5.12.16

ΕΔΩ..ΛΙΔΟΡΙΚΙ...ΕΔΩ...ΛΙΔΟΡΙΚΙ...






ΟΙ  ΠΑΛΙΕΣ  ΜΑΣ  ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Ένας  παλιός  καλός  φίλος  του χωριού  μας ο Γιώργος  Καρμανιόλας , σε  μια υπέροχη  φωτογραφία  με  τον  αξέχαστο χωριανό  μας  φίλο Βασίλη Παπανικολάου - Παπαρούκη 
Τα  Καρμανιολάκια , στην Βαθιά , με  τα  Λιδορικιώτικα  φιλαράκια  τους 
 
Και  μια  φωτογραφία  του  αείμνηστου  χωριανού  μας Δημάχου κλπ Τάκη  Ανδρίτσου , όταν  είχε  κάποιο  ατύχημα 



Καλησπέρα  Λιδορικιώτες ..Καλησπέρα  Λιδορίκι ..
Kαλησπέρα και  στους  φίλους  του  χωριού  μας 
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2016
Ανατολή Ήλιου: 07:25 – Δύση Ήλιου: 17:06
ΣΑΝ  ΣΗΜΕΡΑ 
ΓΕΓΟΝΟΤΑ


μ.Χ.
1831
Αρχίζει η Ε’ Εθνοσυνέλευση στο Άργος για να ψηφίσει νέο Σύνταγμα μετά τη δολοφονία του Ιωάννη Καποδίστρια.
1912
Ο υπολοχαγός Μιχαήλ Μουτούσης πραγματοποιεί την πρώτη αναγνωριστική πτήση ελληνικού στρατιωτικού αεροσκάφους πάνω από τα τουρκικά οχυρά του Μπιζανίου. Στα τουρκικά πυρά ο έλληνας αεροπόρος απαντά με ρίψη χειροβομβίδων. (Α’ Βαλκανικός Πόλεμος)
1933
Καταργείται η ποτοαπαγόρευση στις ΗΠΑ, που είχε επιβληθεί το 1920.
1945
Πέντε βομβαρδιστικά του αμερικάνικου ναυτικού που συμμετέχουν σε άσκηση με πλήρωμα 14 ανδρών εξαφανίζονται μυστηριωδώς. Πιστεύεται ότι εξαφανίστηκαν στο Τρίγωνο των Βερμούδων. Η ομάδα αυτή των αεροπλάνων θα μείνει στην ιστορία ως Το Χαμένο Σμήνος.
1975
Ο επιχειρηματίας και πανεπιστημιακός καθηγητής Στρατής Ανδρεάδης απομακρύνεται από τη διοίκηση των τραπεζών Εμπορική, Ιονική-Λαϊκή και Επενδύσεων, με απόφαση της κυβέρνησης Καραμανλή. Διορίζονται προσωρινοί επίτροποι και στη συνέχεια οι τρεις τράπεζες κρατικοποιούνται.
2001
Ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Γλαύκος Κληρίδης, αποδέχεται πρόσκληση που του απηύθυνε ο τουρκοκύπριος ηγέτης Ραούφ Ντενκτάς για δείπνο στο σπίτι του στα Κατεχόμενα. Ο Κληρίδης περνά από το οδόφραγμα του Λήδρα Πάλας στην κατεχόμενη Λευκωσία για πρώτη φορά από το 1974. Το γεγονός προσελκύει τεράστιο ενδιαφέρον στον ελληνικό, τουρκικό και το διεθνή Τύπο.
ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ 







μ.Χ.
1901
Γουόλτ Ντίσνεϊ, αμερικανός καρτουνίστας, δημιουργός του Μίκυ Μάους και του Ντόναλντ Ντακ. (Θαν. 15/12/1966)
1901
Βέρνερ Χάιζενμπεργκ, γερμανός φυσικός και φιλόσοφος. Το 1932 τιμήθηκε με βραβείο Νόμπελ για τη Θεωρία των Πεδίων. (Θαν. 1/2/1976)
1934
Νίκος Κούρκουλος, έλληνας ηθοποιός και διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου. (Θαν. 30/1/2007)
ΘΑΝΑΤΟΙ

μ.Χ.
1791
Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, αυστριακός συνθέτης. (Γεν. 27/1/1756)
1940
Μαρδοχαίος Φριζής, εβραϊκής καταγωγής αντισυνταγματάρχης του ελληνικού στρατού. Έπεσε μαχόμενος έξω από την Πρεμετή. (Γεν. 1/1/1893)
2013
Νέλσον Μαντέλα, ηγέτης του αγώνα εναντίον των φυλετικών διακρίσεων στη Νότια Αφρική και πρώτος πρόεδρος της χώρας μετά την κατάργηση του Απαρτχάιντ. (Γεν. 18/7/1918)



Βόλφγκανγκ Αμαντέους

Μότσαρτ


1756 – 1791


Από τους κορυφαίους συνθέτες όλων των εποχών, τα έργα του οποίου αποτελούν μέρος του ρεπερτορίου κάθε ορχήστρας που σέβεται τον εαυτό της.
Το πλήρες όνομά του είναι Γιοχάνες Κρισόστομους Βολφγκάνγκους Τεόφιλους (Αμαντέους) Μότσαρτ [Wolfgang Amadeus Mozart] και γεννήθηκε την 8η πρωινή της 27ης Ιανουαρίου 1756 στο Ζάλτσμπουργκ, τμήμα τότε της Αγίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας του Γερμανικού Έθνους και νυν της Αυστρίας. Ήταν γιος του συνθέτη Λεοπόλδου Μότσαρτ και της Άννας Μαρίας Περτλ.
Ο Μότσαρτ έζησε μόνο 35 χρόνια, πρόλαβε όμως να συνθέσει περίπου 600 έργα (συμφωνικά, δωματίου, κονσέρτα, όπερες και χορωδιακά), τα περισσότερα από τα οποία είναι αριστουργήματα. Σε ηλικία τριών χρονών έπαιζε πιάνο, στα πέντε του συνέθετε και στα έξι έδωσε το πρώτο του κοντσέρτο. Μιλάμε για τον ορισμό της ιδιοφυΐας.
Ο Μότσαρτ, αν και συνθέτης, είναι ένας μύθος, ένα λαϊκό είδωλο. Είχε το χάρισμα να γράφει απλές και ευκολομνημόνευτες μελωδίες, μέσα στη συνθετότητά τους. Έργα του ακούγονται όχι μόνο στις αίθουσες συναυλιών, αλλά και σε ασανσέρ, εμπορικά κέντρα, αίθουσες χειρουργείων και ως ηχητικά σήματα από κινητά τηλέφωνα.
Η μουσική του έχει και «μαγικές» ιδιότητες. Κτηνοτρόφοι παίζουν Μότσαρτ στις αγελάδες για να αυξήσουν την παραγωγή τους σε γάλα ή να μας δώσουν πιο τρυφερό κρέας. Έχει τεκμηριωθεί επιστημονικά ότι η ακρόαση της μουσικής του βοηθά στην ανάπτυξη της νοημοσύνης των βρεφών και των παιδιών. Η μορφή του απεικονίζεται σε σοκολατάκια, σουβενίρ και άλλα είδη διακόσμησης.
Μεταξύ σοβαρού και αστείου λέγεται ότι αν υπήρχε δυνατότητα ο Μότσαρτ να διεκδικήσει τα δικαιώματα για τη χρήση της μουσικής και του ονόματός του θα μπορούσε να αγοράσει όλη την Αυστρία. Άλλωστε, η γενέτειρά του Ζάλτσμπουργκ ζει και αναπτύσσεται μέχρι σήμερα χάρις στον Μότσαρτ. Και όμως, ο συνθέτης της «Μικρής Νυχτερινής Μουσικής», του «Ντον Τζιοβάνι», του «Μαγικού Αυλού» και άλλων αριστουργημάτων πάλευε για να τα φέρει βόλτα με τα οικονομικά του στον σύντομο βίο του.
Πέθανε στη μία τα ξημερώματα της 5ης Δεκεμβρίου 1791, επί των επάλξεων, γράφοντας το «Ρέκβιεμ» της ζωής και της καριέρας του.

Νίκος Κούρκουλος


1934 – 2007

 


Ηθοποιός και διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου επί μια δεκαετία. Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 5 Δεκεμβρίου του 1934 και μεγάλωσε στη συνοικία του Ζωγράφου. Αγάπησε πολύ τον αθλητισμό, στο γυμνάσιο έγινε ποδοσφαιριστής του Παναθηναϊκού και, όπως ο ίδιος είχε πει, εντελώς τυχαία, διαβάζοντας βιβλία για το θέατρο, πήρε την απόφαση να γίνει ηθοποιός.
Στην απόφασή του αυτή έπαιξε σημαντικό ρόλο ο Μάνος Κατράκης, τον οποίο ο Κούρκουλος εκτιμούσε απεριόριστα και τον καθοδήγησε να δώσει εξετάσεις στην Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, απ' όπου αποφοίτησε το 1958. Την επόμενη χρονιά έκανε την πρώτη εμφάνισή του στο θεατρικό σανίδι το 1959, στο πλευρό της Έλλης Λαμπέτη και του Δημήτρη Χορν, στην «Κυρία με τις Καμέλιες» του Αλέξανδρου Δουμά.
Γρήγορα αναδείχθηκε σ' έναν από τους σημαντικότερους πρωταγωνιστές του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου. Ερμήνευσε πρωταγωνιστικούς ρόλους στο αρχαίο ελληνικό δράμα και σε μεγάλα κλασικά, αλλά και σύγχρονα έργα του αμερικάνικου και του ευρωπαϊκού θεάτρου. Πρωταγωνίστησε, ανάμεσα σε άλλα, στη Μήδεια (1959) και τον Ορέστη (1971) του Ευριπίδη, στον Οιδίποδα Τύραννο (1982) και στον Φιλοκτήτη (1991) του Σοφοκλή, στο αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, που ήταν και η τελευταία του θεατρική εμφάνιση.
Ως επικεφαλής θιάσων, αλλά και δικού του θεάτρου στην Αθήνα, πρωταγωνίστησε στα έργα: Η μικρή μας πόλη (1960), Οντίν (1962), Η κληρονόμος (1962), Σαμπρίνα (1963), Ιούλιος Καίσαρ (1964), Να ντύσουμε τους γυμνούς (1964), Λούλου (1965), Ίλια Ντάρλιγκ (ΗΠΑ-1967 σε σκηνοθεσία Ζιλ Ντασέν με τη Μελίνα Μερκούρη, παράσταση για την οποία κέρδισε την υποψηφιότητα για το βραβείο TONY, Πύργος (1964), Δίκη (1971), Τάγκο (1972), Όπερα της Πεντάρας (1975), Ο Γλάρος (1976), Επιστροφή (1977), Πρόσκληση στον Πύργο (1978), Μονό Ζευγάρι (1980), Ανταπόκριση (1983), Ψηλά από τη Γέφυρα (1986) και Στην Φωλιά του Κούκου (1987).
Όμως, εκτός από σπουδαίους πρωταγωνιστής του θεάτρου, ο Νίκος Κούρκουλος υπήρξε κι ένας από τους μεγαλύτερους ζεν πρεμιέ του ελληνικού κινηματογράφου. Πρωταγωνίστησε σε περισσότερες από 30 ταινίες, μεταξύ των οποίων «Ο κατήφορος», «Κοινωνία ώρα μηδέν», «Η κυρία δήμαρχος», «Το χώμα βάφτηκε κόκκινο», «Αδίστακτοι», «Ορατότης μηδέν», «Ο Αστραπόγιαννος» κ.ά. Τιμήθηκε δύο φορές με το Α' Βραβείο Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: το 1965 για τους «Αδίστακτους» και το 1970 για τον «Αστραπόγιαννο».
Για πολλά χρόνια υπήρξε πρόεδρος της Ένωσης των θιασαρχών του Ελληνικού Θεάτρου, (ΠΕΕΘ), ενώ από το 1994 μέχρι το θάνατό του διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου. Από τη θέση αυτή οραματίστηκε και δημιούργησε το Παιδικό Στέκι, την Πειραματική Σκηνή, τον Άδειο Χώρο, το Εργαστήρι Υποκριτικής και Σκηνοθεσίας, τη Διεθνή Σκηνή και τη Θερινή Ακαδημία Θεάτρου, ενώ αναβάθμισε δραστικά τη Δραματική Σχολή του Εθνικού. Παράλληλα, άνοιξε τις, για χρόνια κλειστές, πόρτες του Εθνικού Θεάτρου σε όλους τους ηθοποιούς, έκανε τον θίασο περιοδεύοντα στην Ελλάδα και το εξωτερικό και προχώρησε σε μετακλήσεις ξένων σκηνοθετών.
Κατά τη διάρκεια της θητείας του παρουσιάστηκαν πολλά και σημαντικά έργα του παγκόσμιου δραματολογίου, καθώς και έργα πολλών ελλήνων συγγραφέων, σε όλες τις σκηνές του Εθνικού Θεάτρου. Στις καινοτομίες του καταγράφηκε και η τεράστια επιτυχία του μιούζικαλ «Βίρα της Άγκυρες» των Β. Παπαθανασίου - Μ. Ρέππα, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή, που ήταν το πρώτο μουσικό έργο στην ιστορία του Εθνικού Θεάτρου, αφιερωμένο στην ελληνική επιθεώρηση.
Τον Μάρτιο του 2006 υπέγραψε εκ μέρους της πολιτείας την οριστική σύμβαση για την ανάθεση του έργου «Αποκατάσταση και εξοπλισμός του κτιριακού συγκροτήματος του Εθνικού Θεάτρου», που αποτέλεσε ένα από τα κυριότερα οράματα της καλλιτεχνικής του θητείας. Κατά κοινή ομολογία, ήταν ένας άνθρωπος με πάθος και ειλικρίνεια που δεν δίσταζε να ομολογήσει πως όταν ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση, το Εθνικό Θέατρο «ήταν ένας σάπιος οργανισμός που είχαν μείνει μόνο τα κόκαλα».
Πέθανε στις 30 Ιανουαρίου του 2007, έπειτα από μακρόχρονη μάχη με τον καρκίνο.

Το Χαμένο Σμήνος



Με τον προσδιορισμό αυτό έμεινε στα αεροπορικά χρονικά η εξαφάνιση πέντε μαχητικών αεροπλάνων του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ στις 5 Δεκεμβρίου 1945 στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά των ακτών της Φλώριδας. Τα κενά που υπήρξαν στην έρευνα του Ναυτικού, σε συνδυασμό με κάποια παλιότερα περιστατικά εξαφανίσεων στην περιοχή αυτή, αποτέλεσαν πεδίο εκμετάλλευσης για διάφορες ευφάνταστες γραφίδες, που δημιούργησαν τους θρύλους γύρω από το Τρίγωνο των Βερμούδων ή το Τρίγωνο του Διαβόλου, όπως είναι μια άλλη ονομασία του.
Στις 14:10 της 5ης Δεκεμβρίου 1945, πέντε βομβαρδιστικά αεροπλάνα του Αμερικανικού Ναυτικού, τύπου ΤΒΜ Avenger, με συνολικό πλήρωμα 14 ατόμων, απογειώθηκαν από τη ναυτική βάση του Φορτ Λότερντεϊλ της Φλώριδας, κάτω από άριστες καιρικές συνθήκες, για μια εκπαιδευτική πτήση ρουτίνας, διάρκειας δύο ωρών. Επικεφαλής του σμήνους ήταν ο υποπλοίαρχος Τσαρλς Τέιλορ, ένας πιλότος με 2.500 ώρες πτήσης και εμπειρία στα μέτωπα του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Η «Πτήση 19», όπως ήταν η επίσημη ονομασία της αποστολής, περιλάμβανε ασκήσεις περιπολίας και βομβαρδισμού και σε μια διαδρομή, που σχεδόν συμπίπτει με αυτή που αργότερα ονομάστηκε Τρίγωνο των Βερμούδων (Μαϊάμι - Πουέρτο Ρίκο - Μπαχάμες - Μαϊάμι).
Όλα πήγαιναν σύμφωνα με τον προγραμματισμό, μέχρι τις 15:45, όταν ο υποπλοίαρχος Ρόμπερτ Κοξ, που ηγείτο ενός άλλου σμήνους με παρόμοια αποστολή, άκουσε από την εκπαιδευτική συχνότητα ότι η «Πτήση 19» αντιμετώπιζε κάποιο πρόβλημα. Ο Τέιλορ τον πληροφόρησε ότι και οι δύο πυξίδες του ήταν εκτός λειτουργίας και αντιμετώπιζε πρόβλημα προσανατολισμού. «Ψάχνω να βρω το αεροδρόμιο και δεν μπορώ» ακούστηκε να λέει. Στις 18:20 ο Κοξ άκουσε για τελευταία φορά τον Τέιλορ να λέει: «Δεν έχουμε καύσιμα. Πέφτουμε».

Ο χάρτης της πτήσης και η τελευταία γνωστή θέση των αεροσκαφών.
Αμέσως στήθηκε μια γιγαντιαία επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, που κράτησε έως τις 10 Δεκεμβρίου. Χτενίστηκαν στην κυριολεξία πάνω από 250.000 τετραγωνικά μίλια θάλασσας, χωρίς το παραμικρό αποτέλεσμα. Και τα πέντε αεροπλάνα είχαν εξαφανισθεί από προσώπου γης. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ένα υδροπλάνο διάσωσης τύπου BPM-5 εξερράγη στο αέρα, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και οι 13 επιβαίνοντες.
Σύμφωνα με το πόρισμα του Ναυτικού, που αριθμούσε 500 σελίδες, οι ευθύνες βάρυναν τον επικεφαλής της «Πτήσης 19» υποπλοίαρχο Τέιλορ, ο οποίος έχασε τον προσανατολισμό του, με συνέπεια όλο το σμήνος να καταλήξει στα άγρια νερά του Ατλαντικού, ελλείψει καυσίμων. Κάποιοι από τους εκπαιδευόμενους πιλότους φαίνεται να του είχαν υποδείξει τη σωστή πορεία, αλλά δεν θέλησαν να επιμείνουν, λόγω της στρατιωτικής πειθαρχίας και της μεγάλης εμπειρίας του αρχηγού τους. Επιπρόσθετα, ο Τέιλορ αρνήθηκε να αλλάξει τη συχνότητα του ασυρμάτου του στο κανάλι έκτακτης ανάγκης, επειδή ήταν ελαττωματικός και πίστευε ότι θα έχανε την επαφή του με τα αεροπλάνα του σμήνους.
Όσον αφορά την έκρηξη στο υδροπλάνο διάσωσης, αυτή οφειλόταν σε διαρροή καυσίμων, σε συνδυασμό με το άναμμα τσιγάρου από κάποιο μέλος του πληρώματος. Άλλωστε, το BPM-5 ήταν ένα προβληματικό αεροσκάφος και οι αεροπόροι το αποκαλούσαν «Ιπτάμενο Ντεπόζιτο».
Τον Απρίλιο του 1962 άρχισε να δημιουργείται ο θρύλος για το Τρίγωνο των Βερμούδων. Ο συγγραφέας Άλεν Έκερτ με το άρθρο του «Η Χαμένη Πτήση» στο περιοδικό «American Legion» αναφέρεται στο συμβάν του 1945 και δημιουργεί αίσθηση. Ο Έκερτ παρουσιάζει μια συνομιλία του Τέιλορ με τον Πύργο Ελέγχου: «Μπήκαμε σε λευκά νερά, τίποτα δεν φαίνεται σωστό. Δεν ξέρουμε που είμαστε. Τα νερά είναι πράσινα, όχι λευκά» και παραθέτει μια άποψη που ακούστηκε κατά τη διάρκεια της έρευνας, ότι «τα αεροπλάνα πέταξαν στον Άρη».
Ο Έκερτ ήταν ο πρώτος, που συνέδεσε την «Πτήση 19» με υπερφυσικά φαινόμενα. Ακολούθησαν πολλοί άλλοι, χωρίς να μπορέσουν να υποστηρίξουν πειστικά την εκδοχή αυτή.

 


Μαρδοχαίος Φριζής


1893 – 1940


Συνταγματάρχης Πεζικού, ο πρώτος ανώτερος αξιωματικός του ελληνικού στρατού, που έπεσε επί του πεδίου της μάχης κατά τη διάρκεια του Ελληνοϊταλικού Πολέμου (1940-1941).
Ο Μαρδοχαίος Φριζής γεννήθηκε την Πρωτοχρονιά του 1893 στη Χαλκίδα, στους κόλπους μιας πολυμελούς οικογένειας Ρωμανιωτών Εβραίων. Ο Ιάκωβος και η Ιόπη Φριζή είχαν 13 παιδιά (12 αγόρια κι ένα κορίτσι).
Το όνειρό του από μαθητής ήταν να γίνει στρατιωτικός, παρά τις αντιρρήσεις του πατέρα του, που προτιμούσε να ασχοληθεί με τις εμπορικές επιχειρήσεις της οικογένειας. Έδωσε εξετάσεις στη Σχολή Ευελπίδων, αλλά απέτυχε. Γράφτηκε με βαριά καρδιά στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου, προς μεγάλη ικανοποίηση του πατέρα του, που τουλάχιστον θα τον καμάρωνε δικηγόρο.
Όμως, η επιμονή του να γίνει στρατιωτικός δεν τον εγκατέλειπε και το 1916 κατατάχθηκε εθελοντικά στο στρατό. Σπούδασε στη Σχολή Υπαξιωματικών και εξήλθε αυτής με τον βαθμό του λοχία. Σχεδόν αμέσως προήχθη στο βαθμό του εφέδρου ανθυπολοχαγού, λόγω της πανεπιστημιακής του μόρφωσης.
Ο Φριζής πολέμησε στο Μακεδονικό Μέτωπο κατά τη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου και διακρίθηκε στα πεδία των μαχών, με αποτέλεσμα να μονιμοποιηθεί με τον βαθμό του ανθυπολοχαγού. Τον Ιανουάριο του 1919 συμμετείχε στο εκστρατευτικό σώμα που πολέμησε τους Μπολσεβίκους στην Ουκρανία κατά τη διάρκεια του Ρωσικού Εμφυλίου Πολέμου. Διοικητής της μονάδας του ήταν ο συνταγματάρχης Νικόλαος Πλαστήρας.
Τον Αύγουστο του 1919 η μονάδα του μεταφέρθηκε στη Σμύρνη και έλαβε ενεργό μέρος στη Μικρασιατική Εκστρατεία. Ο Φριζής προήχθη σε υπολοχαγό, προτού συλληφθεί αιχμάλωτος από τους Τούρκους τον Αύγουστο του 1922. Επειδή δεν ήταν χριστιανός, οι Τούρκοι προσφέρθηκαν να τον απελευθερώσουν αμέσως. Αυτός, όμως, αρνήθηκε να εγκαταλείψει τους συμπολεμιστές του και παρέμεινε σε αιχμαλωσία μέχρι τον Αύγουστο του 1923, οπότε αφέθηκε ελεύθερος μετά την ανταλλαγή αιχμαλώτων.

Ο Μαρδοχαίος Φριζής με τη σύζυγό του
Με την επάνοδό του στην Ελλάδα προήχθη σε λοχαγό και εστάλη στο Παρίσι, όπου παρακολούθησε τη Σχολή Πολέμου της Γαλλίας. Μετά την αποφοίτησή του επέστρεψε στην Ελλάδα και αφού φοίτησε και την ελληνική Σχολή Πολέμου, προβιβάσθηκε στο βαθμό του ταγματάρχη. Στη συνέχεια μετατέθηκε στη γενέτειρά του ως εκπαιδευτής στη Σχολή Πεζικού.
Στα τέλη της δεκαετίας του '30 προήχθη στο βαθμό του αντισυνταγματάρχη και την άνοιξη του 1940 τοποθετήθηκε στο επιτελείο της VIII Μεραρχίας στα Γιάννινα. Μόλις ξέσπασε ο ελληνοϊταλικός πόλεμος τις πρωινές ώρες της 28ης Οκτωβρίου 1940 υπηρετούσε ως διοικητής αποσπάσματος στον τομέα Καλαμά - Νεγράδων και στη συνέχεια ως διοικητής του αποσπάσματος Αώου της VIII Μεραρχίας.
Με τους άνδρες του αντέταξε σθεναρή άμυνα στον επιτιθέμενο εχθρό, με αποτέλεσμα την ανάσχεση της ιταλικής προέλασης και στη συνέχεια την αναστροφή του μετώπου. Είναι αυτός που συνέλαβε τους πρώτους Ιταλούς αιχμαλώτους (15 αξιωματικούς και 700 οπλίτες) και επέφερε συντριπτικό πλήγμα στην περίφημη Ιταλική Μεραρχία Αλπινιστών «Τζούλια».
Κατά την αντεπίθεση του ελληνικού στρατού μέσα στο αλβανικό έδαφος ως διοικητής ανεξάρτητης μεραρχίας ανέτρεψε τα τμήματα της ιταλικής μεραρχίας «Μόντενα» και άνοιξε τον δρόμο για την κατάληψη της Πρεμετής στις 4 Δεκεμβρίου 1940. Την επόμενη ημέρα διατάχθηκε να καταλάβει τον λόφο 1220 στα βορειοανατολικά της Πρεμετής. Στις 11:20 το πρωί της 5ης Δεκεμβρίου μία βόμβα εχθρικού αεροπλάνου τον χτύπησε στο στομάχι κι ενώ ήταν έφιππος, προσπαθώντας να εμψυχώσει και να καθοδηγήσει τους στρατιώτες του, καθώς ανέμεναν ιταλική αντεπίθεση. Λίγη ώρα αργότερα, οι άνδρες του τον βρήκαν να κείτεται νεκρός.
Ο Μαρδοχαίος Φριζής διαβάστηκε από ορθόδοξο ιερέα, ελλείψει ραβίνου, και τάφηκε στην Πρεμετή. Με το άγγελμα του θανάτου, ο δικτάτορας Ιωάννης Μεταξάς έστειλε στη χήρα και τα τρία παιδιά του συλλυπητήριο τηλεγράφημα και ανακήρυξε τον Φριζή «Ήρωα της Ελλάδας». Ο Φριζής προήχθη σε συνταγματάρχη επ’ ανδραγαθία στις 15 Απριλίου 1941, αναδρομικά από την ημέρα του θανάτου του.
Το 2002 τα οστά του αναγνωρίσθηκαν και στις 23 Οκτωβρίουμεταφέρθηκαν στη Θεσσαλονίκη, όπου ενταφιάστηκαν στο Ισραηλιτικό Νεκροταφείο της πόλης. Στη θρησκευτική τελετή χοροστάτησε ο συνονόματος εγγονός του, ραβίνος της Θεσσαλονίκης τότε. Ο Φριζής έχει τιμηθεί με πολλά μετάλλια, τόσο εν ζωή, όσο και μεταθανάτια. Προτομές του έχουν τοποθετηθεί έξω από το Πολεμικό Μουσείο στο Καλπάκι, στη γενέτειρά του τη Χαλκίδα και το Πολεμικό Μουσείο Αθηνών.
Ο Μαρδοχαίος Φριζής υπήρξε ένας από τους 12.898 Ελληνοεβραίους που υπηρέτησαν στις ένοπλες δυνάμεις κατά τη διάρκεια του ελληνοϊταλικού πολέμου του 1940-1941. Οι απώλειές τους ανήλθαν σε 513 νεκρούς και 3.743 τραυματίες.

Τζέι Τζέι Κέιλ


1938 – 2013


Αμερικανός τραγουδοποιός, ιδιαίτερα αγαπητός στους μουσικούς και στους ψαγμένους ροκάδες της δεκαετίας του '70. Θεωρείται από τους σκαπανείς του «Ήχου της Τάλσα» (Τulsa Sound), ενός υποείδους της ροκ μουσικής, που συνδυάζει το μπλουζ, το ροκαμπίλι, την κάντρι και την τζαζ. Μεγάλες του επιτυχίες τα τραγούδια After Midnight και Cocaine, που έκανε γνωστά ο Έρικ Κλάπτον.
Ο Τζον Γουέλντον Κέιλ (John Weldon Cale), γνωστός ως Τζέι Τζέι Κέιλ (JJ Cale), γεννήθηκε στην Πόλη της Οκλαχόμα στις 5 Δεκεμβρίου 1938. Μεγάλωσε στην Τάλσα της Οκλαχόμα και αποφοίτησε από το τοπικό Λύκειο το 1956. Οι μουσικές του ανησυχίες τον οδήγησαν στο Λος Άντζελες, όπου αρχικά δούλεψε ως ηχολήπτης. Η αποτυχία του να καθιερωθεί ως μουσικός τον οδήγησε πίσω στην Τάλσα, όπου για μία δεκαετία τα ίχνη του χάνονται. Το 1966 τον βρίσκουμε μέλος των Leathercoated Minds. Το συγκρότημα ηχογραφεί ένα δίσκο με τίτλο A Trip down the Sunset Strip, που περιέχει διασκευές γνωστών ψυχεδελικών τραγουδιών.
Το 1970 γίνεται γνωστός, όταν ο Έρικ Κλάπτον ηχογραφεί το τραγούδι του After Midnight, που γνωρίζει μεγάλη επιτυχία στα τέλη της ίδιας χρονιάς. «Ένιωσα υπέροχα γιατί έβγαλα τα πρώτα μου χρήματα. Ήμουν άφραγκος εκείνη την περίοδο και δεν είχα να φάω. Και δεν ήμουν νέος. Είχα ξεπεράσει τα τριάντα» είπε σε μία συνέντευξή του. Την ίδια εποχή άλλαξε το όνομά του σε JJ Cale, για να ξεχωρίζει από τον συνονόματό του Τζον Κέιλ των Velvet Underground.
To 1972 o Κέιλ κυκλοφορεί τον πρώτο του δίσκο με τίτλο Naturally και αμέσως αποσπά την προσοχή των μουσικόφιλων για τον ξεχωριστό χαλαρό ήχο του, που συνδυάζει το μπλουζ, τη φολκ και την τζαζ, τα ρέοντα κιθαριστικά σόλο και τα λακωνικά φωνητικά, αλλά και για την υιοθέτηση προηγμένων τεχνικών ηχογράφησης. Η μεγαλύτερη προσωπική του επιτυχία από το πρώτο του άλμπουμ είναι το τραγούδι Crazy Mama, που έφθασε στο Νο22 του αμερικανικού πίνακα επιτυχιών.
Μέχρι το 2009 κυκλοφόρησε άλλα 13 άλμπουμ, πάντα στο ίδιο μοτίβο, που τον έκανε γνωστό. Το 2006 συνεργάστηκε με τον Έρικ Κλάπτον στο άλμπουμ The Road to Escondido, το οποίο τιμήθηκε με Γκράμι την επόμενη χρονιά.
Πολλά από τα τραγούδια του έγιναν επιτυχίες από άλλους καλλιτέχνες και συγκροτήματα: The Band (Crazy Mama), Τζεφ Μπεκ (Magnolia), Τζόνι Κας (Call Me The Breeze), Έρικ Κλάπτον (After Midnight, Cocaine), Μπομπ Ντίλαν (Cocaine), Γουάιλον Τζένιγκς (Clyde), Kansas (Bringing It Back), Lynyrd Skynyrd (Bringing It Back, Call Me The Breeze, Same Old Blues), Tom Petty & The Heartbreakers (Thirteen Days, Call Me The Breeze, I'd Like to Love You, Baby), Τζόνι Ρίβερς (Crazy Mama, Don't Go To Strangers), Santana (Sensitive Kind), Captain Beefheart (Same Old Blues) και Ράντι Κρόφορντ (Cajun Moon).
Ο Τζέι Τζέι Κέιλ, έχοντας υποστεί καρδιακή προσβολή, έφυγε από τη ζωή στις 26 Ιουλίου 2013, σε νοσοκομείο της πόλης Λα Χόγια της Καλιφόρνιας.

Προσωπική Δισκογραφία

  • Naturally (1972)
  • Really (1973)
  • Okie (1974)
  • Troubadour (1976)
  • 5 (1979)
  • Shades (1981)
  • Grasshopper (1982)
  • #8 (1983)
  • Travel Log (1990)
  • Number 10 (1992)
  • Closer to You (1994)
  • Guitar Man (1996)
  • Live (2001)
  • To Tulsa and Back (2004)
  • Roll On (2009)

Εμμανουήλ Παπάς


1772 – 1821


Σερραίος μεγαλέμπορος, τραπεζίτης και μέλος της Φιλικής Εταιρείας. Υπήρξε ο αρχηγός των εξεγερμένων Ελλήνων στη Μακεδονία κατά την επανάσταση του 1821.
Ο Εμμανουήλ Παπάς γεννήθηκε στο χωριό Δοβίστα Σερρών (νυν Εμμανουήλ Παππά) το 1772. Από νεαρή ηλικία ασχολήθηκε με το εμπόριο και απέκτησε μεγάλη περιουσία, παρά τις περιορισμένες γραμματικές γνώσεις του. Χρησιμοποίησε το αναμφισβήτητο κύρος του (και ως δανειστής των Τούρκων αγάδων) για να επιτυγχάνει ευνοϊκές αποφάσεις από την Οθωμανική Διοίκηση υπέρ των χριστιανών της περιφέρειας των Σερρών, οι οποίοι με την πάροδο του χρόνου απέκτησαν πολλά προνόμια, χάρη στις δικές του ενέργειες. Όταν το 1817 ο διοικητής των Σερρών, Γιουσούφ Μπέης, προσπάθησε να τον εκβιάσει για να του αποσπάσει ένα μεγάλο ποσό, αυτός κατέφυγε στην Κωνσταντινούπολη και χρησιμοποιώντας τις γνωριμίες του δικαιώθηκε. Επειδή, όμως, ο Γιουσούφ τον απείλησε με θάνατο αν επέστρεφε στις Σέρρες, αυτός παρέμεινε στην Κωνσταντινούπολη και ασχολήθηκε με τραπεζιτικές εργασίες.
Φλογερός πατριώτης, ο Εμμανουήλ Παπάς μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία στις 21 Δεκεμβρίου 1819 από τον Κωνσταντίνο Παπαδάτο, άνθρωπο του Αλέξανδρου Υψηλάντη και αμέσως προσέφερε 1.000 γρόσια για την ενίσχυση των οικονομικών της. Όταν πληροφορήθηκε για το κίνημα του Αλέξανδρου Υψηλάντη στη Μολδοβλαχία και με προτροπή του ιδίου ναύλωσε το πλοίο του θρακιώτη καπετάνιου Χατζηαντώνη Βισβίζη και αφού το φόρτωσε με οπλισμό και άλλα εφόδια αναχώρησε στις 23 Μαρτίουτου 1821 για το Άγιο Όρος, με στόχο να ξεσηκώσει τους Μακεδόνες κατά του Οθωμανού κατακτητή. Με κέντρο τη Μονή Εσφιγμένου, της οποίας ο ηγούμενος Ιωακείμ ήταν μυημένος στη Φιλική Εταιρεία, ξεκίνησε την προετοιμασία για τη μεγάλη εξέγερση.

Ο ανδριάντας του Εμμανουήλ Παπά στην Πλατεία Ελευθερίας των Σερρών
Οι συγκρούσεις που έγιναν στον Πολύγυρο στις 17 Μαΐου μεταξύ Ελλήνων κατοίκων και Τούρκων στρατιωτών, τον ανάγκασαν να επισπεύσει την κήρυξη της επανάστασης από τις Καρυές του Αγίου Όρους, όπου οι μοναχοί τον ανακήρυξαν «Αρχηγό και Προστάτη της Μακεδονίας». Την 1η Ιουνίουκατέλαβε την Ιερισσό και προχώρησε προς τα ενδότερα της Χαλκιδικής. Σύντομα, τα Οθωμανικά στρατεύματα υπό τον διοικητή της Θεσσαλονίκης Αβδούλ Αβούδ ανέκτησαν τον έλεγχο της κατάστασης και μέχρι το τέλος Οκτωβρίου του 1821 κατέστειλαν την εξέγερση. Καθοριστική ήταν η Μάχη της Κασσάνδρας (30 Οκτωβρίου), όταν οι δυνάμεις του Εμπού Λουμπούτ κυριολεκτικά πετσόκοψαν τους άνδρες του Χατζή Χριστοδούλου. Ο Παπάς μόλις που πρόλαβε να σωθεί και απογοητευμένος από την έλλειψη συμπαράστασης από τους μακεδόνες οπλαρχηγούς αποσύρθηκε στο Άγιο Όρος.
Εκεί αντιμετώπισε τον κίνδυνο να συλληφθεί, καθώς οι μονές έχοντας συνθηκολογήσει με τον Αβδούλ Αβούδ, δέχθηκαν να του παραδώσουν τον Παπά για να τύχουν αμνηστίας και να απολαμβάνουν τα ίδια όπως και προηγουμένως προνόμια. Ένας μοναχός, ονόματι Κύριλλος, που ήταν επιφορτισμένος να τον συλλάβει, τον ειδοποίησε και έφυγαν μαζί με το πλοίο του Βισβίζη για την Ύδρα.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού κι ενώ το πλοίο περιέπλεε τον Καφηρέα, ο Παπάς έπαθε καρδιακή προσβολή και πέθανε σε ηλικία 49 ετών. Η κηδεία του έγινε με τιμές αρχιστρατήγου στην Ύδρα στις 5 Δεκεμβρίου του 1821. Στις 20 Νοεμβρίου του 1971 τα λείψανά του μεταφέρθηκαν και εναποτέθηκαν κάτω από τον ανδριάντα του, που βρίσκεται στην Πλατεία Ελευθερίας των Σερρών.
Ο Εμμανουήλ Παπάς υπήρξε μια από τις αγνότερες και ηρωικότερες μορφές του Αγώνα. Ανιδιοτελής, δαπάνησε όλη την τεράστια περιουσία του (300.000 δίστηλα τάλληρα) για τους σκοπούς της Επανάστασης και κατόρθωσε αν και αγνοούσε τη στρατιωτική τέχνη να διατηρήσει ζωντανή για ένα εξάμηνο την επαναστατική εστία της Χαλκιδικής.
Από τα οκτώ αγόρια του (είχε και τρία κορίτσια από τον γάμο του με τη Φαίδρα) τα τρία έπεσαν στον Αγώνα: ο Αθανασάκης Παπάς (1794-1826) πιάστηκε αιχμάλωτος από τους Τούρκους και αποκεφαλίστηκε στη Χαλκίδα, ο Γιαννάκης Παπάς (1798-1825) πολέμησε δίπλα στον Παπαφλέσσα και σκοτώθηκε στη Μάχη στο Μανιάκι (20 Μαΐου 1825) και ο Νικολάκης Παπάς (1803-1827) σκοτώθηκε στη Μάχη του Καματερού (27 Ιανουαρίου 1827).

Κάρλχαϊντς Στοκχάουζεν


1928 – 2007


Πρωτοποριακός γερμανός συνθέτης, με μεγάλη επιρροή στα παγκόσμια μουσικά δρώμενα. Συνέθεσε περισσότερα από 300 έργα συμφωνικής και ηλεκτρονικής μουσικής.
Ο Κάρλχαϊντς Στοκχάουζεν (Karlheinz Stockhausen) γεννήθηκε στο Μέντρατ, ένα μικρό χωριό κοντά στην Κολωνία, στις 22 Αυγούστου 1928. Σπούδασε μουσική με τον ελβετό συνθέτη Φρανκ Μαρτέν και γνώρισε τη μουσική των Σένμπεργκ, Μπεργκ και Βέμπερν. Μελέτησε τον σειραϊσμό και το 1952 έκανε το μεγάλο άλμα στη μουσική του κατεύθυνση. Μετακόμισε στο Παρίσι για να παρακολουθήσει μαθήματα με δύο σπουδαίους συνθέτες της πρωτοπορίας εκείνη την περίοδο, τον Νταριούς Μιγιό και τον Ολιβιέ Μεσιάν.
Όπως και όλοι οι συνθέτες που έδρασαν μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμοστην πρωτοποριακή μουσική, ο Στοκχάουζεν ξεκίνησε επηρεασμένος από τον δωδεκαφθογγισμό του Βέμπερν, για να προχωρήσει γρήγορα στον καθολικό σειραϊσμό και στον αλεατορισμό (Μουσική του Τυχαίου), κάνοντας χρήση όλων των διαθέσιμων τεχνολογικά μέσων.
Πρώτος αυτός προσανατολίστηκε στο ιδίωμα που θεωρείτη μουσική σαν έναν μετασχηματισμό πυκνοτήτων, ηχοχρώματος και υφής που μπορεί να ελεγχθεί με στατιστικά μέσα, και από μόνη της αυτή η διαδικασία μπορεί να γεννήσει νέες, πρωτότυπες «ανοιχτές» ή τυχαίες φόρμες. Χρησιμοποίησε πάρα πολύ τα διάφορα ηλεκτρονικά μέσα και υπήρξε από τους πρωτοπόρους της ηλεκτρονικής μουσικής με το στούντιο που ίδρυσε στην Κολωνία.
Στα τέλη της δεκαετίας του '50 ήταν ήδη ένας αναγνωρισμένος συνθέτης, με έργα, όπως τα Gruppen (Ομάδες), γραμμένα την περίοδο 1955 - 1957, για τρεις ομάδες μουσικών, τοποθετημένες εμπρός και ένθεν κακείθεν των ακροατών. Ένα άλλο σημαντικό έργο του είναι το Κούρδισμα για έξι τραγουδιστές (Stimmung, 1968), που κινείται στα όρια της σιωπής, χαρακτηριστικό της περιόδου διαλογισμού του συνθέτη και των επιρροών του από τη μουσική της Ινδίας. Έργο τεραστίων διαστάσεων είναι το Φως (Licht), που γράφτηκε από το 1977 έως το 2003. Αποτελείται από επτά όπερες, η κάθε μία από τις οποίες φέρει το όνομα μιας μέρας της εβδομάδας.
Πολλοί καλλιτέχνες έχουν επηρεασθεί από το έργο του, όπως οι τζαζίστες Μάιλς Ντέβις, Χέρμπι Χάνκοκ, Σέσιλ Τέιλορ, Τσαρλς Μίνγκους, ο ρόκερ Φρανκ Ζάππα, τα συγκροτήματα Pink Floyd, Jefferson Airplane, Greatful Dead και οι σύγχρονοι Μπγιόρκ, Coil και Aphex Twin. Κοντά του έχουν μαθητεύσει μέλη των Can και των Kraftwerk, του συγκροτήματος που θεωρείται πρωτοπόρο στην ηλεκτροπόπ. Οι Beatles έβαλαν τη φωτογραφία του Στοκχάουζεν στο περίφημο εξώφυλλο του άλμπουμ τους Sgt Pepper's Lonely Ηearts Club Band (1967).
Το έργο του συγκέντρωσε και μεγάλο αριθμό αρνητικών σχολίων, κυρίως από τον χώρο της παραδοσιακής κλασσικής μουσικής. Το πιο καυστικό σχόλιο ίσως να ανήκει στον διάσημο διευθυντή ορχήστρας σερ Τόμας Μπίτσαμ. Όταν τον ρώτησαν αν έχει ακούσει κάποιο έργο του Στοκχάουζεν, αυτός απάντησε: «Όχι, αλλά νομίζω ότι έχω πατήσει τον κάλο κάποιου».
Ο Στοκχάουζεν επικρίθηκε έντονα, όταν δήλωσε ότι οι επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου 2001 ήταν «το μεγαλύτερο έργο τέχνης του σύμπαντος». Αργότερα, όμως, υποστήριξε ότι η δήλωσή του αυτή παρερμηνεύτηκε, αλλά του στοίχισε πολλές ακυρώσεις συναυλιών του στις ΗΠΑ. Ο ίδιος δεν πίστευε ότι έγραφε τη μουσική του μέλλοντος, αλλά αντίθετα, έγραψε ότι «αυτό που είναι σήμερα μοντέρνο θα είναι παραδοσιακό στο μέλλον».
Πέθανε, ύστερα από σύντομη ασθένεια, στις 5 Δεκεμβρίου 2007, στο χωριό Κέρτεν της Κολωνίας, όπου ζούσε από το 1965. Παντρεύτηκε δύο φορές και απέκτησε 7 παιδιά.


ΕΙΠΕ...
Ο μύθος της αναδυόμενης Αφροδίτης μάς δείχνει ότι όσο ωραία κι αν είναι μια γυναίκα, πρέπει να 'χει λίγο αλάτι στο πνεύμα και λίγη τρικυμία στην καρδιά.
Αλφρέντ Ντε Μισέ
Αλφρέντ Ντε Μισέ
Γάλλος δραματουργός και συγγραφέας.
ΗΞΕΡΕΣ ΟΤΙ...
Η χειραψία παλιά γινόταν για να δείχνει κανείς πως είναι άοπλος!

Ειδήσεις


Ελλάδα

  • Να επανεκτιμήσει την στάση της και να δρομολογήσει ένα πλοίο ανά γραμμή ζητά από την ΠΝΟ ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, καλώντας την ηγεσία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας σε νέα συνάντηση.
  • Μετ' εμποδίων θα πραγματοποιούνται οι συγκοινωνίες στην Αθήνα την Πέμπτη εξαιτίας των στάσεων εργασίας των εργαζομένων στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας της ΓΣΕΕ.
  • Οι φωτογραφίες και άλλα προσωπικά δεδομένα των οροθετικών γυναικών που είχαν συλληφθεί το 2012 πρέπει να αφαιρεθούν από όλους τους δικτυακούς τόπους, ανακοίνωσε τη Δευτέρα η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
  • Ποινή φυλάκισης 63 ετών και χρηματική ποινή 400.000 ευρώ επέβαλε το Μικτό Ορκωτό Κακουργοδικείο βορείου Αιγαίου σε τούρκο διακινητή, ο οποίος είχε συλληφθεί πέρυσι να μεταφέρει πρόσφυγες στην ακτή Αγριλιά, νότια της πόλης της Μυτιλήνης.
  • Για τις οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα και τη Γερμανία, καθώς και για την προσφυγική κρίση, συζήτησαν ο πρόεδρος της ΝΔ, Κ. Μητσοτάκης με τον γερμανό υπουργό Εξωτερικών, Φρανκ Βάλτερ Στάινμάιερ. «Η Ελλάδα υπερασπίζεται με συνέπεια το διεθνές Δίκαιο, τις διεθνείς Συμφωνίες και Συνθήκες και τη διαφύλαξη της ειρήνης στην ευρύτερη περιοχή μας. Αυτό οφείλουν να κάνουν και όλα τα γειτονικά κράτη» τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

Κόσμος

  • Ο εκπρόσωπος της αυτοαποκαλούμενης οργάνωσης Ισλαμικό Κράτος κάλεσε τα μέλη της οργάνωσης να εξαπολύσουν επιθέσεις κατά τουρκικών πρεσβειών και προξενείων σε ολόκληρο τον κόσμο.
  • Στους 36 ανήλθε ο αριθμός των νεκρών από πυρκαγιά που ξέσπασε κατά τη διάρκεια πάρτι σε αποθήκη στο Όκλαντ, κοντά στο Σαν Φρανσίσκο, σύμφωνα με νεότερο απολογισμό της αστυνομίας. Μέχρι στιγμής έχουν ταυτοποιηθεί έντεκα από τα θύματα. Η φωτιά είναι η πιο φονική στη χώρα από το 2003, οπότε 100 άτομα έχασαν τη ζωή τους σε πυρκαγιά που είχε ξεσπάσει σε νυχτερινό κέντρο στο Ρόουντ Άιλαντ.
  • H κυβέρνηση της Λιβύης ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι οι τζιχαντιστές της οργάνωσης Ισλαμικό Κράτος υπέστησαν σοβαρή ήττα, καθώς οι κυβερνητικές δυνάμεις ανακατέλαβαν πλήρως τη Σύρτη, προπύργιο του Ισλαμικού Κράτους στη Λιβύη, έπειτα από μάχη σχεδόν έξι μηνών.
  • Η βρετανική κυβέρνηση θέλει να διαβεβαιώσει τους πολίτες ότι το Brexit θα προχωρήσει, σημείωσε η πρωθυπουργός της Βρετανίας Τερέζα Μέι, την ώρα που το Ανώτατο Δικαστήριο εξετάζει την έφεση της κυβέρνησης κατά απόφασης του Ανωτέρου Δικαστηρίου του Λονδίνου που έκρινε ότι η ψήφος του Κοινοβουλίου είναι απαραίτητη για την ενεργοποίηση του Άρθρου 50.
  • Στο Κυρηνάλιο μετέβη ο ιταλός πρωθυπουργός Ματέο Ρέντσι, ο οποίος μετά την απόρριψη από τους Ιταλούς των συνταγματικών μεταρρυθμίσεων στο δημοψήφισμα της Κυριακής, θα υποβάλει την παραίτησή του. Ο Ρέντσι είχε ανεπίσημη συνάντηση μιας ώρας με τον ιταλό πρόεδρο, Σέρτζιο Ματαρέλα, ο οποίος σε μία πρώτη ανακοίνωση φαίνεται να μην τάσσεται υπέρ της κήρυξης πρόωρων εκλογών.

Οικονομία

  • Πρόσθετα μέτρα προκειμένου να συμμορφωθούν το 2017 στις επιταγές του Συμφώνου Σταθερότητας ζήτησε από 8 χώρες το Εurogroup εγκρίνοντας την έκθεση αξιολόγησης της Κομισιόν για τα προσχέδια των προϋπολογισμών των 18 κρατών-μελών. Πίστωση χρόνου δίνεται ωστόσο στην Ιταλία, αναγνωρίζοντας ότι «είναι αδύνατο να ζητήσουμε από την Ιταλία να δεσμευτεί σε πρόσθετα μέτρα αυτή τη στιγμή. Εάν αναμένεται νέα κυβέρνηση, τότε πρέπει να περιμένει και το Eurogroup».
  • Ανοδικές τάσεις επικράτησαν τη Δευτέρα στο Χρηματιστήριο, με την αγορά να ακολουθεί την ανοδική κίνηση των μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών, οι οποίες δεν επηρεάστηκαν αρνητικά από το «Όχι» στο ιταλικό δημοψήφισμα, καθώς το είχαν προεξοφλήσει τον προηγούμενο διάστημα. Επίσης, οι επενδυτές πόνταραν και σε συμφωνία για το χρέος στο σημερινό Eurogroup. O Γενικός Δείκτης Τιμών έκλεισε στις 620,29 μονάδες, με άνοδο 1,03%.
  • Τον κώδωνα του κινδύνου για την πρόσβαση των Ελλήνων ασθενών στις καινοτόμες θεραπείες κρούουν οι φαρμακευτικές θεραπείες, καθώς η νοσοκομειακή φαρμακευτική δαπάνη βαίνει μειούμενη λόγω των μνημονιακών υποχρεώσεων της χώρας. Πάντως, την ίδια στιγμή η Ελλάδα διακρίνεται για το εξής παράδοξο: παρά τις οριζόντιες περικοπές στις δαπάνες υγείας την τελευταία πενταετία, οι Έλληνες εξακολουθούν να έχουν καλύτερη πρόσβαση στα φάρμακα συγκριτικά με χώρες που βρίσκονται οικονομικά σε ευνοϊκότερη θέση. Φυσικά, το ποσοστό συμμετοχής των ασφαλισμένων έχει αυξηθεί, όπως και η επιβάρυνση των φαρμακευτικών εταιρειών μέσω των rebate και clawback.
  • Ο στόχος για μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων των ελληνικών τραπεζών στο 20% των συνολικών δανείων τους στο τέλος του 2019, είναι θετικός (credit positive) για το αξιόχρεό τους, αναφέρει σε έκθεσή του ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Moody's (Credit Outlook).
  • Τα επόμενα βήματα για την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΣΦΑ, η πορεία κατασκευής του αγωγού ΤΑΡ και οι εξελίξεις που υπάρχουν αναφορικά με τα σχέδια δύο νέων αγωγών βρέθηκαν στο επίκεντρο συνάντησης του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργου Σταθάκη, με τον αντιπρόεδρο της Κομισιόν και αρμόδιο για θέματα Ενέργειας, Μάρος Σέφκοβιτς στο περιθώριο του Συμβουλίου Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Ενέργειας, στις Βρυξέλλες.

Αθλητισμός

  • Την επιστροφή του στην Τράμπζονσπορ έχει αρχίσει να σκέφτεται ο Όσκαρ Καρντόσο. Σύμφωνα με τον τουρκικό Τύπο, ο Παραγουανός άσος έχει νοσταλγήσει τις... παλιές καλές μέρες και δεν θα ήταν αρνητικός στο να γυρίσει στα... παλιά λημέρια του.
  • Το Διαιτητικό Αθλητικό Δικαστήριο της Λοζάνης απέρριψε την έφεση του Σεπ Μπλάτερ και διατήρησε την εξαετή ποινή αποκλεισμού η οποία του είχε επιβληθεί, κατηγορούμενος για διαφορά, δήλωσε εκπρόσωπός του.
  • Κλεισμένοι ως την Πέμπτη το απόγευμα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης θα είναι οι παίκτες του ΠΑΟΚ ως πρώτο μέτρο της πτωτικής αγωνιστικής πορείας της ομάδας, με τα τελευταία αρνητικά αποτελέσματα. Το προπονητικό τιμ του «δικεφάλου» θεωρεί πως αυτή η κίνηση θα λειτουργήσει ως ένα μέτρο «αποφόρτισης», αλλά και συγκέντρωσης. Θυμίζουμε ότι αυτό το μέτρο με το ξενοδοχείο το είχε εφαρμόσει και ο Γιάννης Αλαφούζος στους παίκτες του Παναθηναϊκού μετά τον αγώνα με τον Πανιώνιο την προηγούμενη εβδομάδα.
  • Σημαντικές εξελίξεις αναμένονται τις επόμενες ημέρες στην Football League, καθώς κατά το σημερινό ΔΣ -στο οποίο δεν υπήρξε απαρτία- αποφασίσθηκε να διεξαχθεί στο άμεσο μέλλον νέα συνεδρίαση, προκειμένου να συζητηθεί ενδεχόμενη πτώχευση!
  • Η Βόλφσμπουργκ καταρρέει στο γερμανικό πρωτάθλημα και ο Τζούλιαν Ντράξλερ θέλει να φύγει και να συνεχίσει την καριέρα του σε μια πιο ανταγωνιστική ομάδα. Ο 23χρονος διεθνής ακραίος επιθετικός θεωρείται ένα από τα «αστέρια» της νέας γενιάς του γερμανικού ποδοσφαίρου και βρίσκεται στο «στόχαστρο» αρκετών συλλόγων, μεταξύ αυτών η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και η Αρσεναλ.
ΕΙΠΕ...
Όποιος φροντίζει για τον αδερφό του, φροντίζει για τον εαυτό του.
 Ξενοφών
Ξενοφών
Αθηναίος ιστορικός και φιλόσοφος.

http://www.sansimera.gr/

Ο  ΑΥΡΙΑΝΟΣ  ΚΑΙΡΟΣ  ΣΤΟ  ΛΙΔΟΡΙΚΙ 
Τρίτη
6/12
02:00
3°C
89%
1 Μπφ BA
3 Km/h
ΚΑΘΑΡΟΣ
ΠΡΟΣΟΧΗ: Συνθήκες δημιουργίας αιθαλομίχλης!
08:00
3°C
90%
ΑΠΝΟΙΑ
ΑΡΚΕΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ
14:00
11°C
69%
1 Μπφ ΝΔ
3 Km/h
ΑΡΚΕΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ
20:00
7°C
98%
1 Μπφ ΒΔ
3 Km/h
ΑΡΚΕΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ
ΠΡΟΣΟΧΗ: Συνθήκες δημιουργίας αιθαλομίχλης!

   Καλό  σας  βράδυ , να  περνάτε  καλά 
       www.lidoriki.com 

No comments: