4.12.16

ΕΔΩ..ΛΙΔΟΡΙΚΙ...ΕΔΩ..ΛΙΔΟΡΙΚΙ ..







ΟΙ  ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ  ΜΑΣ  ΠΑΛΙΕΣ

ΛΙΔΟΡΙΚΙΩΤΙΚΕΣ  ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ 


  1911 , Ο  Ιωάννης Γατάκης στέλνει  χαιρετίσματα  στο  γιο του  Θανάση  με  τη  φωτογραφία  αυτή
                                   Αρχείο  Γ,Μπήλιου 
Από  μία  Λιδορικιωτικη  εκδρομή , της δεκαετίας του  '60 , μια  όμορφη  παρέα  Λιδορικιωτισσών κάπου  απέναντι στην  πελοπόννησο , από αριστερά Τασία  Κρίκέλα , μένει  χρόνια  τώρα  στην Αμερική , η  πρεσβυτέρα  του παπαΓιάννη  Μποβιάτση , η Ασημούλα Τημπέλη και  η  Τέτα Καγκάλου 
Αρχείο Τασίας  Κρικέλα 


Δεκαετία 50' ή  '60 , από  κάποια εκδρομή  ο  αείμνηστοε  Θαν.Μπήλιος , η Βούλα Δημολά κ.α
Αρχείο  Γ,Μπήλιου 

      *******

Καλησπέρα  Λιδορικιώτες 
Καλησπέρα  σε όλους  τους  φίλους  του  χωριού  μας 
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2016
Ανατολή Ήλιου: 07:24 – Δύση Ήλιου: 17:06
ΣΑΝ  ΣΗΜΕΡΑ
ΓΕΓΟΝΟΤΑ




μ.Χ.
1913
Υπογράφεται στη Φλωρεντία από τις Μεγάλες Δυνάμεις το ομώνυμο πρωτόκολλο, με το οποίο καθορίζονται τα σύνορα του νεοδημιουργηθέντος αλβανικού κράτους. Στους όρους του περιλαμβάνεται και η απόδοση της Βορείου Ηπείρου (περιοχές Χειμάρρας, Αγίων Σαράντα, Δελβίνου, Τεπελενίου και Αργυροκάστρου) από την Ελλάδα. Οι Μεγάλες Δυνάμεις, οι οποίες μετείχαν στη συνδιάσκεψη (Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία, Ρωσία, Γερμανία, Αυστροουγγαρία), θέτουν ως μοναδικό κριτήριο γι’ αυτή τους την απόφαση τη γλώσσα.
1944
Διοργανώνεται μεγάλη διαδήλωση διαμαρτυρίας στην Αθήνα για τα θύματα της 3ης Δεκεμβρίου 1944. Ακολουθούν νέα επεισόδια και συμπλοκές, με 40 νεκρούς και πολλούς τραυματίες. Ο Σκόμπι κηρύσσει στρατιωτικό νόμο στην Αθήνα.
1971
Το Καζίνο του Μοντρέ φλέγεται από ένα πυροτέχνημα που πέταξε κάποιος κατά τη διάρκεια συναυλίας του Φρανκ Ζάπα. Το περιστατικό εμπνέει τους Deep Purple, που γράφουν το πιο γνωστό κομμάτι τους «Smoke on the Water».
1991
Το υπουργικό συμβούλιο υπό τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη καταλήγει σε τρεις όρους για την αναγνώριση της ΠΓΔΜ: α) Να αλλάξει η ονομασία «Μακεδονία», β) Να αναγνωρίσει ότι δεν έχει εδαφικές βλέψεις κατά της Ελλάδας και γ) Να αναγνωρίσει ότι στην Ελλάδα δε υπάρχει «μακεδονική μειονότητα».
1995
Οξύτατη επίθεση κατά των Μ.Μ.Ε. εξαπολύει ο πρόεδρος της Βουλής, Απόστολος Κακλαμάνης, χαρακτηρίζοντας το καθεστώς τους στην Ελλάδα ως «απόστημα της δημόσιας ζωής».
2002
Αποκωδικοποιείται σχεδόν ολόκληρο το γονιδίωμα του ποντικού, αποκαλύπτοντας ότι περισσότερα από το 80% των γονιδίων του είναι ίδια με τα ανθρώπινα, ενώ στο 99% είναι παρόμοια. Στην έρευνα έλαβαν μέρος και δύο έλληνες επιστήμονες. Από τις γενετικές ομοιότητες ανάμεσα στον άνθρωπο και το ποντίκι αναμένεται να καταστεί κατανοητή η γενετική βάση ανθρώπινων ασθενειών, οι οποίες έχουν μελετηθεί στο ποντίκι. Από τις διαφορές δεν αποκλείεται να οδηγηθούν οι ειδικοί επιστήμονες στις αιτίες που κάποια φάρμακα δεν είναι το ίδιο αποτελεσματικά στον άνθρωπο όσο στα ζώα.
ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ 




μ.Χ.
1866
Βασίλι Καντίνσκι, ρωσικής καταγωγής γάλλος ζωγράφος, θεωρητικός της τέχνης, πρόδρομος της μοντέρνας τέχνης και «πατέρας» της αφαίρεσης. (Θαν. 13/12/1944)
Αποφθέγματα
1875
Ράινερ Μαρία Ρίλκε, γερμανός ποιητής.(Θαν. 29/12/1926)
1963
Σεργκέι Μπούμπκα, ουκρανός αθλητής του στίβου, ο κορυφαίος επικοντιστής όλων των εποχών.
ΘΑΝΑΤΟΙ




μ.Χ.
1902
Τσαρλς Ντόου, αμερικανός δημοσιογράφος και επιχειρηματίας. Μαζί με τον Εντουρντ Τζόουνς ίδρυσε την εφημερίδα «Wall Street Journal» και διατύπωσε τον χρηματιστηριακό δείκτη Dow Jones. (Γεν. 6/11/1851)
1993
Φρανκ Ζάπα, αμερικανός κιθαρίστας και συνθέτης. (Γεν. 21/12/1940)
2004
Έλενα Σουλιώτη, ελληνίδα σοπράνο. (Γεν. 28/5/1943)

Smoke on the Water



Εμβληματικό τραγούδι του χαρντ-ροκ, που έγραψαν οι Deep Purple τον Δεκέμβριο 1971, με διαχρονική επιτυχία και στη χώρα μας. Το πασίγνωστο ριφ (riff = σύντομη επαναλαμβανόμενη μουσική φράση) του Smoke on the Water έχει απασχολήσει και παιδέψει αμέτρητους εκκολαπτόμενος ηλεκτρικούς κιθαριστές.
Οι στίχοι του τραγουδιού βασίζονται σε ένα πραγματικό γεγονός. Στις 4 Δεκεμβρίου 1971 τα μέλη του συγκροτήματος βρίσκονταν στο Μοντρέ της Ελβετίας για να ηχογραφήσουν τα τραγούδια του νέου τους άλμπουμ. Την ίδια μέρα, ο μεγάλος Φρανκ Ζάππα έδινε συναυλία στο Καζίνο της πόλης με το συγκρότημά του Mothers of Invention. Κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης του τραγουδιού King Kong, εκτοξεύθηκε από τη μεριά των θεατών ένα βεγγαλικό. Βρήκε στην εύφλεκτη οροφή της αίθουσας και αμέσως όλο το κτιριακό συγκρότημα του Καζίνο τυλίχθηκε στις φλόγες και καταστράφηκε ολοσχερώς.

Το φλεγόμενο Καζίνο του Μοντρέ
Ευτυχώς, δεν υπήρξαν θύματα, παρά μόνο λίγοι ελαφρά τραυματίες. Οι καταστροφές ήταν μεγάλες και υπολογίστηκαν σε 12 εκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένου και του μουσικού εξοπλισμού του Φρανκ Ζάππα. Τα μέλη των Deep Purple από το ξενοδοχείο τους έβλεπαν τον καπνό από το φλεγόμενο Καζίνο να ανεβαίνει πάνω στη λίμνη. Ο Ρίτσι Μπλάκμορ σκάρωσε τις πρώτες νότες του τραγουδιού και ο μπασίστας Ρότζερ Γκλόβερ έριξε την ιδέα να του δώσουν τον τίτλο Smoke on the Water. Οι στίχοι γράφτηκαν αργότερα.
To Smoke on the Water αποτέλεσε ένα από τα επτά τραγούδια του κορυφαίου άλμπουμ των Deep Purple Machine Head, που κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 1972. Το τραγούδι γνώρισε τεράστια επιτυχία, παρά την περί του αντιθέτου πρόβλεψη των μελών του συγκροτήματος και το 1973 κυκλοφόρησε και ως σινγκλ. Από τότε βρίσκεται σταθερά στο ρεπερτόριο των συναυλιών των Deep Purple, των επιμέρους σχημάτων που δημιούργησαν τα μέλη τους και κάθε ηλεκτρικού κιθαρίστα που σέβεται τον εαυτό του, αφού έχει την ευκαιρία να σολάρει και να επιδείξει τη δεξιοτεχνία του.
To Smoke on the Water τιμήθηκε από την πόλη του Μοντρέ με ένα άγαλμα στις όχθες της λίμνης της Γενεύης, που περιλαμβάνει το όνομα του συγκροτήματος, τον τίτλο του τραγουδιού και το ριφ με νότες. Το 1994, 1.322 κιθαρίστες μαζεύτηκαν στο Βανκούβερ του Καναδά για να παίξουν το διάσημο ριφ και να γραφτούν στο Βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες. Το ρεκόρ τους κράτησε 13 χρόνια και καταρρίφθηκε στις 3 Ιουνίου 2007 από 1.683 κιθαρίστες, που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση ενός ραδιοφωνικού σταθμού στο Κάνσας Σίτυ του Κεντάκι.
Smoke on the Water
(Blackmore/Gillan/Glover/Paice/Lord)
We all came out to Μontreux
On the lake Geneva shoreline
To make records with a mobile
We didnt have much time
Frank Ζappa and the Μothers
Were at the best place around
But some stupid with a flare gun
Burned the place to the ground
Smoke on the water, fire in the sky
They burned down the gambling house
It died with an awful sound
Funky Claude was running in and out
Pulling kids out the ground
When it all was over
We had to find another place
But swiss time was running out
It seemed that we would lose the race
Smoke on the water, fire in the sky
We ended up at the grand hotel
It was empty cold and bare
But with the rolling truck stones thing just outside
Making our music there
With a few red lights and a few old beds
We make a place to sweat
No matter what we get out of this
I know well never forget
Smoke on the water, fire in the sky

Χάνα Άρεντ


1906 – 1975


Αμερικανίδα πολιτειολόγος και φιλόσοφος, γερμανοεβραϊκής καταγωγής. Στο έργο της πραγματεύεται τη φύση της εξουσίας και τις έννοιες της άμεσης δημοκρατίας και του ολοκληρωτισμού.
Η Γιοχάνα «Χάνα» Άρεντ (Johanna «Hannah» Arendt) γεννήθηκε στις 14 Οκτωβρίου 1906 στο Ανόβερο της Γερμανίας και μεγάλωσε στο Κένιχσμπεργκ (νυν Καλίνινγκραντ Ρωσίας). Ήταν μοναχοκόρη δύο εύπορων Γερμανοεβραίων, του Πολ Άρεντ και της Μάρτα Κον. Σε ηλικία επτά ετών έχασε τον πατέρα της από πάρεση, ενώ το 1920 η μητέρα της ξαναπαντρεύτηκε και η 14χρονη Χάνα απέκτησε δύο ετεροθαλείς αδελφές, την Εύα και την Κλάρα, από προηγούμενο γάμο του πατριού της.
Στα 16 της επιδόθηκε στη μελέτη των έργων του Καντ, του Γκαίτε και του Κίρκενγκαρντ και μετά την αποφοίτησή της από το γυμνάσιο του Κένιχσμπεργκ, άρχισε σπουδές θεολογίας και φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο του Μαρβούργου. Εκεί γνώρισε τον φιλόσοφο Μάρτιν Χάιντεγκερ - παντρεμένο, πατέρα δύο παιδιών και κατά 17 έτη μεγαλύτερό της- με τον οποίο είχαν ένα σύντομο ειδύλλιο (ο Χάιντεγκερ ασπάστηκε αργότερα τον ναζισμό και συνεργάστηκε με το χιτλερικό καθεστώς). Στη συνέχεια μετακόμισε για σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης, στο πλάι του ψυχιάτρου και φιλοσόφου Καρλ Γιάσπερς, ο οποίος έγινε φίλος και μέντοράς της.
Το 1929, η Άρεντ παντρεύτηκε τον εβραίο φιλόσοφο Γκίντερ Στερν, ολοκλήρωσε τη διδακτορική διατριβή της με θέμα την ιδέα της αγάπης στη σκέψη του Αγίου Αυγουστίνου και μετακόμισε στο Βερολίνο. Η άνοδος των Εθνικοσοσιαλιστών στην εξουσία και η κορύφωση του αντισημιτισμού στη Γερμανία την έστρεψαν στον πολιτικό ακτιβισμό και από τότε και στο εξής η σκέψη της επικεντρώθηκε στη μελέτη της ανόδου των ολοκληρωτικών καθεστώτων.
Ως μέλος του Γερμανικού Σιωνιστικού Οργανισμού, βοήθησε να αποκαλυφθούν οι δοκιμασίες των Εβραίων από το ναζιστικό καθεστώς, ενώ το 1933 συνελήφθη από την Γκεστάπο, στην προσπάθειά της να συλλέξει στοιχεία που αποδείκνυαν την αντισημιτική προπαγάνδα του γερμανικού κράτους. Μετά την απελευθέρωσή της απέδρασε και βρήκε καταφύγιο στο Παρίσι, όπου εργάστηκε για τη σωτηρία των Εβραιόπουλων από το Γ' Ράιχ και την ασφαλή μεταφορά τους στην Παλαιστίνη.
Το 1940, αφού εξασφάλισε το διαζύγιο από τον πρώτο της σύζυγο, παντρεύτηκε τον μαρξιστή Χάινριχ Μπλίχερ. Όταν λίγο αργότερα η Βέρμαχτ εισέβαλε στη Γαλλία, η Άρεντ βρέθηκε σε στρατόπεδο συγκέντρωσης στην πόλη Γκουρς, από όπου απέδρασε, και το 1941, μαζί με τον σύζυγό της, κατάφεραν να φτάσουν στις Ηνωμένες Πολιτείες. για να ακολουθήσει μήνες μετά η μητέρα της.
Μεσούντος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, η Άρεντ ανέλαβε δράση σε αρκετούς εβραϊκούς οργανισμούς και παράλληλα αρθρογραφούσε συχνά σε εβραϊκά έντυπα, όπου, μεταξύ άλλων, εκφράστηκε υπέρ μιας ειρηνικής συμβίωσης Αράβων και Εβραίων σε ένα μεταπολεμικό παλαιστινιακό κράτος, ενώ διετέλεσε και επιμελήτρια στον εκδοτικό οίκο Schoken Books από το 1946 ως το 1948.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής της στη Νέα Υόρκη η Άρεντ εμπνεύστηκε και συνέγραψε το πρώτο μείζον έργο της με τίτλο « Το Ολοκληρωτικό Σύστημα», το οποίο εκδόθηκε το 1951, το ίδιο έτος που της δόθηκε η αμερικανική υπηκοότητα. Το βιβλίο, που ανιχνεύει τις ρίζες του Σταλινισμού και του Ναζισμού, τόσο στον αντισημιτισμό, όσο και στον ιμπεριαλισμό, καταγγέλθηκε από την Αριστερά, επειδή ταύτιζε τα δύο πολιτικά συστήματα. Την ίδια περίοδο έγραφε τακτικά στη γερμανόφωνη εφημερίδα «Aufblau», ενώ συντόνιζε και την έρευνα στην Επιτροπή για την Εβραϊκή Πολιτιστική Αποκατάσταση από το 1949 ως το 1952.
Ακολούθησαν τα βιβλία «Η ανθρώπινη κατάσταση» (1958), «Μεταξύ παρελθόντος και μέλλοντος» (1961), «Άνθρωποι σε ζοφερούς καιρούς» (1968) και «Περί βίας» (1970). Αρθρογραφούσε τακτικά στο περιοδικό «New York Review of Books», όπου ασκούσε σκληρή κριτική στην επέμβαση των ΗΠΑ στο Βιετνάμ.
Κορυφαία στιγμή στην καριέρα της αποτέλεσε η έκδοση του βιβλίου «Ο Άιχμαν στην Ιερουσαλήμ: η κοινοτοπία του κακού» (1963), με θέμα τη δίκη του λοχαγού των Ες - Ες, Άντολφ Άιχμαν στο Ισραήλ, την οποία κάλυψε ως ανταποκρίτρια του περιοδικού «The New Yorker». Η Άρεντ είδε μία άλλη εικόνα του Άιχμαν. Στο πρόσωπό του δεν διέκρινε έναν φανατικό διψασμένο για αίμα, αλλά έναν γραφειοκράτη, που ήθελε να ευχαριστήσει τους ανωτέρους του. Απαριθμούσε τρένα που οδηγούσαν ανθρώπους στο θάνατο, λες και μιλούσε για φορτία με πορτοκάλια, Ήταν ασφαλώς ένας άνθρωπος που είχε στείλει εκατομμύρια Εβραίους στους θαλάμους αερίων, αλλά το κίνητρό του δεν ήταν ο αντισημιτισμός. Έγινε Ναζί επειδή του άρεσε να πηγαίνει με το πλήθος. Τα εγκλήματά του ήταν η απόδειξη της «κοινοτοπίας του κακού».
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής της για διαλέξεις στο Αμπερντίν της Σκωτίας το διάστημα 1973-74 υπέστη ανακοπή καρδιάς, από την οποία  ανέρρωσε προσωρινά. Η καρδιά της την πρόδωσε, τελικά, στις 4 Δεκεμβρίου 1975, στο διαμέρισμά της στη Νέα Υόρκη, αφήνοντας ανολοκλήρωτη την τριλογία της με γενικό τίτλο «The life of the mind» (οι δύο πρώτοι τόμοι εκδόθηκαν το 1978).
Η Χάνα Άρεντ υπήρξε η πρώτη γυναίκα που έλαβε θέση καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Πρίνστον το 1959, ενώ είχε διδάξει και στα πανεπιστήμια του Σικάγου, του Μπέρκλεϊ και της Κολούμπια, καθώς και στη Νέα Σχολή Κοινωνικών Επιστημών (New School for Social Science) της Νέας Υόρκης.

Σόκρατες


1954 – 2011


Παλαίμαχος βραζιλιάνος ποδοσφαιριστής και γιατρός. Θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους μεσοεπιθετικούς στην ιστορία του ποδοσφαίρου. Το παρατσούκλια που τον συνόδευαν στην ποδοσφαιρική του καριέρα ήταν Ντουτόρ Σόκρατες (Δρ Σωκράτης), Καλκανιάρ ντε Ούρο (Χρυσή Φτέρνα) και Μαγκράο (Κοκκαλιάρης).
Ο Σόκρατες Μπραζιλέϊρο Σαμπάϊο ντε Σόουζα Βιέϊρα ντε Ολιβέϊρα (Sócrates Brasileiro Sampaio de Souza Vieira de Oliveira), όπως είναι το πλήρες όνομά του, γεννήθηκε στο Μπέλεμ του Πόρτο Αλέγκρε στις 19 Φεβρουαρίου 1954. Ο πατέρας του ήταν δημόσιος υπάλληλος, με αγάπη για τα κλασσικά γράμματα. Την περίοδο που γεννήθηκε ο Σόκρατες, διάβαζε την Πολιτεία του Πλάτωνα και αποφάσισε να δώσει το όνομα του σπουδαίου έλληνα φιλοσόφου στον μεγάλο γιο του. Δύο από τα αδέλφια του φέρουν, επίσης, αρχαιοελληνικά ονόματα: Σωσθένης και Σοφοκλής.
Στα δώδεκα χρόνια του άρχιζε να παίζει ποδόσφαιρο, όταν ο πατέρας του μετατέθηκε στο Ριμπεϊράο Πρέτο (προάστιο του Σάο Πάολο). Στην αρχή στις μεγάλες αλάνες του σχολείου του και στη συνέχει στα τσικό της τοπικής Μποταφόγκο, από την οποία ξεκίνησε και την επαγγελματική του ενασχόληση με το ποδόσφαιρο το 1974. Τον προηγούμενο χρόνο είχε κάνει ένα παιδικό του όνειρο πραγματικότητα, με την εγγραφή του στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Σάο Πάολο.
Το 1978 μετεγγράφεται στη γειτονική Κορίνθιανς, μία ομάδα που ταίριαζε στις αριστερές πολιτικές πεποιθήσεις του, καθώς εφάρμοζε τη λεγόμενη κορινθιακή δημοκρατία, με τους ποδοσφαιριστές να έχουν λόγο στα αγωνιστικά και διοικητικά ζητήματα της ομάδας, σε μία περίοδο που η Βραζιλία βρισκόταν κάτω από την μπότα των στρατιωτικών. Ο Σόκρατες ως νεαρός ποδοσφαιριστής δεν είχε ως πρότυπό του του κάποιον αστέρα της μπάλας. Τα δικά του ινδάλματα ήταν ο Τσε Γκεβάρα, ο Φιντέλ Κάστρο και ο Τζον Λένον.
Την περίοδο 1984-1985 ο Σόκρατες έκανε ένα μικρό πέρασμα από την Ευρώπη, αγωνιζόμενος, χωρίς επιτυχία, στη Φιορεντίνα. Το καλοκαίρι του 1985 επιστρέφει στη Βραζιλία και αγωνίζεται σε δύο σημαντικούς συλλόγους της χώρας, τη Φλαμένγκο (1986-1987) και τη Σάντος (1988-1989). Το 1989 επιστρέφει στην πρώτη του ομάδα, την Μποταφόγκο, όπου θα κλείσει την επαγγελματική καριέρα του. Το 2004 θα επιστρέψει στα γήπεδα, αγωνιζόμενος σε μια μικρή ερασιτεχνική ομάδα, την αγγλική Γκάρφορθ Τάουν, ως παίκτης - προπονητής με συμβόλαιο ενός μήνα.
Στην καριέρα του ο Σόκρατες κατέκτησε ένα πρωτάθλημα Βραζιλίας με τη Φλαμένγκο (1987), τρία πρωταθλήματα Παουλίστα (τοπικό πρωτάθλημα της περιοχής του Σάο Πάολο) τις χρονιές 1979, 1982 και 1984, καθώς κι ένα πρωτάθλημα Καριόκα (τοπικό πρωτάθλημα του Ρίο) το 1986.
Την παγκόσμια εκτίμηση κέρδισε ο Σόκρατες με την Εθνική ομάδα της Βραζιλίας, τη φανέλα της οποίας φόρεσε 60 φορές. Πήρε μέρος σε δύο Παγκόσμια Κύπελλα (1982 και 1986), αλλά δεν κατάφερε ν’ αναδειχθεί παγκόσμιος πρωταθλητής, παρότι κατά γενική ομολογία η Σελεσάο έπαιξε σπουδαία μπάλα και ήταν το φαβορί.
Το 1982, με παίκτες, όπως οι Ζίκο, Φαλκάο και Καρέκα, βρήκε μπροστά της την μετέπειτα πρωταθλήτρια Ιταλία του Πάολο Ρόσι, από την οποία ηττήθηκε με 3-2, μετά από ένα συγκλονιστικό αγώνα στη Βαρκελώνη. Ο Σόκρατες πέτυχε ένα υπέροχο και δύσκολο γκολ στην κλειστή γωνία του Ντίνο Τζοφ, αλλά δεν ήταν αρκετό.
Το 1986 ήταν η σειρά της φιλόδοξης Γαλλίας του Μισέλ Πλατινί να στερήσει από τον Σώκρατες την ευκαιρία για διάκριση στο Παγκόσμιο Κύπελλο, αποκλείοντας τη Βραζιλία στον προημιτελικό γύρο. Στον αγώνα αυτό ο Σόκρατες αστόχησε στη διαδικασία των πέναλτι. Πιο τυχερός ήταν ο αδελφός του Ραΐ (Ραΐ Σόουζα Βιέιρα ντε Ολιβέιρα), που αναδείχθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής με τη Βραζιλία το 1994.
Ο Σόκρατες υπήρξε μεγάλος ηγέτης μέσα στο γήπεδο, με άριστη τεχνική κατάρτιση, φαντασία και ηρεμία στην οργάνωση του παιγνιδιού, καθώς και ικανότητα στο σκοράρισμα. Πανύψηλος για την εποχή του (1,92 μ.), φόραγε πάντα μία μαύρη κορδέλα στα μαλλιά, δηλωτικό του επαναστατικού χαρακτήρα του. Μετά την αποχώρησή του από τα γήπεδα, ξανάπιασε το νήμα της Ιατρικής το 1987, λαμβάνοντας την ειδικότητα του ορθοπεδικού. Παρέμεινε έντονα πολιτικοποιημένος, με ιδιαίτερη ευαισθησία στα κοινωνικά προβλήματα.
Τα ξημερώματα της 4ης Δεκεμβρίου 2011, ο Σόκρατες άφησε την τελευταία του πνοή στη μονάδα εντατικής θεραπείας του νοσοκομείου Άλμπερτ Αϊνστάιν του Σάο Πάολο, εξαιτίας μιας λοίμωξης του γαστρεντερικού συστήματος, που εξελίχθηκε σε σηψαιμικό σοκ. Οι γιατροί έκαναν λόγο για γαστρεντερική αιμορραγία, αποδίδοντάς την στη μεγάλη αδυναμία του το ποτό, που μαζί με το τσιγάρο τον συντρόφευαν από τα ποδοσφαιρικά του χρόνια. Τους τελευταίους μήνες ο Σόκρατες αντιμετώπιζε αρκετά προβλήματα με την υγεία του, καθώς είχε μεταφερθεί εκτάκτως σε νοσοκομείο δύο φορές μέσα στο 2011.

Η Αγωνιστική Πορεία του Σόκρατες

Έτη
Ομάδα
Εμφανίσεις
Γκολ
1974–1978
Μποταφόγκο Ρ. Π.
57
24
1978–1984
Κορίνθιανς
297
172
1984–1985
Φιορεντίνα
25
6
1986–1987
Φλαμένγκο
11
3
1988–1989
Σάντος
5
2
1989
Μποταφόγκο Ρ. Π.
0
0
2004
Γκάρφορθ Τάουν
1
0
Σύνολο
396
207
Εθνική Ομάδα
1979–1986
Βραζιλία
60
22

Γιώργος Βελέντζας


1927 – 2015


Έλληνας ηθοποιός, από τους κορυφαίους δευτεραγωνιστές της μεγάλης οθόνης. Έπαιξε σε περισσότερες από 209 ταινίες και περί τα 500 θεατρικά έργα.
Ο Γιώργος Βελέντζας γεννήθηκε στην Αθήνα στις 4 Δεκεμβρίου 1927 και μεγάλωσε στην περιοχή του Αγίου Θωμά Αμπελοκήπων. Σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών και το 1948 έκανε το ντεμπούτο του στον κινηματογράφο, στο πολεμικό δράμα του Μαυρίκιου Νόβακ «Οχυρό 27». Την ίδια χρονιά εμφανίστηκε και στο θέατρο, με τον θίασο του Βασίλη Αργυρόπουλου, με το έργο του Μιχάλη Κουνελάκη «Η απαγωγή του Σμαράγδως».
Στο θέατρο συνεργάστηκε με τους θιάσους των Βέμπο, Αυλωνίτη - Βασιλειάδου - Ρίζου, Βουτσά, Χατζηχρήστου, Βέγγου κ.ά. και ερμήνευσε σημαντικούς ρόλους στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το Εθνικό Θέατρο, όπου έκλεισε την καριέρα του το 2011 με το έργο του Αντωνίου Μάτεσι «Βασιλικός», σε σκηνοθεσία Σπύρου Ευαγγελάτου.
Στον κινηματογράφο, χαρακτηριστικός είναι ο ρόλος του στην κωμωδία του Θόδωρου Μαραγκού «Από πού πάνε για τη χαβούζα;» (1978), όπου έκανε τον αδερφό της αξέχαστης Άννας Μαντζουράνη, ενώ στην ταινία του Ερρίκου Θαλασσινού «Ο τσαρλατάνος» (1973) με το Θανάση Βέγγο να κάνει το Θανάση, τη Θανάσω και τον πατέρα του το μπαρμπα-Λευτέρη, ο Βελέντζας υποδύθηκε τον αυστηρό διοικητή του αστυνομικού τμήματος. Έπαιξε πολλές φορές ρόλους στρατιωτικού, κυρίως όμως αστυνομικού. Το 1993, για τη συμμετοχή του στην ταινία του Πατρίς Βιβανκό «Ζωή χαρισάμενη», κέρδισε το βραβείο ερμηνείας β' ρόλου στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Τελευταία του εμφάνιση στη μεγάλη οθόνη το 2010, στην ταινία του Τζώρτζη Αγαθονικιάδη «Πικρό Χιόνι».
Ο Γιώργος Βελέντζας ασχολήθηκε με το ντουμπλάρισμα φωνής σε πολλές ελληνικές ταινίες και σε μεταγλωττίσεις για την τηλεόραση («Μικρό σπίτι στο λιβάδι»). Επίσης, έκανε ένα σημαντικό πέρασμα από το ραδιόφωνο, ενώ συμμετείχε και στο σήριαλ του ΑΝΤ1 «Κωνσταντίνου και Ελένης», ως ο πατέρας της Ματίνας.
Στην προσωπική του ζωή, το 1965 παντρεύτηκε την Αρτάνα Παπαπέτρου, με κουμπάρους τη Σοφία Βέμπο και τον σύζυγό της Μίμη Τραϊφόρο. Ένα χρόνο αργότερα ήρθε στη ζωή μοναχογιός τους Θανάσης, τον οποίο βάφτισε ο Νίκος Ξανθόπουλος.
Ο Γιώργος Βελέντζας πέθανε στην Αθήνα στις 20 Ιουλίου 2015, σε ηλικία 87 ετών.

Βασίλι Καντίνσκι

1866 – 1944


Επιδραστικός ρώσος ζωγράφος και θεωρητικός της τέχνης. Από πολλούς, θεωρείται ο πατέρας της αφηρημένης τέχνης.
Ο Βασίλι Βασίλιεβιτς Καντίνσκι γεννήθηκε στη Μόσχα στις 4 Δεκεμβρίου(16 Δεκεμβρίου με το το νέο ημερολόγιο) του 1866, αλλά μεγάλωσε στην Οδησσό, όπου o πατέρας του Βασίλι Σιλβέστροβιτς Καντίνσκι ασχολείτο με το εμπόριο τσαγιού. Σπούδασε νομικά και οικονομικά στο Πανεπιστήμιο της Μόσχας και σε ηλικία 30 ετών εγκατέλειψε μία πολλά υποσχόμενη καριέρα καθηγητή του Ρωμαϊκού Δικαίου για να σπουδάσει ζωγραφική στο Μόναχο.
Τα πρώτα του έργα βρίσκονταν πολύ κοντά σ’ εκείνα των ρώσων συμβολιστών και των καλλιτεχνών της Απόσχισης (Sezession). Το 1906 πήγε στο Παρίσι, όπου κι έμεινε για περίπου ένα χρόνο, εκθέτοντας έργα του. Μετά την επιστροφή του στο Mόναχο, το έργο του άρχισε ν’ αντανακλά τις ιδέες των γάλλων Φωβιστών και Ναμπί, ενώ την ίδια εποχή συνδέθηκε και με τους καλλιτέχνες της Γέφυρας (Die Brücke).
Η πόλη της Μόσχας, οι ρωσικές εικόνες και η ρωσική λαϊκή τέχνη δεν έπαψαν, πάντως, ποτέ να τον επηρεάζουν και να τον συνδέουν με τη ρωσική καλλιτεχνική πρωτοπορία. Το 1910, ζωγράφισε τα πρώτα του αφηρημένα έργα (αν και μόλις το 1920 θα εξαφανιστεί τελείως από τους πίνακές του κάθε αναπαραστασιακό στοιχείο), ενώ ήδη από το 1909 είχε παρουσιάσει μία σειρά από τοπία με τον γενικό τίτλο «Αυτοοχεδιασμοί», όπου η ολοένα και μεγαλύτερη αποστασιοποίηση από τη φύση ήταν φανερή.
Την ίδια περίπου εποχή, και ως επακόλουθο της συνεχούς επαφής του με τη μοσχοβίτικη πρωτοπορία, πήρε μέρος και στην πρώτη έκθεση της καλλιτεχνικής ομάδας «Βαλές Καρό». Το 1911 ήταν ένας από τους ιδρυτές της καλλιτεχνικής ομάδας «Γαλάζιος Καβαλάρης» (Der Blaue Reiter), ενώ το 1912 έκανε την πρώτη του ατομική έκθεση στην γκαλερί «Θύελλα» του Βερολίνου. Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε και το βιβλίο του «Για το πνευματικό στην τέχνη», ένα έργο καθοριστικής σημασίας για την εξέλιξη της μοντέρνας τέχνης, που αντανακλά σαφώς το ενδιαφέρον του συγγραφέα για τη γερμανική φιλοσοφία της εποχής του Ρομαντισμού, τις ιδέες του Ρούντολφ Στάινερ, τον αποκρυφισμό και το μυστικισμό.
Με το ξέσπασμα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, γύρισε στη Ρωσία και μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση συμμετείχε στην επεξεργασία της κυβερνητικής πολιτικής στο πεδίο των εικαστικών τεχνών. Το 1920 διατύπωσε ένα πλήρες πρόγραμμα για το νέο σύστημα διδασκαλίας στις σχολές καλών τεχνών, που όμως απορρίφτηκε από την ομάδα των κονστρουκτιβιστών, λόγω της συμβολικής φιλοσοφίας του και της αντίληψης για την τέχνη ως πνευματική διαδικασία που το διαπερνούσε.
Το 1921 εγκατέλειψε τη Ρωσία για να ενταχθεί στη σχολή του Μπάουχαους (Bauhaus) στη Βαϊμάρη, όπου και δίδαξε ως τη στιγμή της διάλυσής της από τους Ναζί το 1933. Ήδη από το 1920 είχε αρχίσει να ζωγραφίζει και πάλι, εισάγοντας στους πίνακές του γεωμετρικές φόρμες. Οι φόρμες αυτές, που δεν άργησαν να γίνουν εντελώς αφηρημένες θυμίζοντας τα έργα των σουπρεματιστών και των κονστρουκτιβιστών, κυριαρχούν σε ολόκληρη την περίοδο της παραμονής του στο Μπάουχαους, και μόνο μετά την εγκατάστασή του στο Παρίσι το 1933 θα γίνουν πιο ρευστές και σουρεαλιστικές, κάτω από την επίδραση και του Χουάν Μιρό. Το 1926, κυκλοφόρησε το επίσης σημαντικό για την ιστορία της μοντέρνας τέχνης βιβλίο του «Σημείο και Γραμμή σε σχέση με την Επιφάνεια», όπου πραγματεύεται το θέμα της φόρμας και της φύσης της.
Ο Βασίλι Καντίνσκι έζησε τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής του στο Παρίσι και το 1939 απέκτησε τη γαλλική υπηκοότητα. Πέθανε στις 13 Δεκεμβρίου 1944, σε ηλικία 78 ετών.

Έλενα Σουλιώτη


1943 – 2004


Ελληνίδα σοπράνο με μικρή, αλλά σημαντική καριέρα στο χώρο του λυρικού θεάτρου. Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 28 Μαΐου 1943.
Σε ηλικία πέντε ετών, η οικογένειά της μετακομίζει στην Αργεντινή και το Μπουένος Άιρες, όπου η νεαρή Έλενα λαμβάνει τα πρώτα της μουσικά μαθήματα. Το 1962 ταξιδεύει στο Μιλάνο για να συνεχίσει τις σπουδές της. Η Ιταλία θα γίνει η τρίτη της πατρίδα και η χώρα που θα τις ανοίξει διάπλατα το δρόμο στην επιτυχία.
Το 1964 και σε ηλικία 21 ετών πραγματοποιεί θριαμβευτικό ντεμπούτο στη Νάπολη. Συμμετέχει στην παράσταση της όπερας του Πιέτρο Μασκάνι «Καβαλερία Ρουστικάνα» και αποθεώνεται στο ρόλο της «Σαντούτσα». Οι κριτικοί δεν διστάζουν να την αποκαλέσουν «νέα Κάλλας».
Την επόμενη δεκαετία η Σουλιώτη θα διαγράψει μια λαμπρή πορεία στο λυρικό θέατρο. Εκτός της «Σαντούτσα» θα βάλει τη σφραγίδα της στους ρόλους της «Αμπιγκαίλε» (Ναμπούκο) και της «Λουίζας Μίλλερ» και οι δύο από όπερες του Βέρντι. Σημαντική είναι και η δισκογραφική της καριέρα, με ηχογραφήσεις που άφησαν εποχή και έγιναν μπεστ-σέλερ.
Όμως η κακή διαχείριση της υπέροχης φωνής της προκάλεσε τη μετεωρική πτώση της καριέρας της. Ήταν το 1972, όταν το κοινό του Κόβεντ Γκάρντεν την αποδοκίμασε έντονα στο δύσκολο και απαιτητικό ρόλο της «Αμπιγκαίλε». Ένα ρόλο, που η μεγάλη Μαρία Κάλλας απέφευγε, όπως ο διάβολος το λιβάνι.
Το μεγάλο λάθος της Σουλιώτη είναι ότι ερμήνευσε απαιτητικούς ρόλους σε νεαρή ηλικία, χωρίς να περιμένει τη φυσική ωρίμανση της φωνής της. Αποτέλεσμα να τη φθείρει ανεπανόρθωτα και το 1974 να είναι μια μέτρια αοιδός. Τον ίδιο χρόνο έβαλε ουσιαστικά τέλος στη σύντομη, αλλά λαμπρή καριέρα της.
Η Έλενα Σουλιώτη πέθανε στη Φλωρεντία, στις 4 Δεκεμβρίου του 2004.
ΕΙΠΕ...
Η δόξα σκεπάζει το καθετί... Το καθετί, εκτός από το έγκλημα.
Αλφόνς Μαρί Λουί Ντε Λαμαρτέν
Αλφόνς Μαρί Λουί Ντε Λαμαρτέν
Γνωστός στην Ελλάδα ως Λαμαρτίνος, γάλλος συγγραφέας και ποιητής.

Αγία Βαρβάρα



Μεγαλομάρτυς της Χριστιανοσύνης. Η μνήμη της εορτάζεται σε Ανατολή και Δύση στις 4 Δεκεμβρίου, και στις 17 Δεκεμβρίου σε όσες εκκλησίες ακολουθούν το παλαιό ημερολόγιο.
Σύμφωνα με την εκκλησιαστική παράδοση, η Βαρβάρα έζησε τον 3ο αιώνα επί Ρωμαίου αυτοκράτορα Μαξιμιανού, στη Νικομήδεια της Μικράς Ασίας ή στην Ηλιούπολη της Αιγύπτου. Η παράδοση της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας αναφέρει ότι έζησε στην περιοχή της Τοσκάνης. Ήταν μοναχοκόρη του πλούσιου ειδωλολάτρη Διόσκουρου και από νεαρή ηλικία ασπάστηκε τον Χριστιανισμό, παρά τις αντίθετες προσπάθειες του πατέρα της. Η άρνησή της να παντρευτεί έναν ειδωλολάτρη εξόργισε τον Διόσκουρο, ο οποίος την κατήγγειλε στις ρωμαϊκές αρχές για τη χριστιανική της πίστη. Η Βαρβάρα βασανίστηκε και διαπομπεύτηκε γυμνή, για να αποκεφαλιστεί τελικά από το χέρι του πατέρα της. Ο Διόσκουρος για το ανοσιούργημά του αυτό χτυπήθηκε από κεραυνό και έπεσε νεκρός. Τα λείψανα της Αγίας Βαρβάρας βρίσκονται σήμερα στον Καθεδρικό Ναό του Αγίου Βλαδιμήρου στο Κίεβο της Ουκρανίας.
Στην ελληνική λαϊκή παράδοση η εορτή της Αγίας Βαρβάρας είναι η πρώτη μιας σειράς τριών συνεχόμενων εορτών, που ονομάζονται συνοπτικά «Νικολοβάρβαρα» και περιλαμβάνουν τις εορτές της Αγίας Βαρβάρας (4 Δεκεμβρίου), του Αγίου Σάββα (5 Δεκεμβρίου) και του Αγίου Νικολάου (6 Δεκεμβρίου). Είναι ταυτισμένη με την έλευση δυνατού κρύου και το μαρτυρούν οι παροιμίες: «Η Βαρβάρα σαβανώνει κι ο Άι Σάββας σαβανώνει», «Τα Αγιονικολοβάρβαρα ή βρέχει ή χιονίζει», «Βαρβαρίτσες, Νικολίτσες, όπου να’σαι μέσα να’σαι» και η ποντιακή «άε Βαρβάρα φύσα, άε Σάββα βρέξον, άε Νικόλα σόντσον (χιόνισε)».
Η Αγία Βαρβάρα προστατεύει τα παιδιά που πάσχουν από ευλογιά, επειδή σύμφωνα με μια παράδοση η Βαρβάρα ζήτησε από τον Θεό να προσβληθεί από ευλογιά για να χάσει την ομορφιά της και να μην παντρευτεί ένα ειδωλολάτρη που προόριζε γι’ αυτήν ο πατέρας της. Παλαιότερα, η μολυσματική αυτή ασθένεια «θέριζε» και άφηνε μόνιμα σημάδια στα παιδιά, γι’ αυτό και οι γονείς σε ένδειξη ευγνωμοσύνης για την Αγία Βαρβάρα πρόσφεραν ανήμερα της εορτής της στους πιστούς κόλλυβα, κολλυβόζουμο ή μελόπιτα, που προηγουμένως είχαν ευλογηθεί από τον ιερέα.
Οι Άραβες Χριστιανοί της Μέσης Ανατολής (Λίβανος, Συρία, Ιορδανία, Ισραήλ, Παλαιστινιακά Εδάφη) γιορτάζουν με ξεχωριστό τρόπο την Αγία Βαρβάρα (Eid il-Burbara). Τα παιδιά, πολλά από αυτά μασκαρεμένα, τριγυρίζουν στα σπίτια και ψάλλουν τα κάλαντα της Αγίας, ενώ η νοικοκυρά του σπιτιού τούς προσφέρει ένα γλύκισμα, που μοιάζει με τα δικά μας κόλλυβα.
Η Αγία Βαρβάρα είναι πολιούχος της Δράμας, της Αργυρούπολης και του Ρεθύμνου. Είναι προστάτιδα του Πυροβολικού σε πολλές χριστιανικές χώρες του κόσμου, στην Ελλάδα από το 1828, και όσων ασχολούνται με τα εκρηκτικά. Σε άλλα κράτη προστατεύει τις μονάδες του Μηχανικού, τους μαθηματικούς, τους ναύτες και τους εργάτες ορυχείων.

ΗΞΕΡΕΣ ΟΤΙ...
Η βασίλισσα Βικτωρία απαγόρευσε με νόμο την ομοφυλοφιλία των ανδρών, αλλά όχι και των γυναικών, διότι δεν πίστευε πως μπορεί να υπάρξει θηλυκή ομοφυλοφιλία. Άρα ο νόμος θα ήταν άχρηστος.


Το χρονικό των Δεκεμβριανών

Το Χρονικό της Ελληνικής Τηλεόρασης
ΕΙΠΕ...
Η δόξα σκεπάζει το καθετί... Το καθετί, εκτός από το έγκλημα.
Αλφόνς Μαρί Λουί Ντε Λαμαρτέν
Αλφόνς Μαρί Λουί Ντε Λαμαρτέν
Γνωστός στην Ελλάδα ως Λαμαρτίνος, γάλλος συγγραφέας και ποιητής.
Περισσότερα...

Ειδήσεις


Ελλάδα

  • Τη μεγάλη του ανησυχία για την αμυντική ικανότητα της Ελλάδας σε ενδεχόμενη απειλή από την Τουρκία, εξέφρασε ο Βασίλης Λεβέντης. Δήλωσε πως εάν ήταν πρωθυπουργός θα έκοβε και άλλα 200 ευρώ από τις συντάξεις για να εξοπλίσει τις Ένοπλες Δυνάμεις. «Ο κ. Καμμένος θα μπορούσε να πάει στον πρωθυπουργό και να πει χρειάζεται ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα-μαμούθ. Ας πεινάμε, χρειαζόμαστε 30 αεροπλάνα πέμπτης γενιάς. Αυτή είναι η απάντηση στον Τούρκο» σημείωσε.
  • Υπό μερικό έλεγχο τέθηκε λίγο μετά τις 4 το απόγευμα της Κυριακής η μεγάλης έκτασης πυρκαγιά που εκδηλώθηκε το πρωί σε κατοικία και στο διπλανό της (μεσοτοιχία) σούπερ μάρκετ στο χωριό Σκούταρι Σερρών.
  • «Οι αναθεωρητικές και αλυτρωτικές εξάρσεις, οι πολεμικές συγκρούσεις, η επιβολή του δικαίου του ισχυρότερου έναντι του διεθνούς δικαίου, η εξάπλωση της τρομοκρατίας, αποτελούν πηγές ανησυχίας και αλυσιδωτών προβλημάτων, που δυστυχώς δεν μας αφήνουν ανεπηρέαστους» δήλωσε ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Πάνος Καμμένος.
  • «Δεν θέλουμε καμιά χώρα της Ευρώπης να έχει κατοχικά στρατεύματα ή κάποιοι τρίτοι έξω από την Ευρώπη να εγγυώνται τα δικαιώματα κάποιου» δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς, ο οποίος μαζί με τον Γερμανό ομόλογο του Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάγερ εγκαινίασε την έκθεση με τίτλο «Διαιρεμένες Μνήμες» στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη.
  • Δικογραφία αυτόφωρης διαδικασίας σχηματίστηκε από τη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της Ελληνικής Αστυνομίας σε βάρος 26χρονου ειδικού φρουρού, ο οποίος συνελήφθη τα ξημερώματα του Σαββάτου στον Κεραμεικό, όπου υπό την επήρεια αλκοόλ έβγαλε όπλο και προκάλεσε επεισόδιο σε βάρος αλλοδαπού. Με απόφαση του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, τέθηκε σε διαθεσιμότητα και διατάχθηκε Ένορκη Διοικητική Εξέταση σε βάρος του.

Κόσμος

  • Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή η κηδεία του πατέρα της κουβανέζικης επανάστασης Φιντέλ Κάστρο στο Σαντιάγο ντε Κούμπα, εκεί όπου ο Φιντέλ και οι άνδρες του άρχισαν τον ανταρτοπόλεμο εναντίον της δικτατορίας του Φουλχένσιο Μπατίστα που τελικά οδήγησε στην ανατροπή του το 1959.
  • Οι τουρκικές αρχές συνέλαβαν την Κυριακή τέσσερις άνδρες σε σχέση με την πυρκαγιά σε οικοτροφείο στα Άδανα της Τουρκίας από την οποία έχασαν τη ζωή τους 11 μαθήτριες και μία δασκάλα.
  • Στο 20% διαμορφώνονταν το μεσημέρι της Κυριακής η προσέλευση των Ιταλών στις κάλπες για το δημοψήφισμα. Το ποσοστό θεωρείται σχετικά υψηλό για δημοψήφισμα, αποτέλεσμα και της έκκλησης των αρχηγών όλων των κομμάτων για μαζική συμμετοχή των πολιτών.
  • Εκλογές στην Αυστρία, δημοψήφισμα στην Ιταλία... H Μέρκελ φοβάται ότι οι ευρωσκεπτικιστές σε περίπτωση που βγουν ενισχυμένοι από τις κάλπες, θα ενισχύσουν το γερμανικό ευρωφοβικό κόμμα «Εναλλακτική για τη Γερμανία».
  • Μήνυμα στην Τουρκία να αλλάξει τον αντιτρομοκρατικό νόμο και να τηρήσει τη συμφωνία για το προσφυγικό, εάν θέλει οι πολίτες της να απολαμβάνουν του δικαιώματος να ταξιδεύουν χωρίς βίζα, στέλνει ο επικεφαλής της γερμανικής καγκελαρίας και υπουργός Ειδικών Καθηκόντων Πέτερ Αλτμάιερ.

Οικονομία

  • «Διαδοχικές συζητήσεις, διαδοχικές προσεγγίζεις» μεταξύ Αθήνας και εκπροσώπων των θεσμών, υπάρχουν σύμφωνα με κυβερνητικό παράγοντα εν όψει του Eurogroup της Δευτέρας, το οποίο θα κρίνει την πρόοδο και θα καταγράψει τις διαφορές στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης.
  • Οι ιδιωτικές καταθέσεις από το τέλος του περασμένου έτους και ειδικότερα από το δεύτερο τρίμηνο του 2016 σημειώνουν ολοένα και βελτιούμενο ετήσιο ρυθμό μεταβολής, αναφέρεται στο εβδομαδιαίο οικονομικό δελτίο της Alpha Bank.
  • Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Credit Suisse για την εξέλιξη του πλούτου σε πάνω από 200 χώρες  του κόσμου. Στην Ελλάδα στα 6 χρόνια της ύφεσης, το ΑΕΠ μειώθηκε κατά 57 δισ. ευρώ, ενώ η συνολική περιουσία των πολιτών υποχώρησε κατά 587 δισ. ευρώ. Κάθε νοικοκυριό είδε την περιουσία του να μειώνεται κατά 67.291 ευρώ.
  • Οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, και όχι η ελάφρυνση χρέους, θα συμβάλλουν στο να αποκτήσει η Ελλάδα βιώσιμο χρέος και να παραμείνει στην Ευρωζώνη, καθώς τα επιτόκια και τα τοκοχρεολύσια ελάχιστα επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό της, επαναλαμβάνει ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Βόλφγκανγκ Σόιμπλε σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Bild am Sonntag, που δημοσιεύεται την Κυριακή.
  • Μιά θετική απόφαση στο Eurogroup της Δευτέρας θα είναι ισχυρό μήνυμα σταθερότητας και ελπίδας στο κλίμα ρευστότητας, ενώ ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες τόσο της Ελλάδας όσο και της Ευρώπης, τονίζει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης.

Αθλητισμός

  • Το ντέρμπι στη Λεωφόρο μεταξύ του Παναθηναϊκού και του ΠΑΟΚ ξεχωρίζει από το πρόγραμμα της 13ης αγωνιστικής της Σούπερ Λιγκ. Και οι δύο ομάδες προέρχονται από αρνητικά αποτελέσματα και θα παλέψουν για τη νίκη, ώστε να παραμείνουν κοντά στον πρωτοπόρο Ολυμπιακό, ο οποίος λογικά θα έχει εύκολο έργο στο «Καραϊσκάκη» κόντρα στο Λεβαδειακό την Κυριακή στις 15:00. Στο υπόλοιπο πρόγραμμα η Λάρισα υποδέχεται τον Ατρόμητο και η Ξάνθη τον Αστέρας Τρίπολης.
  • «Χορταστικό» ματς στο «Μπενίτο Βιγιαμαρίν» με τη γηπεδούχο Μπέτις να προηγείται δύο φορές, αλλά τη Θέλτα να... αποδρά με ισοπαλία 3-3 στο πλαίσιο της 14ης αγωνιστικής της Primera Division.
  • Ο Στίβεν Τζέραρντ θα επιστρέψει στη Λίβερπουλ για ν' αναλάβει τις ακαδημίες του διάσημου αγγλικού συλλόγου. Ο 36χρονος Αγγλος σταρ, αφού ολοκλήρωσε το πέρασμα του από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το πρωτάθλημα της χώρας (MLS) με τη φανέλα των Λος Άντζελες Γκάλαξι, την ομάδα στην οποία αγωνίστηκε τα τελευταία δύο χρόνια, ανακοίνωσε πως αποχωρεί οριστικά από τους αγωνιστικούς χώρους και επέστρεψε στην Αγγλία.
  • Μετά το ιταλικό περιοδικό «Espresso» και το γερμανικό «Der Spiegel», οι «TIMES» του Λονδίνου συνεχίζουν τις αποκαλύψεις για τις παράνομες συναλλαγές του Κριστιάνο Ρονάλντο, του Ζοσέ Μουρίνιο, του Μεσούτ Οζίλ κι άλλων διάσημων σταρ του ποδοσφαίρου με εταιρείες που έχουν έδρα σε φορολογικούς παραδείσους στην Καραϊβική, προκειμένου να αποφύγουν φόρους.

Στον κατάλογο της UNESCO οι Μωμόγεροι


Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2016, 14:17

Οι φοβεροί και τρομεροί Μωμόγεροι, που βγαίνουν στους δρόμους παραμονές των Χριστουγέννων και πειράζουν τον κόσμο, χορεύοντας και τραγουδώντας, το εθιμικό δρώμενο που τελείται σε οκτώ χωριά της Κοζάνης, εντάχθηκε στον Αντιπροσωπευτικό Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας της UNESCO.
Οι Μωμόγεροι είναι ένα από τα πολλά καρναβαλικά δρώμενα του δωδεκαημέρου και πραγματοποιείται με μικρές παραλλαγές σε πολλές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, με εορταστικό περιεχόμενο και συνδυάζεται με τον ερχομό του νέου έτους. Στην Κοζάνη γίνεται σε οκτώ χωριά, οι κάτοικοι των οποίων είναι Πόντιοι, απόγονοι προσφύγων από την περιοχή της ορεινής Τραπεζούντας (Ματσούκα), που εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα το 1923.
Χαρακτηρίζεται από μουσική, χορούς και έντονη θεατρική διάσταση, καθώς περιλαμβάνει μία πλειάδα θεατρικών ρόλων, που ενσαρκώνονται από τα μέλη της κοινότητας. Το εθιμικό δρώμενο των Μωμόγερων είναι το τέταρτο στοιχείο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς που εγγράφει η χώρα μας στον συγκεκριμένο κατάλογο της UNESCO. Είχαν προηγηθεί η εγγραφή της Μεσογειακής Δίαιτας (από κοινού με την Ιταλία, Ισπανία, Μαρόκο, Πορτογαλία, Κύπρο, Κροατία), η Παραδοσιακή Μαστιχοκαλλιέργεια στη Χίο, καθώς και η Τηνιακή Μαρμαροτεχνία.
Φακέλους υποψηφιότητας για εγγραφή στον ίδιο κατάλογο της UNESCO έχει υποβάλει η χώρα μας για το Ρεμπέτικο.
ΕΙΠΕ...
Όσοι ευτυχούν πρέπει πάντοτε πρόθυμα να βοηθούν τους δυστυχείς, γιατί κανένας δεν μπορεί να ξέρει τι του επιφυλάσσει το μέλλον.
 Δημοσθένης
Δημοσθένης
Αθηναίος ρήτορας και πολιτικός.

https://www.sansimera.gr

Ο  ΑΥΡΙΑΝΟΣ  ΚΑΙΡΟΣ  ΣΤΟ  ΛΙΔΟΡΙΚΙ 


Δευτέρα
5/12
02:00
6°C
91%
2 Μπφ BA
9 Km/h
ΑΣΘΕΝΗΣ ΒΡΟΧΗ
ΠΡΟΣΟΧΗ: Συνθήκες δημιουργίας αιθαλομίχλης!
08:00
6°C
Αισθητή Θερμοκρασία2°C
80%
4 Μπφ BA
24 Km/h
ΣΥΝΝΕΦΙΑΣΜΕΝΟΣ
Μικρή πιθανότητα βροχής
14:00
7°C
67%
4 Μπφ BA
24 Km/h
ΑΡΚΕΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ
20:00
4°C
84%
2 Μπφ B
9 Km/h
ΑΡΑΙΗ ΣΥΝΝΕΦΙΑ
ΠΡΟΣΟΧΗ: Συνθήκες δημιουργίας αιθαλομίχλης!


ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ  ΤΗΝ  ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 

" ΣΤΗΝ  ΕΛΛΑΔΑ Ο,ΤΙ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ...ΕΙΣΑΙ "

Όλοι φίλοι  μου στην  Πατρίδα  μας χρησινοποιούν τη  φράση  αυτή , πιστεύοντας  πως πρωτολέχθηκε  απ' τον  αείμνηστο  ζωγράφο  μας Γιάννη  Τσαρούχη , κάτι που βεβαια  δεν  είναι  ακληθές ..όπως  θα  δείτε  διαβάζοντας  το  παρακάτω  κείμενο , αυτό  όμως  δεν  έχει  ιδιαίτερη  σημασία ,  αυτό  όμως  που έχει  μεγάλη  σημασία , αλλά  δυστυχώς δεν  πολυλαμβάνεται  υπόφη είναι ό.τι  στην  πατρίδα  μας  ..." ΔΥΣΤΥΧΩΣ " ...ΦΟΡΙΕΤΑΙ ΠΟΛΥ , με  αποτέλεσμα  να  χάνει  κανένας τον..μπουσουλά  του  ακούγοντας διάφορους και κυρίως..διάφορες  να  αυτοσυστήνονται ή  να..ενεργούν  σαν  ειδικοί  ..επιστημονες , ενώ  όλι  σχεδόν γνωρίζουν την παντελή  έλλειψη γνώσεων  και ..παιδείας..
  Φέτος  το καλοκαίρι , που έμεινα πολύ  καιρό , 5 μήνες περίπου ,  " ΧΟΡΤΑΣΑ " από  τέτοιες .. φανφάρες  και..παραμύθια , και  την πολυπραγμοσύνη  ανθρώπων  γνωστής ..παιδείας , που  δυστυχώς , κουμαντάρουν την πολοτιστικο..κοινωνική μας  ζωή , και  με  το  να  το κάνεις  αυτό , κάπου που  δεν  σε..γνωρίζουν , έχει  καλώς , αλλά  στο  χωριό  σου ; στον  τόπο  σου ; Τι  να πει  κανείς ...
  Τα  αποτελέσματα  φυσικά είναι ..τραγικά , διότι οι..πολυπράγμονες  αυτοί , ΑΓΝΟΟΥΝ ΚΑΤΑ  ΚΥΡΙΟ  ΛΟΓΟ  ΜΙΑ ΑΛΛΗ  ΠΑΝΣΟΦΗ  ΓΝΩΣΤΗ   ΡΗΣΗ  ΤΟ : " ΓΝΩΘΙ...Σ'ΑΥΤΟΝ .." ΜΕ  ΤΑ  ΦΑΙΔΡΑ  ΑΛΛΑ  ΚΑΙ  ΠΟΛΥ  ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ..ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ..


Είναι μύθος ότι ο Τσαρούχης πρωτοείπε: “στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις” (το παραδέχεται ο ίδιος)
Προστέθηκε από 
Στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις, όπως πρωτοείπε  ο Τσαρούχης* ή μήπως δεν το είπε πρώτος αυτός. Και επειδή πολλές ανιαρές θεωρίες έχουν ακουστεί, ας διαβάσουμε τα λόγια του μεγάλου Δασκάλου, όπως ακριβώς τα παραθέτει ο ίδιος:
[Το «είσαι ό,τι δηλώσεις» είναι μια φράση που δεν ανήκει σε μένα. Εγώ τη διέδωσα, όπως ο Απόστολος Παύλος τον Χριστιανισμό. Η Φράση ανήκει στον ηθοποιό Τζ. Καρούσο, που είχε πολύ δηκτικό πνεύμα. Κάποτε ήρθε ένας σκηνοθέτης από το Παρίσι και διορίστηκε στο «Εθνικό». «Δες πως γίνονται οι σκηνοθέτες στην Ελλάδα. Δηλώνουν καταρχήν ότι είναι σκηνοθέτες, γνωρίζουν κατόπιν το θέατρο από τις κουίντες στην Ευρώπη και μετά διορίζονται…». Πάντως στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις. Αν εγώ δήλωνα ποιητής σήμερα θα γιορτάζονταν τα πενηντάχρονά μου…»]
Πηγές
1. Το Απόσπασμα είναι από το “εγώ ειμί πτωχός και πένης”, Γιάννης Τσαρούχης, εκδ. Καστανιώτης
2.Γιάννης Τσαρούχης “για τη ζωγραφική και τον έρωτα”, επιλογή και σύνθεση: Θανάσης Θ. Νιάρχος
*Γιάννης Τσαρούχης (1919 – 1989). Θεωρείται από τους σημαντικότερους Έλληνες ζωγράφους με διεθνή προβολή. Για περισσότερα στο Ίδρυμα Γιάννη Τσαρούχη
     Καλό  σας  βράδυ , να  περνάτε  όλοι καλά 

      Απ' το  " Λιδωρίκι " με  αγάπη 

         www.lidoriki.com 

No comments: