελείται από τέσσερα μέρη:
Ι. Allegro con brio
II. Andate con moto
III. Allegro (Scherzo)
IV. Allegro
Είναι γραμμένη για 1 πίκολο, 2 φλάουτα, 2 όμποε, 2 κλαρινέτα, 2 φαγκότα, 1 κοντραφαγκότο, 2 κόρνα, 2 τρομπέτες, 3 τρομπόνια, τύμπανα και ορχήστρα εγχόρδων.
Το αρχικό δραματικό μοτίβο με τις τέσσερις νότες (τρεις σύντομες και μία μεγάλη), είναι το πιο αναγνωρίσιμο στην ιστορία της μουσικής. Για κάποιους ακροατές αντιπροσωπεύει είτε τη μοίρα («έτσι χτυπά η μοίρα την πόρτα» έλεγε ο Μπετόβεν στον γραμματέα του Άντον Σίντλερ), είτε την πάλη του καλλιτέχνη με τον εχθρικό κόσμο, ή τη νίκη (στη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου χρησιμοποιήθηκε ως σύμβολο της νίκης των Συμμάχων). Κυριαρχεί σε ολόκληρο το πρώτο μέρος και αποτελεί τον συνδετικό κρίκο με το λυρικό δεύτερο μέρος, με το μυστηριακό τρίτο και το θριαμβικό φινάλε.
Η Συμφωνία αρ. 5 του Μπετόβεν άνοιξε νέους δρόμους στη μουσική και επηρέασε σπουδαίους συνθέτες, όπως οι Μπραμς, Τσαϊκόφσκι, Μπρούκνερ, Μάλερ και Μπερλιόζ. Μαζί με την Τρίτη και την Ενάτη αποτελούν τις πιο επαναστατικές συνθέσεις του Μπετόβεν.

Τζο Κόκερ
1944 – 2014


Άγγλος τραγουδιστής του μπλουζ και του ροκ, προικισμένος με μία εντυπωσιακή λευκή σόουλ φωνή, η οποία σε συνδυασμό με την εκκεντρική σκηνική παρουσία, του εξασφάλισε μία μακρόχρονη καριέρα με αρκετές επιτυχίες. Έγινε γνωστός το 1968 με τη διασκευή του τραγουδιού των Beatles «With a Little Help from My Friends» και αργότερα με τα τραγούδια «You Are So Beautiful» (1974), «Up Where We Belong» (1982) και «Unchain My Heart» (1987).
Ο Τζον Ρόμπερτ «Τζο» Κόκερ (John Robert "Joe" Cocker) γεννήθηκε στις 20 Μαΐου 1944 στο Σέφιλντ της Αγγλίας και ήταν γιος δημοσίου υπαλλήλου. Από μικρός άκουγε Ρέι Τσαρλς και στα 12 του είχε την πρώτη του συναυλιακή εμπειρία, όταν τραγούδησε με το συγκρότημα του μεγαλύτερου αδελφού του Βίκτωρ. Το 1960 σχημάτισε το πρώτο του γκρουπ, τους «The Cavaliers» κι έπαιζε σε τοπικά κλαμπ. Ένα χρόνο αργότερα διέλυσε το συγκρότημα, εγκατέλειψε το σχολείο και δούλεψε ως τεχνικός εγκαταστάσεων φυσικού αερίου.
Δεν εγκατέλειψε, όμως, τη μουσική. Το 1961 ίδρυσε το συγκρότημα «Vance Arnold and the Avengers» κι έπαιζε σε τοπικά παμπ του Σέφιλντ διασκευές του Τσακ Μπέρι και του Ρέι Τσαρλς. Το 1963 άνοιξε με το συγκρότημά του τη συναυλία των Rolling Stones στο Σέφιλντ και τον επόμενο χρόνο υπέγραψε συμβόλαιο με την Decca, για την οποία ηχογράφησε μία διασκευή του τραγουδιού των Beatles «I’ll Cry Stand» με τον Τζίμι Πέιτζ στην κιθάρα. Το τραγούδι πήγε «άπατο» και η συνεργασία του με την Decca έληξε άδοξα.
Δεν το έβαλε κάτω και το 1964 σχημάτισε νέο γκρουπ, τους Joe Cocker’s Big Blues και κυκλοφόρησε ένα μίνι LP, από το οποίο ξεχώρισε η διασκευή του τραγουδιού του Κέρτις Μέιφιλντ «I’ve Been Trying». Το 1966 σχημάτισε μαζί τον μπασίστα Κρις Στέιντον την Grease Band, με την οποία θα γνωρίσει τελικά την επιτυχία και την αναγνώριση, με τη διασκευή του τραγουδιού των Beatles «With a Little Help from My Friends», που κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 1968 κι έφθασε στο Νο1 του αγγλικού πίνακα επιτυχιών στις 9 Νοεμβρίου του ίδιου έτους. Είναι μία από τις ελάχιστες διασκευές τραγουδιών των Beatles, που ξεπερνά κατά πολύ την αυθεντική.
Η επιτυχία αυτή του άνοιξε το δρόμο για εμφανίσεις στις ΗΠΑ και συμμετοχή στα μεγάλα και ονομαστά φεστιβάλ του Νιούπορτ, του Γούντστοκ, του Φίλμορ Ιστ και της Νιου Γουάιτ. Το 1969 σχημάτισε ένα πολυμελές συγκρότημα, τους «Mad Dogs & Englishmen», με τους οποίους περιόδευε για τα επόμενα δύο χρόνια και μαζί θα ηχογραφήσουν το 1970 το ομώνυμο ζωντανό άλμπουμ, με ήχο πιο κοντά σ’ αυτόν των Rolling Stones, το οποίο θα αποτελέσει μία από τις καλύτερες δισκογραφικές δουλειές του.
Έπειτα από σοβαρά προβλήματα εθισμού στο αλκοόλ και τα ναρκωτικά, επανέκαμψε στην επιτυχία το 1982, με το τραγούδι «Up Where We Belong», το οποίο ερμήνευσε με την Τζένιφερ Γουόρνς για τις ανάγκες της ταινίας του Τέιλορ Χάκφορντ «Ιπτάμενος και Τζέντλμαν». Το 1987 γνώρισε μία ακόμη επιτυχία με τον δίσκο «Unchain My Heart» από το οποίο ξεχώρισε το ομώνυμο τραγούδι, το οποίο είχε ερμηνεύσει για πρώτη φορά το ίνδαλμά του Ρέι Τσαρλς το 1961. Το καλοκαίρι της ίδιας χρονιάς εμφανίσθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε μία συναυλία γεμάτη παλμό και ένταση στο γήπεδο του Παναθηναϊκού (15 Ιουλίου 1987).
Το 1999 το περιοδικό Mojo τον κατέταξε στη θέση 58 με τους 100 καλύτερους τραγουδιστές όλων των εποχών και το 2008 το περιοδικό Rolling Stone στη θέση 99 σε ανάλογη λίστα. Από το 1987 ήταν παντρεμένος με την αμερικανίδα Παμ Μπέικερ, θαυμάστρια της μουσικής του. Το ζευγάρι ζούσε σε ράντσο στο Κρόφορντ της πολιτείας του Κολοράντο.
Ο Τζο Κόκερ πέθανε στις 22 Δεκεμβρίου 2014 στο ράντσο του, χτυπημένος από τον καρκίνο του πνεύμονα, σε ηλικία 70 ετών.

Δισκογραφία

  • With a Little Help from My Friends (1969)
  • Joe Cocker! (1969)
  • Mad Dogs & Englishmen (Live, 1970)
  • Joe Cocker (1972)
  • I Can Stand a Little Rain (1974)
  • Jamaica Say You Will (1975)
  • Stingray (1976)
  • Luxury You Can Afford (1978)
  • Sheffield Steel (1982)
  • Civilized Man (1984)
  • Cocker (1986)
  • Unchain My Heart (1987)
  • One Night of Sin (1989)
  • Night Calls (1991/ΗΠΑ: 1992)
  • Have a Little Faith (1994)
  • Organic (1996)
  • Across from Midnight (1997)
  • No Ordinary World (1999/ΗΠΑ: 2000)
  • Respect Yourself (2002)
  • Heart & Soul (2004/ΗΠΑ: 2005)
  • Hymn for My Soul (2007/ΗΠΑ: 2008)
  • Hard Knocks (2010/ΗΠΑ: 2012)
  • Fire It Up (2012)

Πρελούδιο στο απομεσήμερο

ενός φαύνου


Συμφωνικό ποίημα του γάλλου συνθέτη Κλοντ Ντεμπισί (1862-1918), η σύνθεση του οποίου ολοκληρώθηκε το 1894. Ένα από τα μουσικά αριστουργήματα, που προανήγγειλαν τη μουσική του 20ου αιώνα και την ατονικότητα, καθώς στο συγκεκριμένο έργο η τονικότητα φθάνει στα απώτατα όριά της. Το εναρκτήριο σόλο του φλάουτου είναι ένα από το πιο αναγνωρίσιμα μέρη της ορχηστρικής μουσικής. Ο πρωτότυπος τίτλος του στα γαλλικά είναι «Prélude à l'après-midi d'un faune».
Η σύνθεση αυτή του Ντεμπισί, που διαρκεί γύρω στα 10 λεπτά, είναι εμπνευσμένη από το ομότιτλο ποίημα του γάλλου συμβολιστή Στεφάν Μαλαρμέ (1842-1898) και γράφτηκε ανάμεσα στο 1892 και το 1894. Ο μουσικός όρος «πρελούδιο» (εισαγωγή) περιλαμβάνεται στον τίτλο του έργου, επειδή ο Ντεμπισί σκόπευε να γράψει άλλα δύο μέρη, που δεν ολοκλήρωσε ποτέ.
Για το έργο ο συνθέτης του έλεγε ότι είναι «μία ελεύθερη εικονογράφηση του ποιήματος, μία διαδοχή σκηνογραφιών, εντός των οποίων κινούνται, στη ζέστη του απομεσήμερου, τα όνειρα και οι επιθυμίες του Πανός (Φαύνου), που κουρασμένος από το κυνηγητό των Νυμφών και Ναϊάδων, βυθίζεται σ’ ένα μεθυστικό ύπνο, γεμάτο όνειρα, που στο τέλος βγαίνουν αληθινά».
Το έργο είναι ενορχηστρωμένο για τρία φλάουτα, δύο όμποε, αγγλικό κόρνο, δύο κλαρινέτα, δύο φαγκότα, τέσσερα κόρνα, δύο άρπες, δύο κρόταλα και ορχήστρα εγχόρδων. Η πρεμιέρα του δόθηκε στις 22 Δεκεμβρίου στο Παρίσι, με διευθυντή ορχήστρας τον πρωτοεμφανιζόμενο Ελβετό μαέστρο Γκιστάβ Ντορέ (1866-1944).

Κώστας Κλάββας


1934 – 2012


Έλληνας συνθέτης, ενορχηστρωτής και διευθυντής ορχήστρας, που διακρίθηκε στον τομέα της λεγόμενης ελαφράς μουσικής. Ένας από τους βασικούς πρωτεργάτες και διαμορφωτές της αίγλης του παλαιού φεστιβάλ τραγουδιού της Θεσσαλονίκης.
Ο Κώστας Κλάββας γεννήθηκε στον Πειραιά στις 22 Δεκεμβρίου 1934. Παππούς του ήταν ο πρωτοψάλτης και δάσκαλος της βυζαντινής μουσικής Κωνσταντίνος Κλάββας (1852-1917). Σπούδασε πιάνο και θεωρητικά στο Εθνικό Ωδείο (1945-1953) και σύνθεση με τον Γ. Α. Παπαϊωάννου στο Ελληνικό Ωδείο (1962-1966). Παράλληλα, φοίτησε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών (1952-1956).
Το 1954 πρωτοεμφανίστηκε στη μουσική ως πιανίστας ορχήστρας. Το 1959 διηύθυνε για πρώτη φορά την Ορχήστρα Ποικίλης Μουσικής του ΕΙΡ και την ίδια χρονιά έγραψε το πρώτο του τραγούδι με τίτλο Ένα γράμμα. Τη δεκαετία του '60 συνέθεσε μουσική για το κινηματογράφο και το θέατρο. Παράλληλα με την ελαφρά μουσική, εργάσθηκε και στον τομέα της σοβαρής μουσικής, με συνθέσεις για μικρά και μεγάλα μουσικά σύνολα.
Το 1960 ανέλαβε τη διεύθυνση της Ορχήστρας Ελαφράς Μουσικής του ΕΙΡ και πλούτισε το ρεπερτόριό της με έξοχες, όσο και ευρηματικές ενορχηστρώσεις. Το 1961 συμμετείχε στην ίδρυση της Ελληνικής Μουσικής Εταιρείας, που δημιούργησε το Φεστιβάλ Ελαφρού Τραγουδιού της Θεσσαλονίκης (1962). Τον επόμενο χρόνο τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο για το τραγούδι του Πέταξε ένα πουλί, που ερμήνευσαν ο Γιάννης Βογιατζής και η Νινή Ζαχά.
Παράλληλα, ενορχήστρωσε και διηύθυνε πολλά δημοφιλή τραγούδια άλλων συνθετών, που βραβεύτηκαν στα Φεστιβάλ Τραγουδιού Αθηνών και Θεσσαλονίκης (Ήλιε μου γιε της χαραυγής του Γιώργου Κουρουπού, Αδέλφια μου αλήτες πουλιά του Τόλη Βοσκόπουλου, κ.ά). Την 1η Νοεμβρίου 1971 διηύθυνε την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, σε έργα Στραβίνσκι, Μαρτινού και Μπετόβεν.
Το 1967 υπήρξε συνιδρυτής της Σύγχρονης Σχολής Μουσικής, η οποία μετεξελίχθηκε υπό τη διεύθυνσή του στο Κεντρικό Ωδείο. Μαθητές του υπήρξαν, μεταξύ άλλων, οι συνθέτες Μπάμπης Κανάς και Αλέξανδρος Μούζας. Ο Κλάββας εφηύρε τον μουσικό κανόνα Dialton, στον οποίο είναι καταγραμμένη όλη η θεωρία της Μουσικής.
Διετέλεσε γενικός γραμματέας του Πανελληνίου Μουσικού Συλλόγου (1968) και εκπροσώπησε τους Έλληνες μουσικούς σε συνέδρια της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μουσικών (FIM). Υπήρξε μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών (ΕΕΜ) και της Ελληνικής Μουσικής Εταιρείας (ΕΜΕ). Τη διετία 1994-1996 δίδαξε ως ειδικός επιστήμονας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Ο Κώστας Κλάββας πέθανε στην Αθήνα στις 16 Ιουλίου 2012.

Εργογραφία

Τραγούδια (Ενδεικτικά)
  • Αν ποτέ διψάσεις
  • Ένα δωράκι
  • Κισσός ειν' η αγάπη μας
  • Η Μορφονιά
  • Άσπρα πανιά
  • Ατέλειωτη είναι η προσμονή
  • Βαθιά γαλάζια κύματα
  • Γκιουλινάρ
  • Το ποτάμι
  • Το κρασί
  • Το αγόρι π' αγαπώ
  • Τα καλοκαίρια
  • Σου το 'πα μια και δυο και τρεις
  • Σαν Νύχτα (Βασίλισσά μου)
  • Κάπου με ξέρεις
Μουσική για ταινίες
  • «Βοήθεια... με παντρεύουνε! / Οικογένεια Παπαδόπουλου» του Ροβήρου Μανθούλη (1961)
  • «Οργή» του Βασίλη Γεωργιάδη (1962)
  • «Η κυρία του κυρίου» του Γιάννη Δαλιανίδη (1962)
  • «Αυτό το κάτι άλλο!» του Γρηγόρη Γρηγορίου (1963)
  • «Μικροί και μεγάλοι εν δράσει...» του Ορέστη Λάσκου (1963)
  • «Ο Εμίρης κι ο κακομοίρης» του Ορέστη Λάσκου (1964)
  • «Κόσμος και κοσμάκης» του Ορέστη Λάσκου (1964)
  • «Οι φτωχοδιάβολοι» του Τζον Κρίστιαν (1964)
  • «Αμφιβολίες» του Γρηγόρη Γρηγορίου (1964)
  • «Και οι 14 ήσαν υπέροχοι» του Βαγγέλη Σειλινού (1966).
  • «Το πρόσωπο της ημέρας» του Ορέστη Λάσκου (1965)
  • «Να ζη κανείς ή να μη ζη;» του Ορέστη Λάσκου (1966)
  • «Φουσκοθαλασσιές» του Ορέστη Λάσκου (1966)
  • «Φίφης ο ακτύπητος» του Κώστα Λυχναρά (1966)
  • «Κατηγορώ το κορμί μου» του Ερρίκου Ανδρέου (1969).
Έργα Συμφωνικής Μουσικής (Ενδεικτικά)
  • Τρίπτυχο μιας καλοκαιρινής μέρας (για ορχήστρα, 1963)
  • Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα (1968)
  • Πολύμετρον (για ορχήστρα, 1975)
  • Σονατίνα για βιολί και πιάνο (1976)
  • Σουίτα Ι , για φλάουτο, κλαρινέτο, βιολί και τσέλο (1976)
  • Κοντσέρτο πίκολο (για 4 σαξόφωνα και ορχήστρα εγχόρδων 1984)
  • Θέμα και παραλλαγές για πιάνο και oρχήστρα (1987)
  • Σουίτα αρχαιοελληνικών Χορών (για συγκρότημα πνευστών, 1988)
  • Σκίτσα για ορχήστρα (1988)
  • Μουσική για 10 πνευστά, πιάνο, κρουστά και έγχορδα (1989)
  • 2 Κομμάτια για πιάνο (σε θέματα του Μάνου Χατζιδάκι, 1990)
  • Τροπάριο της Κασσιανης (για μικτή χορωδία και έγχορδα, 1992)
  • Ρήσεις (για κουαρτέτο εγχόρδων, 1994)
  • Ψαλμοί ΙΙ (για χορωδία, σύνολο πνευστών και αφηγητή, 1996
ΗΞΕΡΕΣ ΟΤΙ...
Η θρησκεία της φυλής των Todas στη νότια Ινδία απαγορεύει στους πιστούς να περάσουν οποιοδήποτε είδος γέφυρας.
Περισσότερα...
ΕΙΠΕ...
Οι γυναίκες μπορούν να συγχωρήσουν έναν άντρα που εκμεταλλεύτηκε μια ευκαιρία, ποτέ όμως κάποιον που την έχασε.
Σαρλ Μορίς Ντε Ταλεϊράν
Σαρλ Μορίς Ντε Ταλεϊράν
Γνωστότερος στην Ελλάδα ως Ταλεϊράνδος, υπουργός Εξωτερικών του Μεγάλου Ναπολέοντα.

Ειδήσεις


Ελλάδα

  • Άδικες, αβάσιμες, ανόητες και στο πλαίσιο πολιτικού σχεδίου, που θέλει να μετατρέψει τα Βαλκάνια σε μια ζώνη χωρίς καμία κοινωνική προστασία και μισθούς 300 ευρώ, χαρακτηρίζει ο Νίκος Βούτσης φωνές που ισχυρίζονται ότι στην Ελλάδα υπάρχουν ακόμη περιθώρια για νέες περικοπές στο ασφαλιστικό σύστημα. «Αυτοί οι έξυπνοι τεχνοκράτες, που εγείρουν ζήτημα Ασφαλιστικού, δεν σταθμίζουν την συμμετοχή των συνταξιούχων στην συνοχή της κοινωνίας, που μετρά 1.250.000 άνεργους» είπε.
  • Στο Διαδίκτυο αναρτήθηκαν δύο προκηρύξεις σχετικά με τις πρόσφατες καταστροφές μηχανημάτων σε σταθμούς των ΗΣΑΠ. Με αυτές αντιεξουσιαστές αναλαμβάνουν την ευθύνη για τις δύο επιθέσεις και εξηγούν τα κίνητρά τους.
  • Στο λιμάνι της Χίου προσέκρουσε λίγο μετά τις 9 το πρωί της Πέμπτης το πλοίο «Νήσος Μύκονος» που εκτελούσε το δρομολόγιο Καβάλα-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος-Ικαρία-Μύκονος-Σύρος-Πειραιάς. Δεν αναφέρθηκε τραυματισμός, απαγορεύτηκε προσωρινά ο απόπλους του. Λίγο μετά τις 3 το μεσημέρι, το πλοίο αναχώρησε για το υπόλοπο του ταξιδιού του.
  • Χριστουγεννιάτικη γιορτή για όλα τα παιδιά, γεμάτη από συμβολισμούς, συναισθήματα, δάκρυα συγκίνησης και ζεστές αγκαλιές διοργάνωσε ο φιλανθρωπικός οργανισμός «Αποστολή» της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών στο Κέντρο Φροντίδας Παιδιού «ΔΗΜΗΤΡΕΙΟ» στο Μοσχάτο.
  • Ο πρωθυπουργός, όταν ήταν μικρός, είχε πέσει στη... μαρμίτα της αισιοδοξίας, σχολιάσε κυβερνητική πηγή, όταν ρωτήθηκε από δημοσιογράφους αν ο Αλ.Τσίπρας είναι αισιόδοξος για το θέμα της δεύτερης αξιολόγησης.

Κόσμος

  • Δικαστήριο της Κωνσταντινούπολης διέταξε τη δέσμευση των περιουσιακών στοιχείων 54 δημοσιογράφων που κατηγορούνται στο πλαίσιο των ερευνών για την απόπειρα πραξικοπήματος στις 15 Ιουλίου, το περασμένο καλοκαίρι.
  • Η Airbus ανακοίνωσε την Πέμπτη τη συμφωνία με την Iran Air για την πώληση 100 αεροσκαφών, ανάμεσα στα οποία βρίσκονται 46 αεροσκάφη τύπου Airbus A320, 38 αεροσκάφη τύπου A330 και 16 αεροσκάφη A350 XWB.
  • Στις φλόγες τυλίχτηκαν τουλάχιστον 140 σπίτια, καταστήματα και άλλα κτίρια σε παράκτια πόλη της Ιαπωνίας, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν 5 άνθρωποι, έγινε γνωστό από έναν αξιωματικό της πυροσβεστικής υπηρεσίας.
  • Οι μεγάλες πόλεις του πλανήτη φόρεσαν τα καλά τους και ετοιμάζονται να υποδεχτούν τα Χριστούγεννα. Τα χριστουγεννιάτικα δέντρα στήνονται και στολίζονται, λαμπιόνια ανάβουν σε όλη την υφήλιο, οι χριστουγεννιάτικες αγορές ανοίγουν και το πνεύμα των γιορτών προσπαθεί να μας φτιάξει τη διάθεση. Φωτορεπορτάζ
  • Εφόδους πραγματοποίησαν αστυνομικοί σε διαμερίσματα στη γερμανική πρωτεύουσα και στο Ντόρτμουντ, αναζητώντας τον Τυνήσιο που θεωρείται ύποπτος για την επίθεση στη χριστουγεννιάτικη αγορά του Βερολίνου που είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν 12 άτομα και να τραυματιστούν δεκάδες άλλα.

Οικονομία

  • Το e-mail των θεσμών με τα ερωτήματα και τα σημεία στα οποία ζητούν διευκρινίσεις σχετικά με τον μποναμά Τσίπρα, την οποία ζήτησε το οικονομικό επιτελείο προκειμένου ο Ευ.Τσακαλώτος να απαντήσει συγκεκριμένα και σαφώς έφτασε, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομικών. Διαβουλεύσεις και με τους δανειστές για την απάντηση-κείμενο δεσμεύσεων του Τσακαλώτου. Ορόσημο για την απόφαση ξεπαγώματος των βραχυπρόθεσμων μέτρων για το χρέος το EWG της 12ης Ιανουαρίου.
  • Ήπιες πτωτικές τάσεις επικρατούν στη συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου, με περιορισμένο τζίρο. Η αγορά υποχωρεί κινείται στην περιοχή των 635 μονάδων, με τους επενδυτές να παρακολουθούν τις εξελίξες αναφορικά με την εφαρμοχή των βραχυπρόθεσμων μέτρων και τις αντιδράσεις του Βερολίνου.
  • Ο πληθωρισμός της ευρωζώνης θα ξεπεράσει το 1% στο γύρισμα του χρόνου και θα ανέλθει σε επίπεδα που έχουν να καταγραφούν από τα τέλη του 2013, με την παγκόσμια ανάπτυξη να ανεβάζει ταχύτητα, ανέφερε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα στο οικονομικό της δελτίο σήμερα, Πέμπτη.
  • Την ορθότητα των δεδομένων που χρησιμοποιεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσον αφορά το ελληνικό πρόγραμμα έναντι της κριτικής του ΔΝΤ υπερασπίστηκε η εκπρόσωπος της Επιτροπής, αρμόδια για τις οικονομικές υποθέσεις, Ανίκα Μπράιτχαρντ.
  • Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) εγκαινίασε την πιστωτική γραμμή της «Δάνεια για ΜμΕ και επιχειρήσεις μεσαίας κεφαλαιοποίησης», ύψους 1 δισ. ευρώ, προς ελληνικές τράπεζες. Τα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν από ελληνικές τράπεζες για τη χορήγηση δανείων προς μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) και επιχειρήσεις μεσαίας κεφαλαιοποίησης που δραστηριοποιούνται στους τομείς της γεωργίας, του τουρισμού, της μεταποίησης, των υπηρεσιών και άλλους τομείς.

Αθλητισμός

  • Από την 42η θέση της παγκόσμιας κατάταξης που διατηρεί η FIFA, αποχαιρετά το 2016 η εθνική ομάδα ποδοσφαίρου της Ελλάδας. Το αντιπροσωπευτικό συγκρότημα έμεινε σταθερό στην συγκεκριμένη θέση με 674 βαθμούς, ενώ στην πρώτη τριάδα βρίσκονται η Αργεντινή, η Βραζιλία και η Γερμανία. Η πρωταθλήτρια Ευρώπης Πορτογαλία παρέμεινε στην 8η θέση της κατάταξης και το Βέλγιο έμεινε στην 5η θέση.
  • Στην Αθήνα βρίσκεται ήδη ο Ογκνιέν Βράνιες που θα είναι -εκτός απροόπτου- το δεύτερο μεταγραφικό απόκτημα της ΑΕΚ για την περίοδο του Ιανουαρίου. Ο Βόσνιος αμυντικός θα περάσει από ιατρικές εξετάσεις και στη συνέχεια θα μεταβεί στα γραφεία της ΠΑΕ μαζί με τον εκπρόσωπό του για να ρυθμιστούν οι τελικές λεπτομέρειες και να πέσουν οι υπογραφές.
  • Η Νις άφησε βαθμούς στο «Matmut Atlantique» εναντίον της Μπορντό (0-0), αλλά παραμένει στην κορυφή της Ligue 1 μετά τη συμπλήρωση του πρώτου μισού της αγωνιστικής περιόδου. Ακολουθεί με διαφορά δύο βαθμών η Μονακό που ξεπέρασε εύκολα 2-0 το εμπόδιο της Καέν στο «Λουϊ ΙΙ» ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Παρί Σεν Ζερμέν που διέλυσε 5-0 τη Λοριάν στο Παρίσι.
  • Με έντεκα ονειρεμένα λεπτά αποζημίωσε η Ιντερ τους οπαδούς της για όσες... πίκρες τους κέρασε μέσα στο 2016. Στο τελευταίο ματς της χρονιάς οι «νερατζούρι» νίκησαν 3-0 τη Λάτσιο στο Σαν Σίρο, με όλα τα γκολ να σημειώνονται στο β΄ ημίχρονο και συγκεκριμένα στο διάστημα 54΄ έως 65΄.
https://www.sansimera.gr/


Ο  ΑΥΡΙΑΝΟΣ  ΚΑΙΡΟΣ  ΣΤΟ  ΛΙΔΟΡΙΚΙ..


Παρασκευή
23/12
02:00
-2°C
65%
2 Μπφ BA
9 Km/h
ΑΡΑΙΗ ΣΥΝΝΕΦΙΑ
ΠΡΟΣΟΧΗ: Συνθήκες δημιουργίας αιθαλομίχλης!
08:00
-1°C
61%
2 Μπφ BA
9 Km/h
ΑΡΚΕΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ
14:00
5°C
32%
2 Μπφ BA
9 Km/h
ΑΡΑΙΗ ΣΥΝΝΕΦΙΑ
20:00
0°C
80%
ΑΠΝΟΙΑ
ΚΑΘΑΡΟΣ
ΠΡΟΣΟΧΗ: Συνθήκες δημιουργίας αιθαλομίχλης!

ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ   ΤΗΝ  ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 


   " ΑΧ !! ΑΥΤΑ  ΤΑ...ΑΔΕΣΠΟΤΑ ... ΒΟΟΕΙΔΗ ..!!"




Δεν  φτάνει  φίλοι  μου ,που  χρόνια  τώρα ..κυνηγάμε  τα ..αδέσποτα , έτσι  τα  λένε οι  αρμοδιοϋπεύθυνοι ,ταανεπιτήρητα , ελευθέρας  βοσκής  βοοειδή , τα" γελάδια  όπως  τα  λέμεστον  τόπο  μας , εντελώς ...τελείως  ξαφνικά ανακύπτει  και  πρόβλημα  εμβολιασμού  τους , κάτι  βέβαια  οι  " παροικούντες  το  Λιδορίκι  και τα..πέριξ , εγνώριζαν πολύ καλά..πως  δηλαδή  ένας  μεγάλος  αριθμός  απ' τα ελεύθερης  βοσκής  " γελάδια " δεν εμβολιάζεται και  δεν  σφάζεται  στα  σφαγεία σύμφωνα  με  την  προβλεπόμενη  Νομοθεσία  κλπ ..

  Τώρα , γιατί  ο  κ. Κωνσταντόπουλος , ανακινεί  τόσο..αργά  το  θεμα μα  την ερώτησή του  στον  αρμόδιο  Υπουργό , δεν  το  λαταλαβαίνουμε , ίσως  φαίνεται  πως  τώρα ίσως ο  μη  εμβολιασμός  οδηγήσει σε περικοπή των ενισχύσεων που λαμβάνουν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ κατά 20% ; δεν  γνωρίζουμε ..πάντως  αυτό  το  βιολί , που  σφαζονται  τα  ζώα  ΕΚΤΟΣ  ΣΦΑΓΕΙΩΝ  ΚΑΙ  ΕΛΕΓΧΩΝ  ΙΑΤΡΙΚΩΝ , ΚΑΙ  ΦΥΣΣΙΚΑ  ΧΩΡΊΣ  ΝΑ  ΕΜΒΟΛΙΑΖΟΝΤΑΙ , ΠΡΕΠΕΙ  ΚΑΠΟΤΑ  ΝΑ  ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ..
   ΓΙΑ  ΝΑ  ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ  ΟΜΩΣ , ΘΑ  ΠΡΕΠΕΙ , ΝΑ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ Ο  ΝΟΜΟΣ , ΚΑΙ  ΝΑ  ΓΙΝΟΝΤΑΙ  ΤΑΚΤΙΚΟΙ  ΚΑΙ.." ΣΟΒΑΡΟΙ " ΕΛΕΓΧΟΙ ...ΚΑΤΙ ΠΟΥ  ΕΧΕΙ...ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ  ΝΑ  ΓΙΝΕΙ ...
  Σύμφωνα  με  την.." περιρρέουσα "  δε...  φήμολογία  , το  χωριό  μας  , έχει  4 νόμιμα  κρεοπωλεία και  αλλα  ...δέκα , τουλάχιστον.." λαθραία " που  λειτουργούν στα  υπόγεια  των σπιτιών   κάποιων κτηνοτρόφων , και  βέβαια  χωρίς..σφαγεία  και  άλλα  τέτοια  πραμύθια  , και  ως  ο  λαϊκός  στίχος μας  λέει 
                          " Κάθε  πουρνάρα  και...αρνί 
                           κάθε αγκορτσιά και...γιδα " 
  Βέβαια  , ο  στίχος  δεν  μας  λέει  για..γελάδια ,αλλά..σ' αυτό  φταίει η ..ομοιοκαταληξία ...!!!

   Κανένας  αγαπημένοι  μου  φίλοι δεν  θελει την  ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΩΝ  ΧΩΡΙΑΝΩΝ  ΜΑΣ  ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΩΝ , ΠΡΟΕΧΕΙ  ΟΜΩΣ , ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ , Η  ΥΓΕΙΑ  ΤΩΝ   ΧΩΡΙΑΝΩΝ  ΜΑΣ ...


   Διαβάστε  παρακάτω  την  ερώτηση  του  κ. Βουλευτή , για  να  καταλαβετε  τι  ακριβώς  συμβαίνει , κατά  την ταπεινή  μας  γνώμη  όμως , ΤΟ  ΖΟΥΜΙ  ΕΙΝΑΙ Η  ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΩΝ  ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ ...

                                
     Η  ΕΡΩΤΗΣΗ  ΤΟΥ  ΒΟΥΛΕΥΤΗ ...
Το οξύ θέμα του εμβολιασμού των βοοειδών κατά της οζώδους δερματίτιδας έφερε στη Βουλή με ερώτησή του ο βουλευτήςΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣΔημήτρης Κωνσταντόπουλος προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Ευάγγελο Αποστόλου.
Τόνισε ότι οι κτηνοτρόφοι αντιμετωπίζουν προβλήματα κατά τον εμβολιασμό, καθώς αφενός τα βοοειδή είναι ελευθέρας βοσκής και είναι δύσκολο να συγκεντρωθούν για τον εμβολιασμό και αφετέρου τα δημόσια κτηνιατρεία αντιμετωπίζουν προβλήματα δυσλειτουργιών και υποστελέχωσης.
Με αυτά τα δεδομένα, οι κτηνοτρόφοι κινδυνεύουν να μην ολοκληρώσουν τους εμβολιασμούς εντός της προθεσμίας η οποία λήγει την 31/12/2016, κάτι που θα οδηγήσει σε περικοπή των ενισχύσεων που λαμβάνουν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ κατά 20%.
Ο Δ. Κωνσταντόπουλος ζήτησε από τον αρμόδιο Υπουργό την παράταση της προθεσμίας εμβολιασμού των βοοειδών και τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των δημοσίων κτηνιατρείων.
Αναρτήθηκε από "DORIDA news" -

Καλό  σας  βράδυ , ΧΡΟΝΙΑ  ΠΟΛΛΑ  ΚΑΙ  ΚΑΛΕΣ  ΓΙΟΡΤΕΣ

      www.lidoriki.com 

No comments: